TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Legendos tęsinys

2006 11 02 0:00
Naujojo "Hondos" flagmano santūrus dizainas derinamas su pažangiais technologiniais sprendimais, dėl jų "Legend" tarp prabangių modelių gali pretenduoti į patrauklią alternatyvą.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Pirmtako pavadinimą perėmęs naujos kartos prabangus "Honda Legend" automobilis meta iššūkį varžovams naujais valdymo, komforto ir saugumo standartais

Naujosios "Legend" išorė neišsiskiria įmantriomis formomis ar dėmesį prikaustančiomis linijomis. Santūrus dizainas derinamas su pažangiais technologiniais sprendimais. Tai dėl jų "Legend" tarp prabangių modelių gali pretenduoti į patrauklią alternatyvą. Bandomojo važiavimo metu išvairavęs "Legend" į kelią netrunki atkreipti dėmesį į šio modelio keturių varomųjų ratų ir VSA stabilumo kontrolės sistemų teikiamus pranašumus. Iš tiesų "Legend" stabilumas greitkeliuose ir vingiuotuose užmiesčio keliukuose tiesiog pagirtinas.

Paskirsto kiekvienam ratui

Į naująją "Legend" montuojamas 3,5 litro benzininis VTEC variklis, siekiantis 295 AG. Iš aliuminio pagaminto jėgos agregato sūkio momentas per 5 pakopų automatinę transmisiją perduodamas visiems keturiems "Legend" ratams. Svarbus vaidmuo čia tenka "Honda" konstruktorių sukurtai sistemai, pavadintai SH-AWD ("super handling all-wheel drive"). Ji paskirsto variklio sukimo jėgą ne tik priekinei arba galinei ašiai (santykis gali svyruoti nuo 30 iki 70 proc.), bet ir kiekvienam iš galinių ratų.

Elektromagnetinės sankabos

Duomenis SH-AWD sistemai teikia jutikliai, matuojantys vairavimo kampą, šoninį įsibėgėjimą ir ratų greitį. Ši informacija perduodama elektromagnetinėms sankaboms, esančioms galiniame reduktoriuje. Tai dar viena naujovė, įdiegta "Hondos" automobiliuose. Šios sankabos kontroliuoja planetarines pavaras, paskirstančias optimalų sukimo momento lygį abiem galiniams ratams. Į išoriniu, didesniu posūkio spinduliu riedantį ratą nukreipiama didesnė variklio perduodama galia. Panašiai kaip irkluojant valtelę: sukant į kairę stipriau užgriebiama dešiniuoju irklu, ir atvirkščiai. "Legend" sukimo momentas paskirstomas visiems keturiems ratams - kairiesiems ir dešiniesiems, priekiniams ir galiniams. Toks sinchroninis ir proporcingas jėgos paskirstymas visiems keturiems ratams lemia kontrolę ir dinamiškumą.

Trukteli diržą

"Legendoje" gali būti montuojama speciali susidūrimo prevencijos CMBS sistema. Ji įspėja vairuotoją apie artėjantį susidūrimą arba, jei jis neišvengiamas, sumažina smūgio stiprumą automatiškai stabdydama. Sistemos "akis" - už priekinių "Legend" grotelių įmontuotas radaras. Jo signalas sklinda nuolatos, grįžtamoji informacija analizuojama. Sistema, kelyje atsiradus automobiliui arba kliūčiai, automatiškai nustato atstumą ir artėjimo greitį. Jei artėjimo greitis viršija saugią ribą, sistema vairuotojui nedelsiant siunčia įspėjamąjį garsinį signalą ir prietaisų skydelyje įžiebia mirksintį indikatorių. Vairuotojui nemažinant greičio sistema automatiškai įtempia vairuotojo saugos diržą ir pradeda lengvai stabdyti. Sistemai nustačius, kad susidūrimas iš priekio neišvengiamas, o vairuotojui delsiant abiejų priekinių sėdynių saugos diržai tvirtai įtempiami ir automatiškai stipriai stabdoma. Tai turėtų sušvelninti avarijos pasekmes.

Gaubtas pakyla

Iš aliuminio pagamintas "Legend" variklio gaubtas susidūrus su pėsčiuoju šiek tiek pakyla. Per tris buferyje esančius jutiklius ir automobilio greičio jutiklį užfiksavus susidūrimą su pėsčiuoju vykdomajam įtaisui siunčiamas signalas pakelti gaubto galą 10 cm. Ši tarp gaubto, variklio ir kitų kietų detalių atsiradusi erdvė leidžia veiksmingai išsklaidyti smūgio energiją. Atlikti tyrimai įrodė, kad pakylančio gaubto technologija, palyginti su šios technologijos neturinčiais automobiliais, gali vidutiniškai 40 proc. sumažinti galvos traumos tikimybę.

Priešingo dažnio garsai

Akivaizdu, kad kuriant naująją "Legendą" vairuotojo ir keleivių patogumui skirtas nemenkas dėmesys. Tai byloja parinktos puikios kokybės apdailos medžiagos ir gausybė komforto įrangos. Atrodytų, daug ką: balsu valdomą navigacinę sistemą, dviejų zonų automatinį oro kondicionierių, odines sėdynes, galinio vaizdo kamerą ir kokybišką garso aparatūrą - aptiktume ir varžovų modeliuose. Bet "Legendoje" visa tai - standartinės įrangos sąraše. Jeigu tokią įrangą papildomai surinktume analogiškos klasės automobilyje, jo kaina šokteltų 40-50 tūkst. litų. Narstydami naująją "Legend" aptinkame aktyvaus triukšmo slopinimo ANC sistemą. Ją sudaro du lubose sumontuoti mikrofonai, nuolat matuojantys triukšmo lygį salone. Kompiuteriui užfiksavus nepriimtiną žemo dažnio garsų lygį per audio sistemos garsiakalbius pradedamas skleisti priešingo dažnio garsas, slopinantis triukšmą.

Naujosios "Honda Legend 3,5 V6 Elegance" versija "Veho" salone kainuoja nuo 174 tūkst. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"