TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lenktynininkai išrinko geriausius kolegas

2009 12 30 0:00
A.Senna taisosi veidrodėlį prieš tragiškas lenktynes Imoloje, paskutines karjeroje ir gyvenime.
AFP/Scanpix nuotrauka

Metams baigiantis net 217 buvusių ir esamų "Formulės-1" lenktynininkų įvertino savo kolegų gyvenimo laimėjimus ir išrinko geriausių visų laikų "Formulės-1" sportininkų keturiasdešimtuką.

Žodį "geriausias" kiekvienas balsavusiųjų galėjo interpretuoti savaip, todėl išrinktųjų sąraše atsidūrė ne tik įspūdingų rezultatų pasiekę lenktynininkai, bet ir charizmatiškos ar trumpai blykstelėjusios asmenybės. Balsavimo komisiją sudarė praeityje garsūs ir šiuo metu lenktyniaujantys sportininkai, įskaitant Michaelį Schumacherį, Jensoną Buttoną, seniausią pilotą Paulą Pietschą ir tik praėjusiame dešimtmetyje gimusį Jaime Alguersuarį. Jie vertino tik "Formulės-1" lenktynininkus, dalyvavusius pasaulio čempionate nuo 1950 metų, nes apie prieškario bolidų lenktynes išlikę per mažai informacijos.

Geriausiųjų "Formulės-1" lenktynininkų keturiasdešimtukas atspindi pačių lenktynininkų nuomonę apie "Grand Prix" nugalėtojus, apie tuos, kurie juos lenkė, buvo komandos draugai bei konkurentai, ir tuos, kurių karjeros žvaigždė užgeso mirties gniaužtuose.

1. Ayrtonas Senna

Vienas greičiausių praėjusio dešimtmečio lenktynininkų, triskart pasaulio čempionas A.Senna gerai žinomas net tarp jaunosios kartos "Formulės-1" gerbėjų. Jis garsėjo puikia vairavimo technika ir virtuozišku automobilio valdymu šlapioje trasoje.

Ryškiausias A.Sennos karjeros prisiminimas - nesiliaujantys konfliktai su komandos draugu ir didžiausiu varžovu Alainu Prostu. Sportininkai jautė vienas kitam abipusę panieką po lenktynių Imoloje 1989-aisiais. Jas laimėjo A.Senna, nors manoma, kad "McLaren" ekipa buvo nurodžiusi pergalę atiduoti tada dukart čempionui A.Prostui. Tais pačiais metais per lemiamas lenktynes Suzukoje A.Senna įnirtingai atakavo komandos kolegą ir abu bolidai nuskriejo už trasos ribų. Negana to, kitais metais toje pačioje trasoje A.Senna vėl pakartojo panašų manevrą prieš A.Prostą ir abu sportininkai vėl išlėkė iš trasos.

A.Senna taip pasitikėjo savimi, kad tiesiog negalėjo net pagalvoti apie pasidavimą. Tai buvo raktas ir į jo didybę, ir į klaidas. Genijus ar chuliganas? Šis klausimas taip ir liks neatsakytas, nes A.Sennos karjera nutrūko pačioje viršūnėje. 1994 metais per lenktynes Imoloje sportininkas žuvo.

2. Michaelis Schumacheris

Statistikos lentelių karalius, septyniskart pasaulio čempionas M.Schumacheris dominavo "Formulėje-1" šio dešimtmečio pradžioje.

Garsėjantis ištverme ir sugebėjimu reikiamu metu išspausti dar daugiau greičio, M.Schumacheris gali būti laikomas visapusiškiausiu "Formulės-1" lenktynininku.

Kartais kontroversiškai besielgiantis, bet niekada nenusileidžiantis vokietis taip aukštai iškilo dėl itin rimto požiūrio į darbą, puikaus fizinio pasirengimo ir sugebėjimo aplink save suburti tvirtą geriausių specialistų komandą.

1994 ir 1995 metais pelnęs pirmuosius "Formulės-1" pasaulio čempiono titulus "Benneton" ekipoje jis kartu su geriausiais inžinieriais perėjo į "Ferrari" ir prikėlė legendinę ekipą iš pelenų. Atstovaudamas "Ferrari" 2000-2004 metais M.Schmacheris pelnė penkis čempiono titulus iš eilės, ir tai galbūt dar ne pabaiga, nes sportininkas pranešė apie savo sugrįžimą į didįjį sportą "Mercedes" komandoje.

3. Juanas Manuelis Fangio

"Formulės-1" eros pradžios žvaigždė pelnė penkis pasaulio čempiono titulus ir laimėjo beveik pusę startuotų lenktynių. El Maestro vadintas J.M.Fangio visada rasdavo vietą geriausiose komandose ir kartu tapdavo svarbiausia ekipos sėkmės priežastimi. Jis vairavo "Alfa Romeo", "Maserati", "Mercedes" ir "Ferrari", važiuodamas visais šiais automobiliais sportininkas laimėjo čempionatus.

Amžininkai prisimena, kad J.M.Fangio turėjo tokį didelį pranašumą prieš varžovus, kad niekada neviršydavo savo galimybių ribos.

4. Alainas Prostas

Keturiskart "Formulės-1" pasaulio čempionas, garsėjęs tiksliu bolido valdymu ir išmintingai apskaičiuota lenktynių taktika, kolegų jis buvo vadinamas profesoriumi.

