TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lakstūnus tramdys lazeriniai auklėtojai

2008 06 11 0:00
Jau kitą mėnesį avaringiausiuose kelių ruožuose bus įrengta 12 naujų stacionarių lazerinių greičio matuoklių.
LŽ archyvo nuotrauka

Šią vasarą avaringiausiuose šalies kelių ruožuose pradės veikti 12 naujų stacionarių greičio matuoklių, o per vienerių metų laikotarpį jų planuojama įrengti dar 139. Be to, 11 mobilių greičio matuoklių bus aprūpinta ir šalies policija.

Vienas geriausių ir svarbiausių žmonijos atradimų - automobilis - šiandien Lietuvoje yra dažna skaudžių nelaimių ir netekčių priežastis. Technika čia nieko dėta - daugiau kaip per šimtmetį automobiliai buvo gerokai patobulinti ir teisingai jais naudojantis galėtumėme smagiai sau važiuoti, taupydami brangų laiką ir geras emocijas. Vis dėlto, nauji išradimai ir mokslo raida sugebėjo patobulinti tik pačią mašiną, bet ne vairuotoją. Šis atotrūkis tarp tobulos technikos ir žmogiškųjų silpnybių kaip niekada stipriai juntamas šių dienų Lietuvoje.

Nenuilstantys budėtojai

Nuo šių metų liepos leistino greičio pažeidėjus tramdys 12 nepaperkamų, politiškai nepriklausomų ir techniškai tobulų tramdytojų. Nesigilindami į technines detales, paminėsime kelis svarbiausius skirtumus, išskiriančius lazerinius greičio matuoklius "Poliscanspeed" (PSS) iš senstelėjusių pirmtakų būrio: naujieji "tramdytojai" fiksuoja visą būrį automobilių (4 eismo juostų) ir nustato kiekvieno jų greitį, dvi 4 megapikselių kameros užtikrina aukštą vaizdo kokybę, PSS "mato" ir artėjančius, ir tolstančius automobilius. Be to, itin svarbi PSS ypatybė - šis prietaisas dirba be jokio poilsio, o duomenys apie pažeidimą policijos pareigūnams perduodami nedelsiant. Ne mažiau svarbūs ir "Poliscanspeed" informaciniai sugebėjimai: laisvalaikiu, kai nefiksuoja greičio pažeidėjų, PSS yra puikus talkininkas skaičiuojant eismo srautus, pavyzdžiui, remontuojamame kelio ruože.

Juodoji statistika

Leistiną greitį viršijantys vairuotojai šiandien yra bene opiausia eismo saugos problema Lietuvoje. Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos duomenimis, kasmet dėl saugaus ir leistino greičio nesilaikymo įvyksta apie 1200 eismo įvykių, kuriuose žūsta apie 300 žmonių ir dar apie 2500 sužalotų. Viršyti greitį yra vienas populiariausių Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Statistika rodo, jog leistiną greitį iki 10 kilometrų per valandą viršija apie 60 proc., o daugiau kaip 10 kilometrų per valandą - iki 19 proc. vairuotojų. Valstybinės reikšmės keliuose, kur leistinas greitis yra gerokai didesnis nei miestuose, Anapilin iškeliauja apie 70 proc. visų žuvusiųjų. Didelis važiavimo greitis padidina eismo įvykio tikimybę ir kartu apsunkina jo padarinius. Visa tai skaudžiai atsiliepia tiek visuomenei, tiek šalies ūkiui. Lietuvoje vidutiniškai per dieną eismo įvykiuose žūsta du žmonės. VĮ Transporto ir kelių tyrimo instituto duomenimis, 2008 metų pradžioje vieno žmogaus žūtis eismo įvykio metu Lietuvos ūkiui atsiėjo per du milijonus litų, o vienas sužeistasis - 182 tūkst. litų (skaičiuota remiantis Europos Sąjungos vykdomu projektu HEATCO). Daugelis vairuotojų klaidingai vertina savo sugebėjimus suvaldyti automobilį važiuojant daug didesniu nei leistina greičiu. Kuo didesnis greitis, tuo mažiau laiko pastebėti pavojų ir tinkamai sureaguoti.

Patvirtinta - sistema veikia

Greitį ribojantys kelio ženklai retai išsprendžia eismo saugos problemas pavojinguose kelio ruožuose. Daug efektyvesnės yra inžinerinės greitį mažinančios priemonės: žiedinės sankryžos, kelio iškreivinimas, greitį mažinantys kalneliai, pakeltos pėsčiųjų perėjos ir panašiai. Tose vietose, kur neįmanoma greitai įgyvendinti inžinerinių sprendimų, įrengiamos stacionarios automatinės greičio matavimo sistemos. Ši, jau daug dešimtmečių užsienio valstybėse taikoma kontrolės priemonė, pasiteisino kaip ypač efektyvus būdas reguliuoti transporto priemonių greitį keliuose. Remiantis Vakarų Europos valstybių patirtimi, automatizuotos greičio kontrolės sistemos yra viena iš efektyviausių greičio ribojimo priemonių pavojinguose kelių ruožuose. Stacionarūs greičio matuokliai pasiteisino ir Lietuvoje: 2005-aisiais įrengus pirmuosius du, per dvejus metus jie padėjo užfiksuoti beveik 17,5 tūkst. leistino greičio viršijimo atvejų. Įsidėmėtina ir tai, kad matuoklių įrengimo vietose jų veikimo laikotarpiu neįvyko nė vieno eismo įvykio, kuriame būtų sužaloti ar žuvę žmonės. Anot LAKD generalinio direktoriaus pavaduotojo Algimanto Janušausko, su šiuolaikiniais greičio pažeidėjais šiandien reikia kovoti, pasitelkus šiuolaikinę, modernią techniką, kuri suteikia naujų, iki šiol nenaudotų galimybių nelengvame mūšyje už saugesnį eismą.

Fiksuos avaringose vietose

Nauji stacionarūs greičio matuokliai bus įrengiami avaringiausiose vietose - ten, kur yra susiformavusios "juodosios dėmės" bei padidinto avaringumo ruožuose. "Šios vietos parinktos bendradarbiaujant su Transporto ir kelių tyrimo institutu, suderintos su Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba bei kelius prižiūrinčiomis valstybinėmis įmonėmis", - LŽ teigė A.Janušauskas. Siekiant užtikrinti tiek eismo dalyvių, tiek ir pačių prietaisų saugumą, stacionarieji greičio matuokliai kelkraščiuose ir skiriamosiose juostose bus aptveriami apsauginiais metaliniais atitvarais, o jų įrengimo vietos bus pažymėtos specialiais kelio ženklais. Atitinkamos priemonės bus numatytos ir kituose greičio matuoklių įrengimo etapuose. 12 stacionarių greičio matuoklių valstybinės reikšmės magistraliniuose ir krašto keliuose įrengs Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) skelbtą konkursą laimėjusi bendrovė "Sonex technologies". Šių matuoklių fiksuojami duomenys bus perduodami į duomenų centrą, kurį ketinama įrengti Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos patalpose. Sutartis dėl greičio matavimo paslaugų su konkurso laimėtoju sudaryta 3 metams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"