TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Latviai iš lietuvių paveržė blogiausiųjų titulą

2015 04 02 6:00
Vasarį Lietuvos įmonės masiškai pirko didelius autobusus, kurie bus naudojami tarptautiniams keleivių vežimams. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuvos vasario mėnesio naujų sunkiųjų komercinių automobilių rinkoje – viltį keliančio probrėkšmio nuotaikos. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) paskelbtais duomenimis, po tragiško 2014-ųjų gruodžio (-50,7 proc.) ir šių metų sausio (-17 proc.) mėnesių nuosmukio vasarį pagaliau buvo užfiksuotas 16,9 proc. siekęs rinkos augimas.

Vasarį tarp Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal naujo sunkiojo komercinio transporto registravimo augimą Lietuva užėmė garbingą dešimtąją vietą. Paradoksas, tačiau užpraėjusį mėnesį didžiausias iš ES šalių registravimo šuolis (+107,6 proc.) buvo užfiksuotas prie bankroto ribos balansuojančioje Graikijoje. Iš viso vasarį ES gyventojai ir įmonės įregistravo 135 778 naujas sunkiąsias komercines transporto priemones, arba 8,3 proc. daugiau nei tą patį 2013 metų mėnesį. Prie sunkiojo komercinio transporto priskiriamos: lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – vilkikai); autobusai ir kitas sunkusis specialusis transportas.

Šuolis – 1150 procentų!

Pagal vasario mėnesio augimo tempą kai kuriose sunkiojo komercinio transporto kategorijose Lietuva gali būti pripažinta netgi rekordininke. Naujausia ACEA ataskaita rodo, kad užpraėjusį mėnesį naujų autobusų ir kito specialiojo transporto registravimas mūsų šalyje, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, šoko į viršų net 1150 procentų. Atrodo, labai būtų sunku surasti bent artimą lietuviškajam rezultatą naujausioje ES naujų sunkiųjų komercinių transporto priemonių registravimo istorijoje.

Tiesa, atsispirta buvo nuo labai menkos lyginamosios bazės, mat 2014-ųjų vasarį Lietuvoje buvo registruoti vos 2 autobusai. Šiemet vasario mėnesį jų registracija irgi nebuvo labai gausi, buvo įregistruotos vos 25 šio tipo transporto priemonės (daugiausia autobusų ES – 367 – antrą metų mėnesį įregistravo Prancūzijos įmonės), tačiau Lietuvoje nuo menkos lyginamosios bazės apskaičiuotas pokytis buvo lyg iš fantastinės kino juostos.

Kalbėdamas su LŽ žurnalistu Linas Skardžiukas, Kauno keleivių vežimo kompanijos „Kautra“ generalinis direktorius, neslėpė, kad jo bendrovė vasarį irgi registravo naujų autobusų. „Gal 70 ar 80 naujų transporto priemonių nusipirkome. Daugiausia tai buvo mažieji „Mercedes-Benz Sprinter“ (ACEA patobulintus šio modelio autobusiukus, kuriuos Lietuvos bendrovės dažniausiai naudoja keleiviams vietiniais maršrutais vežti, priskiria prie daugiau nei 3,5 t sveriančių sunkiųjų komercinių transporto priemonių -aut.), tačiau įregistravome ir keletą didelių naujų autobusų“, - sakė verslininkas.

Jo tvirtinimu, tai, kad šį vasarį, palyginti su 2013-ųjų tuo pačiu mėnesiu, smarkiai paaugo autobusų registravimas, yra tik atsitiktinumas. „Tiesiog taip jau sutapo, kad šiais metais autobusais apsirūpinome metų pradžioje“, - sakė L.Skardžiukas.

Beje, „Kautra“ ir pati pardavinėja autobusus, mat yra Turkijos autobusų gamintojos „Temsa“ atstovė Lietuvoje.

Vilkikus vėl perka

Neseniai vykusioje Lietuvos nacionalinės krovinių vežimo automobiliais asociacijos „Linava“ spaudos konferencijoje jos vadovybė viešai skundėsi, kad dėl Rusijos įvestų sankcijų šalies vežėjai nuo metų pradžios patyrė 220 mln. eurų nuostolių. Kartu buvo atkreiptas dėmesys, jog tai neigiamai gali paveikti ir naujų transporto priemonių, skirtų kroviniams vežti, įsigijimą.

