TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Latvijos ministras: Lietuva kelia grėsmę „Rail Baltica“

2016 10 08 13:44
Uldis Augulis. Nuotrauka iš kasjauns.lv

Vilkindama „Rail Baltica“ projekto viešųjų pirkimų tvarkos susitarimo pasirašymą Lietuva kelia grėsmę visam projektui, agentūrai BNS sakė Latvijos transporto ministras Uldis Augulis.

Jo teigimu, ES institucijos tikriausiai teisingai pasielgė paskelbdamos, kad svarstys galimybę stabdyti, mažinti arba atšaukti Lietuvai numatytą ES finansavimo dalį „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui.

„Visi turi laikytis tų pačių taisyklių“, – sakė latvių ministras, pridūręs, kad skirtingai nuo Lietuvos, Latvija ir Estija įvykdė savo projekto įsipareigojimus.

U.Augulis pridūrė, kad jeigu Lietuvai skirta finansavimo dalis bus atšaukta, ji gali būti padalinta Latvijai ir Estijai. Tokiu atveju esą Lietuva galėtų „iššokti iš traukinio“, kad pakenktų visam „Rail Baltica“ projektui.

U.Augulis taip pat spėjo, kad „Rail Baltica“ projekto viešųjų pirkimų tvarkos susitarimo pasirašymas Lietuvoje stringa dėl sekmadienį vyksiančių Seimo rinkimų.

EK Mobilumo ir transporto generalinio direktoratas penktadienio vakarą informavo bendrą Baltijos šalių įmonę „RB Rail“, kad bus pradedamos procedūros stabdant projekto finansavimą Lietuvai, kuri vienintelė iš trijų Baltijos valstybių nepasirašė sutarties dėl viešųjų pirkimų tvarkos.

Direktorato pranešime pažymima, kad kyla klausimas dėl iš viso 320 mln. eurų ES finansavimo, kurie skiriami pirmuoju ir antruoju Europos infrastruktūros tinklų priemonės CEF (angl. Connecting Europe Facility) šaukimu. Lietuvai jau skirta 106 mln. eurų – direktoratas pažymi, kad Inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEFA) turėtų svarstyti klausimą, ar stabdyti šių lėšų skyrimą, taip pat ar stabdyti derybas dėl antrojo šaukimo – dar beveik 191 mln. eurų dotacijos sutarties.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka BNS informavo, kad projektui vystyti reikalingą sutartį dėl viešųjų pirkimų tvarkos pasirašė penktadienį. Jis tikino, jog šis sutarties pasirašymas, apie kurį nebuvo viešai pranešta, nesusijęs su EK direktorato įspėjimu.

„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios bendros trijų Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ valdybos pirmininkė Baiba Rubesa šeštadienį BNS patvirtino gavusi tai patvirtinančias sutarties kopijas iš Lietuvos susisiekimo ministerijos, tačiau pridūrė, kad ES Inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEA) greičiausiai ateinančią savaitę vis tiek pradės svarstymą dėl finansavimo, nes sutartis pasirašyta po numatytos galutinės datos, t.y. rugsėjo 13-osios.

Gali pakenkti projektui

Europos Komisijos (EK) perspėjimas Lietuvai dėl galimo finansavimo stabdymo „Rail Baltica“ gali pakenkti visam geležinkelių projektui Baltijos šalyse, sako bendros trijų šalių įmonės „RB Rail“ valdybos pirmininkė Baiba Rubesa.

Jos teigimu, Europos Komisijos transporto pareigūnų laiškas dėl pradedamų procedūrų „turėtų būti vertinamas ypatingai rimtai“.

„Tai tikrai pakenks projektui, nes finansavimas skiriamas projekto dalims, kurios privalo būti įgyvendintos. Visos veiklos yra susijusios, tik jos visos leidžia įgyvendinti visą „Rail Baltica“ projektą (...) Todėl tai nėra tik Lietuvos problema, bet yra rimta Lietuvos problema, kuri paveiks visą projektą ateityje“, – BNS šeštadienį sakė B.Rubesa.

B.Rubesa pabrėžia, kad susitarimas dėl viešųjų pirkimų sąlygų turėjo būti pasiektas dar 2015 metų gruodį, galutinis pasirašymo terminas buvo šių metų rugsėjo 13-oji, o nesamas „Lietuvos geležinkelių“ parašas „kelia problemų toliau vystyti projektą, kaip buvo ketinama“.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka BNS informavo, kad projektui vystyti reikalingą sutartį pasirašė penktadienį. Jis tikino, jog šis sutarties pasirašymas, apie kurį nebuvo viešai pranešta, nesusijęs su EK direktorato įspėjimu.

B.Rubesa šeštadienį patvirtino ką tik gavusi tai patvirtinančias sutarties kopijas iš Lietuvos susisiekimo ministerijos, tačiau pridūrė, kad ES Inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEA) greičiausiai ateinančią savaitę pradės svarstymą dėl finansavimo.

„Prieš kelias minutes gavome patvirtintą pasirašyto dokumento kopiją iš Susisiekimo ministerijos. Mes iš tiesų sveikiname tai, kad jis pasirašytas. Tačiau inicijuotas procedūras INEA turės peržiūrėti pirmadienį. Jų pozicija buvo, kad galutinis terminas yra galutinis terminas“, – teigė ji.

Premjeras Algirdas Butkevičius pavedė išsiaiškinti situaciją dėl EK pranešimų susisiekimo ministrui Rimantui Sinkevičiui, tačiau nuo platesnių komentarų susilaiko. Tokią vyriausybės vadovo poziciją BNS perdavė jo atstovas spaudai Mindaugas Janulionis.

Apie pradedamas procedūras dėl finansavimo Lietuvai EK Mobilumo ir transporto generalinio direktoratas penktadienio vakarą informavo „RB Rail“. Anot pranešimo, kurį BNS persiuntė „RB Rail“, projektą pavedama peržiūrėti agentūrai INEA, kuri turėtų nuspręsti, ar sustabdyti pirmojo CEF (angl. Connecting Europe Facility – BNS) fondo šaukimo lėšas – tuomet Lietuvai skirta 106 mln. eurų. Taip pat INEA turi sustabdyti derybas dėl antrojo šaukimo, kuriuo skirta beveik 191 mln. eurų, dotacijų sutarties.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"