A.Prostas pergalių skonio paragavo su nepatikimu "Renault", o atėjęs į "McLaren" suprato, kad komandos draugui Niki Laudai nugalėti neužteks vien tik greičio, prireiks ir sumanumo. Jo karjera tapo spalvingesnė dėl kovų su A.Senna, kuris prisidėjo prie "McLaren" 1988-aisiais.

Vėliau karjeros posūkiai A.Prostą nuvedė į "Ferrari", o karjeros pabaigoje, padaręs metų pertrauką, jis grįžo vienam sezonui į "Formulę-1" "Williams" ekipos sudėtyje. Grįžimas buvo trenksmingas - A.Prostas tapo čempionu.

5. Jimas Clarkas

Vienas talentingiausių "Formulės-1" pilotų negalėjo suprasti, kodėl yra toks greitas, trasoje dažnai nebūdavo jam lygių.

J.Clarkas puikiai sutarė su savo vadovu, "Lotus" ekipos direktoriumi Colinu Chapmanu, todėl visada gaudavo greičiausią bolidą. Jei ne nuolatos gedusi technika, sportininkui būtų pavykę pelnyti daugiau nei du "Formulės-1" čempiono titulus. Jis sugebėdavo greitai perprasti ne paties geriausio automobilio rikiuotėje valdymą ir būtų galėjęs siekti daugiau, jei ne tragiška avarija 1968 metais Hockenheime, nusinešusi J.Clarko gyvybę.

6. Jackie Stewartas

J.Stewartas vairuodavo bolidus taip ramiai ir tiksliai, kad net neatrodė, jog jis važiuoja labai greitai, kol sportininko laikas, per kurį jis įveikdavo ratus, nebūdavo išmatuojamas chronometru. Septintojo ir aštuntojo dešimtmečio sandūroje pelnęs tris "Formulės-1" čempiono titulus J.Stewartas įrodė, kad tikras nugalėtojas turi laimėti pasitelkęs ne tik greitį, bet ir protą.

Didelę įtaką J.Stewarto karjerai darė šilti santykiai su Kenu Tyrrellu. Lenktynininkas prisidėjo prie jo vadovaujamų "Marta", o vėliau "Tyrrell" čempionų titulų ir sugebėjo išplėšti pergalę autsaiderės "March" bolidu.

7. Niki Lauda

Prieš pradėdamas karjerą "Formulėje-1", N.Lauda buvo laikomas vidutinybe. Sportininkas nieko ypatingo nepasiekė nei F-3, nei F-2 serijose, tačiau po keleto sėkmingų lenktynių "Formulės-1" BRM ekipoje jį į savo stovyklą netikėtai pakvietė "Ferrari". Komandos pilotai čempiono titulo nebuvo pelnę vienuolika metų, bet N.Lauda tai greitai pakeitė 1975-aisiais. Po avarijos Niurburgringe kitais metais, kai jis vos nesudegė, sportininko pasitikėjimas ekipa susvyravo ir paskutiniuosius metus jis praleido "Brabham" ekipoje. Netikėtai po trejų metų pertraukos keturiems sezonams jis grįžo į didįjį sportą kaip "McLaren" narys, kad įspūdingai baigtų savo karjerą - 1984 metais jis tapo "Formulės-1" čempionu, vos puse taško aplenkęs savo komandos draugą A.Prostą.

8. Stirlingas Mossas

Jei tai būtų geriausių automobilių sporto lenktynininkų sąrašas, S.Mossas galėtų būti jo viršūnėje dėl puikių rezultatų ne tik "Formulėje-1", bet ir sportinių mašinų, kėbulinių automobilių ir ralio lenktynėse.

Jis niekada netapo "Formulės-1" čempionu, bet tarp jo pelnytų 16 pergalių yra įspūdingų įrodymų, kaip pilotas gana silpnu bolidu gali įveikti pačius greičiausiuosius.

9. Fernando Alonso

Jaunas vaikinas sublizgėjo 2003 metais pasirodęs "Renault" ekipoje. Komandos vadovo Flavio Briatorės liaupsinamas ir globojamas sportininkas netrukus ėmė skinti pergales, jis buvo pirmasis ispanas, 2005 metais tapęs "Formulės-1" čempionu. Kitais metais jaunasis sportininkas vėl pelnė čempiono titulą ir netikėtai perėjo į priešininkų stovyklą. "McLaren" ekipoje F.Alonso nepritapo ir kitąmet vėl grįžo į "Renault". Ekipa negalėjo pasiūlyti geriausio bolido rikiuotėje, tačiau sportininkas pajėgė išspausti viską iš to, ką turi.

10. Gilles Villeneuve'as

Daugelį širdžių užkariavęs sportininkas niekada netapo "Formulės-1" čempionu ir laimėjo vos šešis "Grand Prix". Tačiau istorija - ne tik skaičiai, jo varžovai sportininką prisimena kaip vieną garbingiausių lenktynininkų.

G.Villeneuve'o talentas prasiverždavo netikėtai. 1979 metais, per treniruotę prieš lenktynes JAV, kanadiečio komandos draugas "Ferrari" ekipoje Jody Scheckteris, jau užsitikrinęs pasaulio čempiono titulą, žvilgtelėjo į rezultatų lenteles. Jis manė, kad bus pats greičiausias, tačiau G.Villeneuve'as jį aplenkė net 9,5 sekundės.

Laikas neleido sužinoti, ar trumpi sportininko sėkmės proveržiai būtų leidę jam pelnyti čempiono titulą. G.Villeneuve'o gyvybė nutrūko įvykus baisiai avarijai 1982 metais per Belgijos "Grand Prix".

Pagal užsienio spaudą parengė Ilona STAŠKUTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"