TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Laisvos rankos gelbsti nuo rūpesčių kelyje

2014 09 10 6:00
Kai daugiau dėmesio skiriama pokalbiui telefonu negu vairavimui, nemalonios situacijos kelyje garantuotos. LŽ archyvo nuotrauka

Kaip rodo draudikų atliekamos reprezentatyvios vairuotojų apklausos, apie pusė šalies vairuotojų, sėdusių prie vairo, nevengia kelyje kalbėti mobiliuoju telefonu nesinaudodami laisvų rankų įranga. Apie dešimtadalis jų prisipažįsta tai darantys kaskart vairuodami automobilį. Sėdėdami prie vairo dažniau telefonu kalba vyrai – matyt, labiau pasitiki savo vairavimo įgūdžiais.

Neretai įkliuvus didmiesčio spūstyse arba stovint prie sankryžos ir turint laiko pasižvalgyti į kitus eismo dalyvius, galima pastebėti – sėdi prie vairo vyriškis ar moteriškė, viena ranka laiko telefoną, kalbasi, kita ranka cigaretę traukia arba makiažą darosi. Viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių yra susikaupimo stoka kelyje. Praradus budrumą, bėda anksčiau ar vėliau nutinka.

Atsisakyti dėmesį nuo kelio nukreipiančių pokalbių telefonu, kai rankoje laikome telefoną ir taip apribojame savo judesius, negalėdami laisvai manevruoti kelyje, dabartinė automobiliams siūloma įranga tikrai gali padėti.

Bauda už naudojimąsi mobiliuoju telefonu be laisvų rankų įrangos pažeidėjams šiandien siekia nuo 100 iki 300 litų, tačiau daugelis kiekvieną dieną avarijas registruojančių policininkų greičiausiai pritartų nuomonei, kad bauda už šį KET pažeidimą būtų dar didesnė. Kai kuriose Europos valstybėse ar Izraelyje už šį pažeidimą iškart baudžiama tūkstantine bauda – ir jokių pasiteisinimų.

Kelių eismo taisyklių 21 punkte nurodyta: ,,Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojams draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis, išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios motorinės transporto priemonės variklis išjungtas. Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojai turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų.“

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ šiemet atliktas tyrimas atskleidė, kad dažniausiai nesinaudodami laisvų rankų įranga telefonu prie vairo kalba 26–35 metų žmonės, o vyresni nei 56 metų vairuotojai tai daro gerokai rečiau.

Be laisvų rankų įrangos vairuotojams negalima ne tik skambinti, bet ir rašyti SMS žinučių, naudotis e. paštu, naršyti internete ir panašių dalykų, kuriuos dažnas daro sėdėdamas prie vairo.

Užtikrina komfortą

Laisvų rankų įranga prekiaujančios bendrovės „Altas“ vadybininkas Tomas Mišeikis pažymėjo, kad laisvų rankų įrangos prekybos didysis bumas buvo prieš dvylika metų, vairuotojams uždraudus plepėti mobiliaisiais telefonais, kaip buvo iki tol pratę. Metams bėgant tokios įrangos paklausa tapo stabili. Žmonės tampa sąmoningi ir labiau rūpinasi savo bei aplinkinių saugumu, tad laisvų rankų įrangą į mašinas diegia ne tik su telefonu nesiskiriantys vadybininkai ar direktoriai, bet ir tik retsykiais juo kalbantys vairuotojai.

„Nors daugiausia laisvų rankų įrangos populiarumą galbūt lemia draudimas, bet ir šiuolaikinių laisvų rankų įrangų patogumas, vairuotojui suteikiamas komfortas prisideda prie tokios įrangos paklausos. Išmanieji telefonai šalyje žaibiškai populiarėja, o ir kiekvienas senesnis telefonas, kuriame yra įdiegta „Bluetooth“, gali puikiai veikti ir būti susietas su integruota laisvų rankų įrangos sistema“, - pažymėjo T. Mišeikis.

Jo teigimu, nuo telefono laikymo rankoje išlaisvinančią įrangą galima būtų suskirstyti į kelias rūšis. Pačias primityviausias sistemas galima įsigyti ir už šimtą litų ar nė tiek nesiekiančią kainą, bet, T. Mišeikio nuomone, tokia įranga - prasta investicija ne tik dėl perduodamo garso kokybės - labai dažnai kyla nepatogumų ir dėl telefono prisijungimo prie sistemos.

Kokybiškesnėse sistemose telefonas, jeigu jame įjungta „Bluetooth“ sąsaja, be jokių trikdžių, tik įsėdus į automobilį automatiškai sinchronizuojasi su laisvų rankų sistema. Pigiausi kokybiškos prancūziškos įrangos komplektai, įrengti atskirame blokelyje, su montavimu kainuoja apie 300 litų. Integruota įranga, kuri prijungiama prie automobilio garso sistemos ir valdoma atskiru ekranėliu (dažnai su papildomomis USB ir SD sąsajomis, per kurias galima klausyti ir muzikos), kartu su montavimu - nuo 600 iki 1000 litų.

„Brangiausiai laisvų rankų įranga kainuoja apynaujiems ir naujiems automobiliams, kuriuose valdymo panelė yra perkelta ant vairo. Užtrunka per programą sujungti su originalia sistema, be to, ne visiems modeliams bet kuri įranga pritaikoma. Brangiuose automobiliuose dažnai įmanoma naudoti tik gamintojų autorizuotų specifinių gamintojų techniką. Naujuose „Volkswagen“ ar „Audi“ automobiliuose tenka jungtis prie automobilio optinio ryšio sistemos, o tai užtrunka ir reikalauja specifinių montuotojo žinių“, - aiškino pašnekovas.

Tokia brangiausia specifinė įranga kartu su montavimu, pasak T. Mišeikio, automobilio savininkui atsieina apie pusantro tūkstančio litų. Beje, įmanoma laisvų rankų įrangą pritaikyti ir motociklui, garsesni gamintojai tam yra parengę pritaikomų sprendimų. Tačiau, pasak pašnekovo, tokios įrangos paklausa bent jau Lietuvoje yra minimali. Anksčiau esą jam tekę instaliuoti keletą variantų, bet šiuo metu dėl paklausos stygiaus „Alto“ lentynose motociklininkams skirtų sprendimų nerasite.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"