TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Latvių barikados – ir kaimynams, ir saviems

2013 10 15 6:00
Latvijos valdžia siekia, kad vietos gyventojai važinėtų vien Latvijoje registruotais automobiliais. Riga.org nuotrauka

Latvijos ministrų kabinetas artimiausiu metu žada svarstyti norminių aktų pataisas, kurios draus šalyje važinėti automobiliais su kitų kraštų valstybiniais numeriais ilgiau nei 92 dienas. Latviai neslepia, kad pakeitimai nukreipti prieš tuos gyventojus, kurie savo mašinas yra įregistravę Estijoje ir Lietuvoje.

Latvijos susisiekimo ministerija jau pritarė pataisoms. Tai pranešė kaimynų verslo naujienų portalas Biznews.lv. Kaip skelbiama oficialiai, būtinybė keisti norminius aktus atsirado dėl to, kad „būtų sutrukdyta kai kuriems rezidentams registruoti automobilius užsienyje ir taip išvengti muitų bei mūsų šalyje (Latvijoje – aut.) taikomų mokesčių“.

„Lietuvoje ir Estijoje mašinų eksploatavimas daug pigesnis. Suskaičiavome, kad Latvijoje trejus metus išlaikyti naują „Toyota Avensis“ su visais muito, registracijos, ekologijos ir kitais mokesčiais kainuoja 535 latus (2626,85 lito), tuo metu – Estijoje 146 latus (716,86 lito), Lietuvoje – 43 latus (211,13 lito). Europos Sąjungos (ES) erdvė bendra, todėl nemaža dalis mūsų vairuotojų ir naudojasi jos pranašumais. Lietuvoje ar Estijoje įregistruoja įmonę, jos vardu – automobilius, o važinėja namie“, - anksčiau LŽ yra sakęs Latvijos įgaliotųjų automobilių atstovų asociacijos (LĮAAA) prezidentas Andris Kulbergas.

Drausmins baudomis

LŽ pašnekovas teigė, jog Latvija dėl kitose Baltijos valstybėse latvių registruojamų mašinų, LĮAAA duomenimis, kasmet patiria apie 1 mln. latų (4,91 mln. litų) nuostolių. Biznews.lv irgi negaili kritikos dabar galiojančiai tvarkai: „Priežastis, dėl kurios bus taisomi norminiai aktai, yra paprasta - pinigai. Šiuo metu Latvijoje neva „užsienietiškais“ automobiliais važinėjantiems rezidentams nereikia mokėti drakoniškų vietos mokesčių, čia pereiti privalomąją techninę apžiūrą. Iš tokių mašinų vairuotojų labai sunku net išreikalauti baudas už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus. Susisiekimo ministerijos nuomone, dabar galiojanti tvarka neteisinga sąžiningų Latvijos piliečių, registruojančių automobilius savo šalyje, atžvilgiu.“

A.Kulbergas: "Tokių mašinų naudojimo terminą privalu riboti vien dėl to, kad būtų papildytas Latvijos biudžetas." / Valmiera24.lv nuotrauka

Čia pat cituojamas ir jau minėtas A.Kulbergas. Jis atkreipia dėmesį, kad įsigaliojus naujoms norminių aktų pataisoms piliečius, kurie automobilius su kitų šalių valstybiniais numeriais eksploatuoja ilgiau kaip 92 dienas, bus galima bausti didelėmis baudomis. „Tokių mašinų naudojimo terminą privalu riboti vien dėl to, kad būtų papildytas Latvijos biudžetas“, - aiškino LĮAAA vadovas.

Apie Latvijoje taikomus drakoniškus mokesčius automobilius turintiems gyventojams jau seniai sklando legendos. LŽ žiniomis, latviai vien kelių naudotojo mokesčio kasmet sumoka po 292 litus už kiekvieną mašiną. Tikra prabanga kaimynų šalyje atlikti ir privalomąją techninę apžiūrą – ji ten kainuoja 80 litų. Lietuvoje - perpus mažiau.

Kita vertus, kyla klausimas, ar realu riboti važinėjimo terminą toje pačioje ES, kuriai priklauso ir Latvija, registruotiems automobiliams?

Latvių ketinimai neįgyvendinami?

„Greičiausiai tai yra kokios nors Latvijos valstybinės institucijos ar asociacijos organizuota viešųjų ryšių akcija“, - taip dienraščiui LŽ komentavo situaciją valstybės įmonės „Regitra“ Transporto priemonių metodikos skyriaus vadovas Laimutis Skersinis.

Jis tikino kito paaiškinimo dėl kaimynų žingsnių neturįs, nes „teoriškai riboti automobilių su kitų ES šalių valstybiniais numeriais eksploatavimo terminą įmanoma, bet neaišku, kokiu būdu tai galėtų būti įgyvendinama praktiškai". „Kol kas visoje ES nėra bendro reglamento, kuriame būtų numatyta, kokį terminą vienoje Bendrijos valstybėje registruotos mašinos galėtų būti eksploatuojamos kitoje ES šalyje. Todėl kiekviena Bendrijos narė tą klausimą sprendžia atskirai. Dėl šios priežasties įvesti savo terminą gali ir Latvija“, - sakė LŽ pašnekovas.

Tačiau L.Skersinis prisipažino sunkiai įsivaizduojantis, kaip bus kontroliuojamos ES valstybėse registruotos mašinos, kurių vairuotojai viršija važinėjimo svečioje šalyje limitą. „Kad kontrolė būtų efektyvi, reikia tiksliai žinoti, kada automobilis, turintis kitos valstybės numerius, įvažiavo į šalį. Galima atsekti iš trečiųjų valstybių įvažiuojančias mašinas – pasienyje šis faktas registruojamas minučių tikslumu. Bet ES erdvėje yra įteisintas laisvas prekių, paslaugų ir žmonių judėjimas. Iš kitų Bendrijos šalių atvažiuojančių automobilių irgi niekas nefiksuoja. Todėl man latvių pareiškimai labiau primena viešųjų ryšių akciją“, - stebėjosi Lietuvos pareigūnas.

Pasak L.Skersinio, šią versiją patvirtina ir tai, kad „Regitros“ darbuotojai iki šiol nėra pastebėję, jog Latvijos įmonės masiškai registruotų Lietuvoje automobilius. „Pagal Lietuvos įstatymus, kitų šalių gyventojai kaip fiziniai asmenys negali mūsų valstybėje registruoti mašinų. Tačiau nepastebėta ir juridinių asmenų iš Latvijos antplūdžio. Tas kaimynų keliamas šurmulys man neaiškus“, - tvirtino L.Skersinis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"