TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lengvins pritinginčių vairuotojų dalią

2013 04 17 6:00
Nemaža dalis nenaudojamų automobilių dūla senuose garažuose. / Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka 

Vyriausybėje brandinama idėja automatiškai iš valstybės įmonės "Regitra" duomenų bazės išregistruoti tuos automobilius, kuriems praėjus 90 dienų nuo pasibaigusios valstybinės techninės apžiūros nebus atlikta nauja.

Tai gali būti itin palanku tiems mašinų savininkams, kurie šiandien vengia išregistruoti nenaudojamas Lietuvoje savo transporto priemones.

Šiuo metu mažiausiai 200 tūkst. mūsų šalyje jau nenaudojamų lengvųjų automobilių savininkų jaučiasi gyvenantys tarsi ant ugnikalnio. Gali būti, kad tokių "mirusių" mašinų yra apie pusę milijono, nes, "Regitros" duomenimis, oficialiai yra registruota apie 1,7 mln. keleivinių automobilių, o techninę apžiūrą 2012-ųjų pradžioje buvo perėję, kitaip sakant, realiai naudojami vos 1,25 mln. jų.

Žaliojo mokesčio korta

Bet kuo čia dėtas ugnikalnis? Kiekvienais metais kalbama apie vadinamojo žaliojo mokesčio įvedimą, kuris smarkiai kirstų vairuotojams per kišenę. Jis būtų taikomas ir tiems keleiviniams automobiliams, kurie jau seniausiai Lietuvoje nenaudojami.

Vienus jau kada yra suėdusios rūdys, kitus jų buvę šeimininkai yra atidavę į metalo supirktuves arba neišregistruotus pardavę pirkėjams iš Rytų. Šie automobiliai toliau sėkmingai zuja Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos, Užkaukazės ar Vidurinės Azijos keliais.

Nors Lietuvoje nenaudojamų mašinų likimas ir skirtingas, visus juos vienija vienas dalykas - mašinos nėra išregistruotos iš "Regitros" duomenų bazės. Ir jeigu bus įvestas žaliasis mokestis, jis bus taikomas ir mūsų šalyje nebenaudojamoms mašinoms.

Sunkiausia mokesčio našta būtų tiems automobilininkams, kurie savo vardu yra įregistravę po kelias mūsų krašte nenaudojamas mašinas. Vien pasikalbėję su bendradarbiais galbūt čia pat aptiksite tokių žmonių, kurie atsainiai prisipažins neišregistravę kokių 4-6 savo senų mašinų.

Niekas tiksliai nežino, kodėl šalies vairuotojai vengia išregistruoti nenaudojamas mašinas. Manoma, jog daugelis jų paprasčiausiai pritingi užsukti į artimiausią "Regitros" biurą. Tačiau savininkų padėtis labai pasunkėtų, jei išregistruojant automobilius būtų pradėta reikalauti jų registracijos dokumentų, valstybinių numerių, taip pat - pažymos apie mašinų pridavimą utilizuoti. Norint gauti tokią pažymą reikėtų turėti registracijos liudijimą arba bent jau valstybinį numerį, o dauguma vairuotojų jų seniausiai neturi. Kol kas nė vieno iš paminėtų dokumentų "Regitra" nereikalauja.

G.Šlėderis pataria nenaudojamų Lietuvoje automobilių savininkams išregistruoti juos nelaukiant Seimo malonės.

Nuo daliai vairuotojų nemalonaus formalumo juos gali išvaduoti ir nauja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcija, dėl kurios pasiūlymai buvo svarstomi praėjusią savaitę Vyriausybėje vykusiame Valstybės eismo saugumo komisijos posėdyje.

Ne vaistas

Kalbėdamas su LŽ žurnalistu Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis sakė, kad siūloma automatiškai stabdyti registraciją tų transporto priemonių, kurios pasibaigus jų ankstesnės techninės apžiūros galiojimui per mėnesį neatvyksta atlikti naujos techninės apžiūros. "Jei galiojančia technine apžiūra automobilio valdytojas nepasirūpintų dar porą mėnesių, tuomet mašina būtų visiškai išregistruojama. Vėliau toks automobilis, atvykęs į techninės apžiūros centrą, paprasčiausiai nebūtų priimtas, savininkui tektų važiuoti į "Regitrą" ir iš naujo įregistruoti mašiną. Žinoma, tai mašinos valdytojui kainuotų papildomai", - sakė G.Šlėderis.

Jis tikino, kad jei Seimas priimtų tokią Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakciją, kokia buvo svarstoma Vyriausybėje, labai palengvintų ir tų mašinų, kurios jau yra nenaudojamos Lietuvoje, savininkų dalią. "Trims mėnesiams praėjus būtų išregistruojami ne tik tie automobiliai, kuriais dar įmanoma važinėti, nors jų techninė apžiūra ir negalioja, bet ir šalyje nenaudojamos transporto priemonės. Ir tada jau jos nebekybotų virš savininkų galvos it Damoklo kardas", - pažymėjo "Transekstos" vadovas.

Vis dėlto G.Šlėderis patarė neišregistruotų automobilių valdytojams nepasikliauti Vyriausybėje svarstytais pasiūlymais, "nes pasiūlymai ir yra pasiūlymai". "Jie dar keliaus į Seimą. Jei parlamentarai jiems nepritars, padėtis išliks tokia pati, kokia yra dabar. Todėl jeigu aš turėčiau savo vardu registruotą Lietuvoje nenaudojamą automobilį, jį kuo greičiau išregistruočiau, kol dar nereikalaujama pažymos apie mašinos utilizavimą", - sakė LŽ pašnekovas.

Daugiau naujienų

Iš įdomesnių praėjusią savaitę Vyriausybėje svarstytų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo naujos redakcijos pasiūlymų paminėtinas tas, kuris susijęs su pėsčiaisiais.

Jų nepraleidusiems vairuotojams siūloma atimti teisę vairuoti 1 mėnesiui. Tokia pat bauda turėtų būti skiriama ir greitį daugiau nei 30 km/ val. gyvenvietėse viršijusiems vairuotojams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"