Linas Skardžiukas: „Tiesiog taip jau sutapo, kad šiais metais autobusais apsirūpinome metų pradžioje.“ / LŽ archyvo nuotrauka

Neatmestina tikimybė, kad taip ir bus. Galbūt – netgi netolimoje ateityje, kai vežėjai susiskaičiuos nuostolius ir pamatys, jog skirti pinigų naujai technikai įsigyti jau neturi iš ko. O vasarį vilkikų, kuriuos vežėjai automobilių keliais dažniausiai naudoja kroviniams vežti, registravimas Lietuvoje, ACEA duomenimis, ūgtelėjo iškart 42,8 procento. Ir tai – po keletą mėnesių iš eilės fiksuoto nuosmukio. Tiesa, bendras sausio ir vasario mėnesių rezultatas vis dar neguodžia. Per du pirmuosius mėnesius mūsų šalies įmonės įregistravo 405 naujus vilkikus, o tai 16,1 proc. mažiau nei 2014 metų sausį ir vasarį (483).

Viltingai nuteikia nebent tas faktas, kad užpraėjusį mėnesį Lietuvoje iš 405 naujų vilkikų buvo įregistruoti 257, o tai sudarė 63,4 proc. bendro per du mėnesius registruoto šios kategorijos transporto priemonių skaičiaus.

Geras vasario mėnesio augimo rezultatas patvirtino ir ankstesnius rinkos ekspertų vertinimus, kodėl 2014-aisiais ir 2015-ųjų sausį (tada ACEA Lietuvoje užfiksavo net 51,2 proc. siekiantį naujų vilkikų rinkos nuosmukį) rinka Lietuvoje tiktai krito.

Kadaise ekspertai svarbiausia kaltininke įvardijo Europos Komisijos (EK) direktyvą, pagal kurią nuo 2014 metų sausio 1 dienos Europos Sąjungoje uždrausta registruoti vilkikus, neatitinkančius „Euro 6“ ekologijos standarto. Buvo teigiama, jog iki šios datos Lietuvos įmonės masiškai pirko „Euro 5“ standartą atitinkančias transporto priemones, kurios buvo kelias dešimtis tūkstančių eurų pigesnės nei tos, kurios yra naujo ekologijos standarto. Kai kurios dar 2013-ųjų pabaigoje įsigytos mašinos į Lietuvą atkeliavo tiktai pernai sausį. Atsirado aukšta lyginamoji bazė, nuo kurios skaičiuojant naujų vilkikų registravimo rezultatus 2014-ųjų pabaigoje bei šių metų pirmą mėnesį esą ir buvo fiksuotas didžiulis nuopuolis.

Dabar ES uodegoje – latviai

Pastaruosius mėnesius iki vasario prasčiausius naujo sunkiojo komercinio transporto rezultatus tarp ES valstybių rodžiusi Lietuva tarytum ir grįžo į sėkmės kelią, o dabar mūsų vietą ACEA sąrašo apačioje užima Latvija. Vasario mėnesį ACEA Latvijoje fiksavo bendrą minus19,6 proc. siekusį naujų sunkiųjų komercinių transporto priemonių nuosmukį, ir tai buvo blogiausias rezultatas visoje ES.

Latviai buvo blogiausi dviejose iš keturių sunkiojo komercinio transporto kategorijų. Latvija vasarį fiksavo blogiausią rezultatą ES registruodama daugiau nei 16 t sveriančius naujus vilkikus (nuosmukis sudarė -46,5 proc.), taip pat – daugiau kaip 3,5 t svorio komercinį transportą (-44,8 proc.). Latvių mažiau kaip 3,5 t sveriančio naujo komercinio transporto registravimo pokytis (-7,5 proc.) - trečias nuo galo ES. Daug geriau Latvija pasirodė tik registruodama autobusus (+109,1 proc.), tačiau jų kaimynai įregistravo tik 19.

ES šalys, kuriose buvo didžiausias teigiamas naujų sunkiųjų transporto priemonių registravimo pokytis 2015 m. vasarį

VietaŠalisPokytis (proc.)*
1.Graikija+107,6
2.Rumunija+45,8
3.Vengrija+37
4.Airija+36
5.Slovakija+32,7
....
10.Lietuva+16,9.

*Palyginti su 2014 m. vasariu.

Šaltinis: ACEA

ES šalys, kuriose buvo didžiausias neigiamas naujų sunkiųjų transporto priemonių registravimo pokytis 2015 m. vasarį

VietaŠalisPokytis (proc.)*
1.Latvija-19,6
2.Slovėnija-4,4
3.Prancūzija-4,3
4.Kroatija-0,4
5.Austrija+0,1

*Palyginti su 2014 m. vasariu.

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"