TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lenki - vadinasi, rizikuoji

Tai - seniai įrodyta. Ir bene skaudžiausios nelaimės neretai įvyksta būtent atliekant šį manevrą vienam iš eismo įvykyje dalyvavusių automobilių.

"Jaučiuosi labai nejaukiai, kai tenka užmiesčio kelyje lenkti kitą automobilį. O jeigu tai dar vilkikas. Kaip saugiai atlikti šį manevrą?"

Tokie klausimai aktualūs ne vienam vairuotojui. Iš tikrųjų lenkti maždaug 80 km/h greičiu važiuojantį gerų 18 metrų ilgio autotraukinį kelyje, kuriame yra tik po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi, nėra paprasta, net jei kelias tiesus ir sausas.

Nemalonūs netikėtumai

Jau vien tai, kad aplenkus galima netikėtai gauti staigų šoninį vėjo gūsį iš dešinės, jaudina mažiau patyrusį. Ir ne be reikalo - esant slidžiai kelio dangai toks "pūstelėjimas" gali iš tikrųjų nustumti lengvąjį automobilį nuo kelio.

Tad pirmasis patarimas - visais atvejais būti pasirengusiam, jei baigdami lenkti staiga pajusite, kad automobilį "traukia" kelkraščio link. Tvirtai laikykite vairą ir nebijokite - pasirengęs netikėtumams jų išvengia.

Bet ne tai lenkimo procesui svarbiausia. Vairuotojui, norinčiam lenkti autotraukinį, reikia apsišarvuoti kantrybe ir laukti tikrai patogaus ir maksimaliai saugaus momento. Apie tai, kodėl negalima lenkti įkalnėse, posūkiuose ir pan., manau, aiškinti neverta. Kitas klausimas - kokiu atstumu reikia važiuoti nuo autotraukinio, kurį teks lenkti? Dažna naujoko (ir ne tik) klaida - sėdėti priekyje važiuojančiam automobiliui "ant uodegos", kas keliasdešimt metrų vis "iškišant nosį" norint pamatyti, kas vyksta priekyje. Privalu atsilikti maždaug 50 metrų ir laukti, kol bus laisvas priešpriešinio eismo juostos lenkti pakankamas atstumas. Tada įjungti kairįjį posūkį ir ryžtingai pradėti manevrą.

Laikantis tokio atstumo, jūs laimite du dalykus: autotraukinio vairuotojas jus pakankamai anksti pamato per šoninį veidrodėlį, antra, iš po sunkvežimio ratų tiškantis purvinas vanduo ne taip stipriai taško jūsų automobilio priekinį stiklą. Kaip minėta, manevras turi būti ryžtingas, išlaikant pakankamą lenkiančiojo ir lenkiamojo automobilių greičių skirtumą. Pas mus jis nereglamentuojamas, tačiau, pavyzdžiui, Vokietijoje, lenkdamas ar apvažiuodamas kitą ta pačia kryptimi judantį automobilį mažesniu kaip 10 km/h greičio skirtumu, rizikuojate gauti 40 eurų baudą!

Nesistenkite, pasivijęs lenkti pradėjusį autotraukinį, "sėsti jam ant uodegos" ir taip pat lenkti. Jūs nematote, kas vyksta priekyje, ir autotraukiniui persirikiavus į dešinę, galite atsidurti akis į akį su priešais atlekiančiu automobiliu. Tada jau nebėra kada galvoti ar signalizuoti jam šviesomis - sukite iš kelio, kad išsaugotumėte gyvybę.

Manevrai

Jei automobilis pilnai pakrautas ir jaučiate, kad jis sunkokai įsibėgėja, prieš pradėdami lenkti, būtinai įsijunkite žemesnę pavarą, "įsukite" variklį. Pavojingas manevras truks trumpiau. Ir neskubėkite iš karto vėl grįžti į dešinę juostą - grįžti reikia pradėti tada, kai dešiniajame šoniniame veidrodėlyje pamatysite visą sunkvežimio kabiną. Nebent apsirikote, vertindamas situaciją prieš manevrą, ir iš priekio jau atlekia kitas automobilis, todėl reikia kuo greičiau užleisti jam eismo juostą...

Taip pat jokiu būdu staigiai nesibraukite į tarpą tarp dviejų autotraukinių - jums teks stabdyti norint suderinti greitį su priešais važiuojančiu automobiliu, tuo tarpu vilkikas, kurį prieš sekundę aplenkėte, rėšis į jūsų automobilio galą, nes jo masė didelė, dėl to stabdžių sistema ne tokia efektyvi.

Jei matote, kad aplenkti kelių automobilių vienu manevru nepavyks, rodykite dešinįjį posūkį - aplenktos "fūros" vairuotojas, matydamas keblią padėtį, tikrai pristabdys ir įleis į tarpą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"