TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Latviai nenori maitinti kaimynų milijonais

2013 08 07 6:00
Nuo kitų metų 22 proc. PVM mokesčio negalės susigrąžinti ir tie Latvijos gyventojai bei įmonės, kurie pirks "Audi A6". Gamintojo nuotrauka

Latvijoje žybsi pasipiktinimo kibirkštys – naujų automobilių pardavėjus vienijančios organizacijos ragina Saeimą padidinti reprezentacinių automobilių vertės ribą, nuo kurios limuzinų pirkėjams nebus grąžinamas 22 proc. siekiantis pridėtinės vertės mokestis (PVM).

Nuo kitų metų sausio 1 dienos įsigaliojus PVM įstatymo pataisoms, Latvija kasmet gali prarasti po 3,6 mln. latų (17,7 mln. litų), kurių dauguma, matyt, išplauktų į kaimynes Lietuvą ir Estiją. Jei Latvijos parlamentas mokesčio ribos nepakeltų, reprezentaciniu automobiliu šioje valstybėje būtų laikomas limuzinas, kainuojantis 30 tūkst. latų (147,3 tūkst. litų) ir daugiau, įskaitant PVM. Mokestis būtų negrąžinamas ne tik išskirtinių „Rolls-Royce“ ar „Maseratti“ pirkėjams, bet ir, pavyzdžiui, tiems, kurie įsigyja gana įprastus Latvijos keliuose „Audi A6“ ar E klasės „Mercedes-Benz“.

PVM įstatymo pataisos buvo parengtos dar 2007 metais, bet priimtos tik neseniai.

Smarkiausiai limuzinų pirkėjus gina Latvijos įgaliotųjų automobilių pardavėjų asociacija (LAADA).

Registruoti pas kaimynus - naudingiau

„Ar pastebėjote, kiek Latvijos sostinėje Rygoje „estų turistų“ važinėja reprezentacinėmis mašinomis? Jei nematėte, pasakysiu – labai daug. Įdomiausia, kad jie kalba visai ne estiškai, o latviškai arba rusiškai, o Rygą pažįsta geriau nei Latvijos gyventojai, - kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu neslėpė sarkazmo LAADA prezidentas Andris Kulbergas. - Tai dėl to, kad jie visai ne Estijos, o mūsų šalies piliečiai, tik važinėja Estijoje registruotais automobiliais.“

Asociacijos vadovas atskleidė, kad Latvijoje pamatysi ir daug žemesnės klasės automobilių su kaimynių šalių numeriais. „Tačiau ant vidutinės, pavyzdžiui, „Toyota Avensis“, taip pat - žemesnės klasės mašinų dažniau kabo lietuviški numeriai“, - pastebėjo A.Kulbergas.

Kodėl Latvijos vairuotojams patogiau registruoti automobilius Estijoje ir Lietuvoje, nei savo krašte?

„Kiekviena Europos Sąjungos šalis taiko tik jai priimtiną mokestinę politiką. Pas mus automobilių savininkai privalo mokėti kelių mokestį – ir ne vien į degalų akcizą įskaičiuotą jo dydį, bet ir tiesiogiai. Pas mus daug daugiau nei Lietuvoje ir Estijoje kainuoja automobilio registracija, brangesnė ir techninė apžiūra: jūsų šalyje už ją mūsų pinigais nėra prašoma nė 10 latų (49,91 lito), o Latvijoje ji kainuoja 17 latų (83,47 lito), be to, ją būtina atlikti kas metai. Visa tai labai padidina mašinos eksploatacijos išlaidas, todėl labiau apsimoka turėti mašiną, registruotą Lietuvoje arba Estijoje“, - kalbėjo LAADA prezidentas.

