TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kuo (ne)patrauklūs maži automobiliai?

2009 07 01 0:00
Mažiausias pasaulyje keturvietis automobilis "Toyota iQ" idealus važinėti mieste, tačiau ne itin praktiškas ilgose kelionėse. LŽ archyvo nuotrauka

Toks klausimas neretai kyla tiems vairuotojams, kurie neapsisprendžia, kokio dydžio automobilį įsigyti. LŽ pamėgino išsiaiškinti, kokios yra mažų automobilių teigiamos ir neigiamos savybės.

Lietuvos keliuose ir gatvėse šiuo metu galima pamatyti nemažai skirtingų modelių mažų automobilių. Dažnai praeivių dėmesį patraukia tokios mašinytės kaip stilingus MINI ar "Smart", nedidukas "Fiat 500", prancūziški "Peugeot 107", "Citroen C1" ar neseniai mūsų krašte debiutavęs mažiausias pasaulyje japoniškas keturvietis automobilis "Toyota iQ". Visi šie bei kiti maži automobiliai tampa populiarūs ir Vakarų Europoje, ir Lietuvoje. Nors mažų automobilių dizainas patrauklus ir žaismingas, galima išskirti tam tikrų jų pranašumų, tačiau minėtos mašinos turi ir trūkumų.

Pranašumai.

Didmiesčių gyventojai, kuriems kone kasdien tenka važinėti sausakimšomis miestų gatvėmis, mažus automobilio gabaritus gali laikyti vienu svarbesnių pranašumų. Mat važinėjant nedidele mašina neteks sukti galvos dėl laisvos automobilio statymo vietos. Mažą automobilį bus nesunku palikti net ir sausakimšoje stovėjimo aikštelėje.

Kitas mažų gabaritų automobilių pranašumas - palyginti nedidelės degalų sąnaudos. Žinoma, nelygu kokiu stiliumi tokie automobiliai bus vairuojami. Spaudžiant greičio pedalą iki galo net ir mažai degalų naudojantys automobiliai "srėbs" pakankamai daug benzino. Tačiau jei bus praktikuojamas ramus vairavimo stilius, nedidelės degalų sąnaudos mažų automobilių savininkus tikrai nudžiugins. Šiuo atveju maži automobiliai pravers ne tik tiems, kuriems rūpi mašinos manevringumas, bet ir nelinkusiesiems pernelyg dažnai lankytis degalinėse.

Dar vienas nedidelių gabaritų automobilių pranašumas - ekologinis aspektas. Kai kurie naujų automobilių pardavėjai pastebi, kad vairuotojai Lietuvoje vis dažniau kreipia dėmesį ne tik į techninius mašinos parametrus ar komplektaciją, bet ir domisi ekologinėmis savybėmis. Tai, kad žmonėms rūpi ekologija, parodė šių metų balandžio pabaigoje Vilniuje vykusi automobilių paroda "ALT 2009". Jos metu lankytojai turėjo galimybę susipažinti su ekologiškų automobilių ekspozicija "Žalioji linija". Tąsyk ekologiškais atomobiliais labiau domėjosi jauni žmonės, kurie sudarė pusę visų parodos lankytojų.

Trūkumai

Nors maži automobiliai turi daug teigiamų savybių, tačiau reikėtų paminėti ir tam tikrus jų trūkumus. Kone pagrindinis iš jų - vietos stygius.

Jei tokioje mašinoje važiuoja vienas ar du žmonės, didesnių problemų kilti neturėtų. Situacija taps sudėtingesnė, jei į mažą automobilį įlips 4 asmenys - pavyzdžiui, vairuotojas ir trys keleiviai. Paprastai mažuose automobiliuose vietos užtenka tik dviem žmonėms, todėl 4 ar daugiau asmenų tokioje mašinoje bus tikrai ankštoka.

Jei šeima ketina įsigyti naują automobilį, kuris būtų vienintelis šeimoje, rinktis mažą mašiną tikrai nepraktiška. Juolab kad mažų automobilių bagažinėse vietos yra tik nedideliam krepšiui pasidėti. Vadinasi, tolimoms kelionėms ar išvykai į gamtą toks automobilis nelabai tiks.

Kompromisas

Automobilių pardavėjai teigia, kad miesto "mažylius" racionaliausia rinktis tada, kai tokiu automobiliu nuolat ketina važinėti ne daugiau kaip du žmonės. Dar geriau, jei automobiliu naudosis tik vienas šeimininkas. Tačiau šeimai, kuri augina keletą vaikų, mažą automobilį geriau turėti tik kaip papildomą transporto priemonę. Ši taisyklė tinka ir tuo atveju, jei automobiliu esate priversti dažnai važinėti didmiesčio gatvėmis. Tokiu atveju, jei tik leidžia piniginė, pravers keli automobiliai: didesnis - savaitgalio išvykoms ar tolimesnėms kelionėms, mažesnis - kasdien važinėti miesto gatvėmis.

"Vienas mūsų klientas turi didelį, prabangų, kelis šimtus tūkstančių kainuojantį naują automobilį. Tačiau neseniai mūsų salone jis užsisakė mažiausią pasaulyje keturvietį automobilį "Toyota iQ". Vyras paaiškino, kad dideliu automobiliu jam nepatogu važinėti į darbą, mat jo biuras yra pačiame sostinės Senamiestyje. Todėl jis pasirinko kompromisą - miesto "mažylį" vairuoja darbo dienomis, kad būtų lengviau manevruoti sausakimšomis Senamiesčio gatvelėmis", - LŽ pasakojo bendrovės "Autotoja" rinkodaros vadybininkė Simona Valikonytė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"