TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lėktuvų keleivius užguls naujas mokestis

2014 04 04 6:00
Pasak kelionių organizatorių, bendrovės „Ryanair“, nesutikusios įtraukti tokio mokesčio į bilieto kainą, keleiviams Rygos oro uoste tenka patiems sumokėti 7 eurų (25 litų) saugumo mokestį. AFP/Scanpix nuotrauka

Iš Lietuvos oro uostų skrendantiems keleiviams lėktuvų bilietai jau kitąmet gali kainuoti brangiau. Susisiekimo ministerija siūlo įvesti civilinės aviacijos saugos ir saugumo priežiūros mokestį, bet baiminamasi, kad ši rinkliava gali pakenkti šalies oro uostų konkurencingumui.

Į specialių Aviacijos mokesčio fondą surinktos lėšos turėtų būti skiriamos Civilinės aviacijos administracijos (CAA) veiklai finansuoti. Susisiekimo ministerijos atstovai viliasi, jog tai mažai paveiks oro vežėjus ar keleivius, nes siūlomas mokestis – 1 euras (3,45 lito) – esą minimaliai pakoreguos bilietų kainas.

Kelionių organizatoriai mano, kad simbolinis vienas euras galbūt nekirs keliautojams per kišenes, jei skrydžių bendrovės sutiks jį įtraukti į bilieto kainą. Tačiau, kaip tikina buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, iš šio mokesčio planuojamos surinkti lėšos neatpirks nuostolių, kurie gali atsirasti dėl sumažėjusių keleivių srautų.

Įskaičiuos į bilieto kainą

Susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys LŽ paaiškino, kad siekiama pakeisti civilinės aviacijos sektoriaus valstybinės priežiūros finansavimo sistemą, todėl ir norima įvesti naują mokestį lėktuvų keleiviams. „Šiuo metu taikomas CAA finansavimo modelis yra ne visai teisingas. Jį reikėtų keisti, nes neproporcingai didelė šios institucijos išlaikymo našta tenka oro uostams, o jų rinkliavose nevisiškai atspindėtos su oro uostų priežiūra susijusios išlaidos“, - tvirtino R.Slapšys.

CAA išlaikoma iš valstybės biudžeto, taip pat iš atskaitymų nuo rinkliavų už oro navigacijos paslaugas bei naudojimąsi oro uostais. Iš valstybės iždo CAA šiais metais numatyta skirti 1,5 mln. litų. Už naudojimąsi oro uostais tikimasi gauti 3,1 mln. litų, už oro navigacijos paslaugas – 1,5 mln. litų rinkliavų.

Planuojama, kad aviacijos mokestis sieks vieną eurą, tačiau konkretų jo dydį turės nustatyti Vyriausybė. „Keleiviai mokėtų šį mokestį atsiskaitydami už vežimo oro transportu sandorį, paprasčiau tariant, įsigydami bilietus“, - pabrėžė R.Slapšys. Aviacijos mokestis, pasak jo, turėtų būti mokamas už keleivio vežimą tiek tarptautiniu, tiek vietiniu maršrutu. Ši rinkliava nebūtų taikoma vaikams iki dvejų metų, jeigu jie orlaivyje neužima atskiros vietos. Keleivių siūloma neapmokestinti ir tada, kai jų orlaiviai tūpia Lietuvos oro uoste dėl techninių gedimų arba meteorologinių sąlygų, neleidžiančių keliauti toliau, o išnykus šioms aplinkybėms jie tęsia skrydį tuo pačiu arba kitu lėktuvu. Rinkliavos taip pat nereikėtų mokėti tiems, kurie skrenda ne komerciniais tikslais, pavyzdžiui, teikti išskirtinai medicininės arba humanitarinės pagalbos.

Panašaus teisinio statuso mokesčiai, pasak R.Slapšio, nustatyti Vokietijoje, Austrijoje, Suomijoje, Airijoje, Švedijoje, Rumunijoje, Italijoje ir kitose ES valstybėse.

