TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Latvius paviliojo išperkamoji nuoma Lietuvoje

2013 08 20 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Latvijos automobilių rinkoje kyla naujų baimių, kad įsigydami mašinas vairuotojai vis daugiau pinigų išveža į užsienį, ypač – į Lietuvą. Rugpjūčio pradžioje Latvijoje šoką sukėlė švedų banko „Swedbank“ vietos padalinio pareiškimas, kad pirkdami automobilius latviai vis dažniau naudojasi Lietuvos išperkamosios nuomos bendrovių paslaugomis.

Per pirmąjį pusmetį Latvijos automobilių išperkamosios nuomos rinka, palyginti su 2012 metų sausiu-vasariu, išaugo 21 procentu. Tyrimų bendrovė „Autotyrimai“ fiksuoja tiktai naujų automobilių išperkamosios nuomos rinkos pokyčius. 2013-ųjų pirmojo pusmečio rezultatai nėra guodžiantys – išperkamuoju būdu buvo įsigyta tiktai 0,4 proc. daugiau mašinų nei pernai tuo pačiu metu.

Tačiau latviai vis tiek skambina pavojaus varpais. Pasak Latvijos „Swedbank“ atstovų, net 75 proc. vietos vairuotojų išperkamosios nuomos būdu perka naudotus apynaujus automobilius. „Tokių mašinų vis dažniau ieškoma užsienyje, o paieškos dažnai pasibaigia Lietuvoje arba Didžiojoje Britanijoje. Ten pat pasirašoma ir vis daugiau išpirkimo sutarčių“, - naują tendenciją latvių automobilių rinkoje komentavo kaimynų šalyje veikiančio Švedijos banko „Swedbank“ Privačių asmenų finansavimo skyriaus išperkamosios nuomos ekspertas Kasparas Sausaisas.

Lietuvių pranašumas – prekyba be tarpininkų

Latvijos ekspertas apgailestavo, kad esą jo tautiečių nesustabdo net ilgesnis nei tėvynėje išperkamosios nuomos sutarčių įforminimo laikas Lietuvoje ir Didžiojoje Britanijoje. „Biurokratinius niuansus kompensuoja didelis mašinų pasirinkimas, patrauklios automobilių kainos, taip pat – gera jų techninė būklė“, - sakė K.Sausaisas.

Lietuvos bankų asociacijos (LSA) duomenimis, per, tarkime, 2013 metų antrąjį pusmetį mūsų šalyje buvo sudaryta išperkamosios nuomos sutarčių, kurių vertė 4,8 mln. litų. Iš jų sandoriai dėl kilnojamojo turto sudarė 84,24 proc. visų sutarčių. Lengvųjų automobilių išperkamosios nuomos būdu nupirkta už 1,14 mln. litų. Tačiau niekas negali pasakyti, kokį procentą iš jų nusipirko užsienio piliečiai.

„Labai daug naudotų automobilių, tarp kurių nemažą dalį sudaro ir apynaujai, per Lietuvą pervažiuoja. Matyt, tam tikrą dalį jų nuperka ir latviai“, - svarstė mūsų šalyje, Latvijoje ir Estijoje automobilių rinkos tyrimus atliekančios bendrovės „Autotyrimai“ vadovas Robertas Cickevičius.

„Autotyrimų“ konkurentė bendrovė „Data Center“ taip pat tiria mašinų rinką visose Baltijos šalyse. Jos vadovas Gražvydas Davidavičius sutinka su latvių ekspertu tik dėl to, jog apynaujai automobiliai Lietuvoje kainuoja kur kas mažiau nei Latvijoje. „Pas mus jie atvežami tiesiai iš Vakarų Europos ir latviai bei kitų aplinkinių šalių piliečiai juos gali įsigyti, galima sakyti, iš pirmų rankų. Latvijoje bei Estijoje tos pačios mašinos yra brangesnės, nes dažniausiai pardavinėjamos per tarpininkus“, - atskleidė LŽ pašnekovas.

Jo žiniomis, pavyzdžiui, trejų-penkerių metų vokiškas „Audi A6“ limuzinas mūsų šalyje gali kainuoti net 5 tūkst. litų pigiau nei pas kaimynus. „Pirkti Lietuvoje tikrai labiau apsimoka“, - sakė G.Davidavičius.

