TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Legendiniam „Volkswagen Transporter“ - jau 65-eri

2015 03 11 11:52
Pirmasis "Volkswagen Transporter" nuo konvejerio nuriedėjo Vokietijos Volsburgo mieste 1950-aisiais.  Gamintojo nuotrauka

"Transporter" – pirmasis "Volkswagen" gamybos furgonas ir antrasis šio gamintojo civilinės paskirties automobilis po legendinio „vabalo”. Jo gamyba prasidėjo lygiai prieš 65 metus, 1950-aisiais. Vėliau šis kuklus „busikas“ tapo kultinėmis hipių „vežėčiomis“ ir davė pradžią itin gausiai, plačiai pagarsėjusiai T serijos "Volkswagen" komercinių automobilių šeimynai, kurios naujausios laidos atstovai iki šiol rieda nuo surinkimo konvejerių.

Istorija prasidėjo 1947 metų balandžio 23 dieną, kai "Volkswagen" gamyklą Volfsburge (Vokietija) aplankė "Volkswagen" automobilių importuotojas Olandijoje Benas Ponas. Akylas svečias, besižvalgydamas po fabriką, pastebėjo iš "Volkswagen" „vabalo” dalių sukonstruotą motorinį vežimėlį-platformą, kuriuo darbininkai vežiojo masyvius agregatus. Jis akimirksniu sumojo, jog po Antrojo pasaulinio karo atsigaunančioje Europoje labai stinga mažo ir nebrangaus furgono, galinčio vežioti smulkius krovinius ar nedideles žmonių grupes. Savo užrašų knygelėje "Volkswagen" svečias nupiešė tokio furgono eskizą ir parodė jį tuometiniam generaliniam direktoriui Heinrichui Nordhofui, kuris sutiko įgyvendinti Beno sumanymą.

Po dvejų metų surengtoje specialioje spaudos konferencijoje H. Nordhofas pristatė 4 prototipus: 2 furgonus, krovininį-keleivinį transporterį ir mikroautobusą.

„Kaip ir "Volkswagen Käfer", ši mašina – bekompromisinis techninis sprendimas. Mūsų ir tik mūsų mašinoje variklis montuojamas kėbulo viduryje, vienodu atstumu nuo priekinės ir galinės ašių. Priekyje sėdinčio vairuotojo svorį atsveria optimalioje vietoje išdėstyti variklis ir benzino bakas, tad mūsų automobilis yra idealiai subalansuotas. Priekinis ir galinis tiltai visuomet patiria vienodą apkrovą nepriklausomai nuo to, ar mašina važiuoja tuščia, ar pilnai pakrauta. Vienas iš prototipų testavimui buvo atiduotas legendiniam odekolono gamintojui - Kolonės mieste įsikūrusiai firmai „4711”. Mūsų mašina bus patvari kaip „vabalas”, jos tikrai nereikės aptarnauti apsimovus baltas pirštinaites,” – užvaldytas entuziazmo tuomet žadėjo H. Nordhofas.

"Vabalo" pėdomis

Kurdami naująjį furgoną, Volkswagen inžinieriai panaudojo „vabalo” variklį ir tiltus. 18 kW galios 1331 kub. cm darbinio tūrio jėgos agregatas leido vežti maždaug 750 kg krovinį arba iki 8 keleivių. Norint padidinti automobilio kraulumą buvo galima lengvai išimti dvi galines salono sėdynių eiles.

„Šio tipo furgoną galima naudoti visose verslo srityse kaip mikroautobusą ir kaip specialios paskirties automobilį – greitąją pagalbą, policijos, pašto automobilį ar mobiliąsias dirbtuves. Jis nepranokstamas greitai išvežiojant smulkius krovinius“, - dar neprasidėjus masinei jo gamybai naujajam furgonui didelę sėkmę pranašavo tuometinis "Volkswagen" bendrovės vyriausiasis Inžinierius Alfredas Hėsneris.

Gamyba prasidėjo 1950 metų kovo 8 dieną Volfsburgo gamyklos ceche Nr. 1. Iš pradžių per dieną buvo pagaminama po 10 furgonų.

1950 metų pabaigoje buvo pagaminta jau 8001 „Volskawagen Transporter” pavadinimą gavusių furgonų. Paklausa buvo milžiniška, nes šis, nuo 5850 tuometinių Vokietijos markių kainavęs furgonas pasirodė esąs įperkamas didžiajai daliai savo tikslinės auditorijos – amatininkams ir mažmeninės prekybos atstovams.

Netrukus buvo pradėtas automobilio eksportas ir sulaukta sėkmės užsienio rinkose. "Volkswagen Transporter" svariai prisidėjo prie „Vokietijos ekonomikos stebuklu” vėliau pavadinto šalies pokarinio atstatymo.

Jaunimo subkultūros simbolis

1951 metų Berlyno autosalone buvo pademonstruota legendine tapusi modifikacija su išlankstoma palapine ant stogo. Tokį turistinį autobusiuką pamėgo keliautojai po Alpių kalnus ir dvasinio nušvitimo Indijoje ieškoję hipiai. Maždaug tuo metu jis tapo ryškiomis gėlėmis dekoruotu šios jaunimo subkultūros simboliu ir neatsiejama jos dalimi.

Per pirmuosius 4 gamybos metus Volfsburge buvo pagaminta daugiau nei 100 tūkstančių įvairių modifikacijų "Transporter". Jau tuomet šiai šeimynai priklausė 30 skirtingų modelių. Per dieną buvo pagaminama po 80 furgonų. Paklausa buvo didžiulė, reikėjo naujų gamybinių pajėgumų, kurių Volfsburge tuo metu nebuvo, nes šioje gamykloje kartu buvo gaminami ir „vabalai“. Todėl "Volkswagen" vadovybė nusprendė išskirtinai „transporterių“ gamybai pastatyti naują gamyklą.

1955 m. kovo pradžioje Hanoveryje pradėta naujos gamyklos statyba. Ji pastatyta per metus – rekordiškai trumpą laiką tokiam objektui ir tapo dar vienu Vokietijos ekonomikos stebuklu. "Transporter" gamyba čia prasidėjo 1956 metų pavasarį.

Šiuo metu pasaulio keliais rieda maždaug 11 milijonų visų penkių kartų "Transporter". Šiemet pradedama jau šeštosios kartos "Volkswagen Transporter T6" gamyba.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"