TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Legendiniai džipai išbandė bekelę Vilniaus centre

2015 02 25 6:00
"Jeep Wrangler" stichija - visiška bekelė. LŽ archyvo nuotraukos

„Jeep“ automobilius į Lietuvą importuojanti lietuviško kapitalo bendrovė „Autobrava“ praėjusią savaitę pakvietė į keturių naujų modelių bandymus, kurie ir sudaro naujausią garsiųjų džipų laidą. Įdomu, kad bekelės „vilkų“ bandymai buvo surengti sostinės centre ir netoli jo.

Žurnalistams buvo suteikta galimybė išbandyti naujos laidos „Jeep Cherokee“, „Jeep Grand Cherokee“, „Jeep Renegade“ ir „Jeep Wrangler“ modelius. Kadangi bandymai vyko Vilniaus širdyje, daug bekelės čia nebuvo galima tikėtis. Dėl to apie 90 proc. maršruto driekėsi asfaltuota kelio danga ir tik 10 – ant Ozo kalnelių įrengtoje bekelės trasoje. Žinoma, labai knietėjo sužinoti, ką naujo amerikietiškos kilmės džipams suteikė italai, kurių koncernas „Fiat Group“ nusipirko „Jeep“ prekės ženklą iš ankstesnės jo savininkės „General Motors“ (GM) per patį pasaulinės ekonomikos krizės šėlsmą 2010-aisiais. GM atsikratė „Jeep“, nes šiuos modelius gaminantis koncerno padalinys buvo nuostolingas. Visiems aišku, jog „Fiat“ reikės smarkiai pasistengti, kad džipų gamyba taptų pelninga.

Penktos laidos "Jeep Grand Cherokee" buvo aiškus lyderis važiuojant plentu, tačiau visai neblogai atliko ir kitas užduotis.

Geriausias ant asfalto - "Grand Cherokee"

Važinėjant Vilniaus gatvėmis smagiausia, aišku, buvo vairuoti „Jeep Grand Cherokee“. 3 litrų darbinio tūrio „MultiJet“ 250 AG ir 570 Nm sukimo momento, kurį turi dyzelinis variklis, užtenka, kad pasijustum važiuojąs tarytum reprezentacinės klasės limuzinu. Važiuojant bekele vairuotojui gera pagalbininkė yra „Quadra-Drive® II 4WD“ bekelės sistema su reguliuojamo aukščio pneumatine pakaba. Įvažiavęs į gilų sniegą ar purvyną vienu rankenėlės pasukimu gali pakelti automobilio kėbulą, ir tai suteikia šansą neįstrigti klampynėje bei tęsti kelionę.

Nors ir vasario pabaiga, ant sostinės Ozo gatvės kalnelių gilios klampynės nebuvo. Tačiau vienoje bekelės vietoje, kurios pasvirimo kampas horizonto atžvilgiu sudarė daugiau nei 50 laipsnių, galėjo praversti automatinė nusileidimo nuokalne sistema. Ji, aišku, jau seniai nėra naujiena visureigiuose. Įjungus sistemą nereikia net kojos laikyti ant stabdžio - tik vairuoti. Nusileidimai buvo sklandūs.

Tiesa, džipai puikiai leidžiasi labai stačia nuokalne ir be automatinės sistemos. Tuo įsitikino ir šių eilučių autorius, visus bandytus „Jeep“ bekelėje valdęs tiktai rankomis.

Kalbant apie visureigį „Jeep Grand Cherokee“, vidutinį pirkėją Lietuvoje gali gąsdinti šio džipo kaina, kuri prasideda nuo 44 165 eurų, arba 152,3 tūkst. litų. Bandytas modelis „Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Summit“ kainuoja dar daugiau – 56 467 eurus (194,97 tūkst. litų).

Todėl, matyt, vidutiniam lietuviui daug geresnis pasirinkimas bus kur kas pigesni „Jeep Cherokee“ ir visiškai naujas „Jeep Renegade“, kurie nors ir nėra tokie galingi kaip „Grand Cherokee“, tačiau kelyje yra amerikietiškai patogūs, itališkai impozantiški, o bekelėje važiavimo savybėmis nė kiek nenusileidžia savo „vyresniajam indėnų šerokių genties broliui“.

„Wrangler“ stichija

„Jeep“ gerbėjai bent jau tol, kol prekės ženklas buvo amerikiečių nuosavybė, labiausiai vertino džipus ne už tai, kaip jie važiuoja plentu, o dėl didelių pravažumo galimybių bekelės sąlygomis. Nors ir pagerinę džipų išorės ir vidaus dizainą italai aiškiai pasistengė nesugadinti viso to, už ką yra gerbiami „Jeep“. Atliekant atskiras užduotis pravažumui patikrinti gerus rezultatus rodė ir „Renegate“, ir „Cherokee“, ir „Grand Cherokee“. Vis dėlto čia lygių nebuvo bekelės „liūtui“ „Jeep Wrangler“.

Žiniasklaidos atstovams, bandantiems „Jeep“, buvo pateiktos kelios užduotys. Pirmoji jų – pasižiūrėti, kas vyksta su visureigiais, kai jie užvažiuoja ant specialios rampos, kuri automobilį pakreipia maždaug 40 laipsnių kampu. Tai nebuvo pati sudėtingiausia užduotis, ir ją nesunkiai sugebėjo įveikti visi „Jeep“. Įdomu, kad be didelio vargo per kliūtį persiropštė ir kompaktiškasis „Renegate“. Tačiau važiuojant „Jeep Wrangler“ įspūdis buvo toks, tarytum kliūtis išvis neegzistuoja.

Tas pat buvo justi ir važiuojant per bekelę imituojančią rampą, kuri padeda pamatyti, kaip automobilis įveikia kliūtį, kai sukibimą su danga turi tik du ratai, o likusieji kybo ore.

Visi bandyti „Jeep“ be didelio vargo pervažiavo ir vadinamąsias svarstykles, kuriomis buvo imituojama stačia įkalnė, į kurią privalo įvažiuoti kiekvienas tikras visureigis.

Ant Ozo kalnelių buvo parengta bekelės, kuri buvo ketvirtoji ir paskutinė užduotis, trasa. Tai nebuvo pats sunkiausias pasaulyje kelio ruožas, kurį turėtų įveikti „Jeep“. Tačiau jame galima buvo išbandyti automobiliuose sumontuotas keturių varančiųjų ratų sistemas ir kaip išvažiuoja automobilis, kai sukibimą su „keliu“ turi du ratai, o po jais tikrų tikriausias purvynas. Visi džipai neblogai atliko ir šią užduotį, tačiau greičiausiai ir saugiausiai - „Wrangler“.

Vis dėlto ir šio modelio didelio populiarumo vargu ar galima tikėtis Lietuvoje. Pirmiausia – dėl palyginti nemažos kainos, kuri prasideda nuo 28 677 eurų (99,02 tūkst. litų). Be to, anot pardavėjų, „Jeep Wrangler“ perka labai ribotas pirkėjų skaičius. „Tai modelis, kurį tinkamai vertina tik tikri bekelės meistrai, o tokių Lietuvoje nėra daug“, - sakė pardavėjai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"