ES šalyse sienų nėra

R.Cickevičius teigė, kad Europos Sąjungai priklausančių valstybių, o tarp tokių yra ir Latvija su Estija, piliečiams apsipirkti vieniems pas kitus nėra jokių problemų. Taip pat – ir išperkamosios nuomos būdu.

„Sunkiau mūsų išperkamąja nuoma pasinaudoti Rusijos ar kitų šalių piliečiams. Bet, manau, išskirtiniais atvejais netgi ir tai įmanoma“, - savo nuomonę dėstė „Autotyrimų“ vadovas.

Jis tikino naudotų automobilių ES išperkamosios nuomos rinkoje netgi matąs didesnių galimybių nei naujų. „Šiandien gamintojai akylai stebi, kad skirtingose Bendrijos valstybėse naujų mašinų kainos labai nesiskirtų. O naudoti automobiliai gali kainuoti labai skirtingai – ir viskas priklauso tiktai nuo pardavėjo ir pirkėjo susitarimo“, - sakė LŽ pašnekovas.

S.Kropas: "Išperkamosios nuomos bendrovės gali prisiimti didesnę riziką, nesi išperkamosios nuomos būdu įsigytas daiktas išlieka bendrovių nuosavybė." / Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas atskleidė, jog mūsų šalies išperkamosios nuomos bendrovės gali išnuomoti išpirktinai kitų ES šalių piliečių įsigyjamas prekes daug laisviau, nei bankai svetimšaliams dalyti kreditus. „Išperkamoji nuoma, žinoma, susijusi su kredito rizika. Mūsų valstybėje kliento mokumas galbūt šiandien vertinamas netgi giežčiau nei kitose ES šalyse, nes vadovaujamės solidariu finansinių institucijų susitarimu priimtomis atsakingo skolinimosi nuostatomis, taikomomis ir išperkamosios nuomos bendrovėms. Kita vertus, jos gali prisiimti didesnę riziką, kadangi išperkamosios nuomos būdu įsigytas daiktas išlieka bendrovių nuosavybė. Pavyzdžiui, latvio nupirktas automobilis yra registruojamas Lietuvoje ir važinėja su lietuviškais numeriais, todėl atsitikus nenumatytam įvykiui jį lengviau susigrąžinti“, - aiškino S.Kropas.

Tiesa, Lietuvos "Swedbank" atstovas Saulius Abraškevičius pabrėžė, kad jo atstovaujamas bankas išperkamosios nuomos būdu kitų šalių fizinių asmenų nefinansuoja. Toks asmuo arba privalo turėti įmonę Lietuvoje, arba leidimą laikinai čia gyventi. Latvijos piliečiai dažniausiai pas mus įkuria įmones.

Kariauja dėl PVM lengvatos

Latviai vis dažniau skundžiasi, kad Lietuva nuvilioja automobilių pirkėjus iš jų šalies ir esą paveržia pinigus.

Šiuo metu latvių naujų automobilių pardavėjus vienijančios organizacijos siekia įtikinti Latvijos Saeimą padidinti reprezentaciniams automobiliams vertės ribą, nuo kurios limuzinų pirkėjams nebus grąžinamas 22 proc. siekiantis pridėtinės vertės mokestis (PVM).

Esą nuo kitų metų sausio 1 dienos įsigaliojus jau anksčiau priimto PVM įstatymo pataisoms, Latvija kasmet prarastų po 3,6 mln. latų (17,7 mln. litų), didesnė dalis šių pinigų išplauktų į gretimas Lietuvą ir Estiją.

Jei Latvijos Saeima nepaklustų ir riba nebūtų padidinta, reprezentaciniu automobiliu būtų laikomas limuzinas, kuris kainuotų 30 tūkst. latų (147,3 tūkst. litų) ir daugiau, įskaitant PVM. Mokestis būtų negrąžinamas ne tik išskirtinių „Rolls-Royce“ ar „Maseratti“ pirkėjams, bet ir, pavyzdžiui, tiems, kurie įsigyja gana įprastus Latvijos keliuose „Audi A6“ ar E klasės „Mercedes-Benz“.

Latvijos įgaliotųjų automobilių pardavėjų asociacija (LAADA) atvirai kalba, jog Saeimai neatšaukus jos pačios priimtų pataisų vietos piliečiai pirkti brangių automobilių masiškai plūs į Lietuvą ir Estiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"