Prioritetinė iniciatyva

Susisiekimo ministerijos siūlymas įvesti civilinės aviacijos saugos ir saugumo priežiūros mokestį įtrauktas į Vyriausybės patvirtintą šių metų prioritetinių teisėkūros iniciatyvų sąrašą. Teisės aktų projektus, kuriais bus įvestas naujasis mokestis, nustatytas jo dydis ir reglamentuota apskaičiavimo, rinkimo bei panaudojimo tvarka, R.Slapšio teigimu, Vyriausybei planuojama pateikti iki liepos 1-osios. „Apie mokesčio įvedimą galėtume mąstyti ne anksčiau kaip 2015 metais“, - pridūrė jis.

Ministerijos skaičiavimais, šio mokesčio kasmet būtų surenkama apytiksliai 5,2 mln. litų. „Mūsų nuomone, jis turėtų būti renkamas į specialų Aviacijos mokesčio fondą, iš kurio ir būtų finansuojama CAA veikla. Gautos lėšos negalėtų būti naudojamos jokiems kitiems tikslams“, - pažymėjo susisiekimo ministro patarėjas.

Atbaidys skrydžių bendroves?

Buvęs susisiekimo ministras Liberalų sąjūdžio lyderis E.Masiulis itin skeptiškai vertina Susisiekimo ministerijos siūlymą įvesti 1 euro dydžio aviacijos mokestį. „Iš pirmo žvilgsnio šis nekaltas „mokestukas“ sudaro negerą precedentą ir ilgainiui gali atsiliepti skrydžių maršrutų geografijai. Galbūt net pradės mažėti skrydžių iš Lietuvos oro uostų. Sumažės keleivių srautai, kris ir oro uostų pajamos... Todėl esu prieš tokio mokesčio įvedimą!” - LŽ tvirtino parlamentaras.

E.Masiulio manymu, turėtume ne kurti naujas rinkliavas, o dėti visas pastangas, kad Lietuvos oro uostai mokesčių požiūriu būtų patraukliausi regione. „Žinant, kokia žiauri konkurencija vyksta tarp oro uostų norint pritraukti skrydžių bendroves, tampa akivaizdu, jog papildomi mokesčiai mūsų oro uostus darys ne itin patrauklius“, - kalbėjo jis.

E.Masiulis pripažįsta, kad CAA, kuriai ketinama skirti iš naujojo valstybės mokesčio surenkamas lėšas, vykdo labai svarbias funkcijas. „Tačiau CAA finansavimas iš dalies yra biudžetinis, be to, ji susirenka lėšų iš pačių oro uostų veiklos. Tad užkrauti papildomais mokesčiais keleivius ir skrydžių bendroves - rizikinga“, - pabrėžė politikas.

Simbolinis, bet mokestis

R.Širvinskas

Pigių kelionių į užsienį planuotojas Rimvydas Širvinskas teigia, jog panaši rinkliava taikoma daugelyje šalių. „Jeigu tas mokestis bus simbolinis – tik vienas euras, keleiviai neturėtų pajusti nepatogumų. Jie sumokės šį mokestį pirkdami bilietą“, - spėjo verslininkas.

Tačiau jei oro linijų bendrovės nesutiks įtraukti to mokesčio į bilieto kainą, R.Širvinsko manymu, keleiviams gali kilti papildomų rūpesčių. „Tokia situacija dabar susiklosčiusi Rygos oro uoste. Kiekvienas žmogus, keliaujantis pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ orlaiviu, prieš skrydį Rygos oro uoste privalo susimokėti 7 eurų (25 litų) saugumo mokestį. Jo nesumokėjęs keleivis neįleidžiamas į lėktuvą“, - tikino kelionių organizatorius. R.Širvinskas priminė, kad daugelyje egzotinių kraštų taip pat renkamas atvykimo ir išvykimo mokestis. „Tai ne tas pats, tačiau panašu. Iš keliautojų papildomų išlaidų pareikalaujama dar jiems būnant oro uoste“, - pažymėjo pašnekovas. Kita bėda - neaišku, kaip tas mokestis bus renkamas, o tai gali apsunkinti skrendančiųjų kelionę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"