A.Kulbergas: "Tos pačios laidos ir modelio automobilio išlaikymo išlaidosi Latvijoje ir šalyse kaimynėse gali skirtis net kelis kartus."/www.i9.tiesraides.lv nuotrauka

Milijonai iškeliauja ir dabar

Pasak A.Kulbergo, Latvijos piliečiai reprezentacinius limuzinus Estijoje registruoja dėl to, kad čia prabangioms mašinoms taikomas mažiausias visose Baltijos šalyse registracijos mokestis. LŽ pašnekovo tvirtinimu, LAADA suskaičiavo, jog tos pačios laidos ir modelio automobilio išlaikymo kaštai Latvijoje ir šalyse kaimynėse gali skirti net kelius kartus. Asociacijos duomenimis, pirmuosius penkerius metus išlaidos naujam prabangiam automobiliui Lietuvoje siekia 8739 latus (42 908 litus), Estijoje – 5576 latus (27 378,16 lito), o Latvijoje – net 15 422 lato (75 722,02 lito).

Jei Latvijos Saeima nepadidins automobilio kainos, nuo kurios automobilis bus laikomas reprezentaciniu, limuzino „Audi A6“ ir šios klasės automobilių išlaikymas ūgtels iki 24 211 latų (118 876,01 lito).

„Anksčiau patiriamus nuostolius dėl išlaikymo bent iš dalies kompensuodavo susigrąžinamas PVM. Tačiau jei mokesčio nebus įmanoma susigrąžinti, turtingi Latvijos gyventojai savo automobilius, neabejoju, per savo įmones masiškai registruos Lietuvoje ir Estijoje“, - teigė LAADA vadovas.

Jis sakė, kad, LAADA duomenimis, jau ir dabar Latvija dėl kitose Baltijos valstybėse įregistruotų latviškų mašinų patiria apie 1 mln. latų (4,91 mln. litų) nuostolių kasmet.

LAADA reikalauja, kad Latvijos Saeima padidintų automobilių vertę, nuo kurios limuzinas laikomas reprezentaciniu, iki 41 320 latų (202 881,2 litų). Tikimasi, jog tokiu atveju nuo 500 iki 1000 prabangių limuzinų, šiuo metu važinėjančių latvių keliais, nebus pripažinti reprezentaciniais, o jų savininkai įsigiję mašiną atgaus PVM.

Tačiau Latvijoje labai brangu išlaikyti ir žemesnės klasės automobilį. Anot LAADA, pirmuosius trejus metus naujo „Toyota Avensis“ išlaikymas Lietuvoje, neskaičiuojant garantinio aptarnavimo, kainuoja 43 latus (211,13 litų), Estijoje – 146 latus (716,86 lito), Latvijoje – net 535 latus (2626,85 lito).

Lietuviai jau nesipiktina

Dar neseniai latviais skundėsi Lietuvos naujų automobilių pardavėjai. Esą buvo labai patogu Latvijoje įregistruoti lietuviško kapitalo įmones ir jų vardu pirkti kaimynų šalyje naujus automobilius naudojant išperkamąją nuomą. Šiuo atveju automobilį galima buvo įregistruoti Lietuvoje, jis važinėjo mūsų šalies keliais, todėl mokėti latviško kelių mokesčio nereikėjo. Be to, jis turėjo lietuviškus registracijos numerius, todėl jam niekas neskyrė išskirtinio dėmesio. Techninė apžiūra – irgi mūsų šalyje.

Kadangi išperkamoji nuoma yra paslauga, už automobilį užsienio įmonei PVM mokėti taip pat nebuvo privalu. Teigiama, kad, pavyzdžiui, įsigyjant prabangų „Audi A4“ jau dėl mokesčio susigrąžinimo būdavo įmanoma sutaupyti apie 7 tūkst. litų.

Valstybės įmonės „Regitra“ Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vadovas Laimutis Skersinis dienraščiui LŽ sakė, jog tai, ar vairuotojas piktnaudžiauja susigrąžindamas PVM, šiandien atidžiai seka Valstybinė mokesčių inspekcija. „Kiek žinau, tokių atvejų nebėra daug“, - teigė LŽ pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"