Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Lėktuvas su elektromotoru pasiekė naują pakilimo greičio rekordą

 
2016 12 14 12:55
Elektra varomas akrobatinis lėktuvas "Extra 330LE' trijų kilometrų aukštį pasiekė kol kas per rekordinį tokioms skraidyklėms laiką - 4 minutes ir 22 sekundes.  Gamintojo nuotrauka

Elektra varomas akrobatinis lėktuvas „Extra 330LE“, kurio propelerio mentes suka technologijų įmonės „Siemens“ sukurtas inovatyvus elektrinis motoras, pasiekė naują pasaulio tokio tipo skraidyklių pakilimo rekordą.

Per lapkričio pabaigoje Vokietijoje, Dinslakeno miesto aerodrome įvykusį skrydį pilotas Walteris Extra į 3 km aukštį pakilo per rekordiškai trumpą laiką – 4 minutes ir 22 sekundes. Tai reiškia, kad į viršų šis elektrinis lėktuvas kilo 11,5 m/s greičiu. Apie tai pranešama Vokietijos technologijų milžinės bendrovės „Siemens“ pranešime žiniasklaidai.

Pasiektas pakilimo laikas buvo 1 min. ir 10 sekundžių trumpesnis už ankstesnį rekordą, kurį 2013 m. užfiksavo amerikiečių pilotas Williams Y. Yatesas. Naująjį rekordą iki 1 tūkst. kg sveriančių elektrinių lėktuvų kategorijoje oficialiai patvirtino Tarptautinė aeronautikos federacija (FAI).

Naujasis „Siemens“ elektrinis motoras išsiskiria geriausiu galios ir svorio santykiu pasaulyje – šis vos 50 kg sveriantis įrenginys geba pasiektii net 260 kW galią. Pagal išvystomos galios ir svorio santykį „Siemens“ motoras apie 5 kartus lenkia kitas tos pačios konfigūracijos elektrines pavaras.

Sėkmingas „Extra 330LE“ skrydis yra reikšmingas žingsnis, siekiant sukurti elektra varomus keleivinius lėktuvus, teigiama „Siemens AG“ pranešime. Įvairiems bandomiesiems skrydžiams šis „Siemens“ elektrinis motoras naudojamas nuo 2016 m. birželio mėnesio, o akrobatinis lėktuvas suteikia galimybę išbandyti ribines šio motoro ir kitų sistemos dalių galimybes.

2016 m. balandžio mėnesį „Siemens“ ir „Airbus“ pasirašė susitarimą, pagal kurį bendradarbiaus kurdamos pirmą hibridinį elektrinį keleivinį lėktuvą trumpiems skrydžiams. Tikimasi, kad toks lėktuvas, kuris galėtų skraidinti iki 100 žmonių ir įveikti atstumą iki 1000 km, į orą galėtų pakilti apie 2030 metus. Lėktuvams skirti hibridiniai elektriniai motorai yra viena iš „Siemens“ ateities veiklos krypčių.

Parengė Vidmantas UŽUSIENIS

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"