TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

LG vadovas įvardijo, kas trukdo „Rail Balticos“ geležinkelio plėtrai

2016 05 04 16:50
Stasio Dailydkos nuomone, Lietuvos tarptautiniai projekto "Rail Baltica" partneriai trukdo kuo greičiau tiesti europinės vėžės geležinkelį nenorėdami suteikti pranašumo mūsų šaliai.   Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Bendra Baltijos valstybių įmonė „RB Rail“, turinti įgyvendinti europinės geležinkelio vėžės projektą „Rail Baltica“, tapo trukdžiu didžiausiam bendram trijų šalių projektui, vakar per susitikimą su žurnalistais atskleidė europinės vėžės koordinatorės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Pasigenda griežtos politikų pozicijos

Taip pat LG vadovas atkreipė dėmesį, kad projektas stringa ir dėl sunkiai logika paaiškinamos Lietuvos verslininkų veiklos Bet labiausiai S.Dailydka nepagailėjo kritikos mūsų kaimynėms Latvijai ir Estijai.

„Šiuo metu tarptautiniu lygiu vyksta žiauri kova, nenaudinga Lietuvai. Mes (Lietuva – aut.) esame „Rail Baltica“ projekto lyderiai, ir darom tą vėžę iš tikrųjų tokią, kokios reikia. Bet laviai ir estai siekdami, kad mūsų šalis už juos geriau nesusitvarkytų, ir nepradėtume formuoti krovinius šitame koridoriuje („North Sea-Baltic“ – aut.), nes jeigu mes suspėsime ir viską laiku atliksime, tai 10 metų lenksime kaimynus, o Palemonas (Kauno mikrorajonas, kuriame yra viešasis logistikos terminalas – aut.) taps labai stiprus logistikos centras, galbūt – dar ir Marijampolė su Šeštokais (tokiu atveju tie krovinių srautai nusės ir mes galime sustiprėti), daro viską, kad to nebūtų. Pavyzdžiui, inicijuojama nauja studija dėl Lietuvos teritorijoje jau nutiestoje „Rail Baltica“ atkarpoje signalizacijos diegimo reikalingumo, nors mes jau seniausiai už savo („Lietuvos geležinkelių“ – aut.) pinigus esame tokią studiją atlikę ir jos išvadose teigiama, kad elektrifikacija būtina“, – piktinosi LG generalinis direktorius.

Vėliau, duodamas interviu naujienų agentūrai BNS, S.Dailydka tikino nesuprantąs, koks tikrasis yra dabartinės projekto „Rail Baltica“ koordinatorės Catherinos Trautmann ir projektą įgyvendinančios bendros Estijos, Latvijos ir Lietuvos įmonės „RB Rail“ vaidmuo europinės geležinkelio vėžės statybose.

„C.Trautmann turėtų padėti susitarti, o ne kritikuoti trijų šalių veiksmus. Man sunku pasakyti, kodėl taip buvo išsireikšta, gal tai buvo iš konteksto kažkas išėję, nes tam prielaidų nėra, o jeigu ją kažkas suklaidino, tai man sunku paaiškinti, nes iš principo ji mums turėtų padėti – tiek lenkams, latviams, estams ir Lietuvai padėti greičiau projektą įgyvendinti, ir nestabdyti tos iniciatyvos, ir spręsti daug problemų įvairiausių, o čia kritikuoti visi mokame“, – BNS sakė S.Dailydka.

Anot jo, „RB Rail“ vadovė Baiba Rubesa irgi nedirba trijų valstybių naudai.

„Destrukcija vyksta ir pačioje bendroje įmonėje („RB Rail“ – aut.), pačios vadovės asmenyje, ji pati sau, matyt, dirba, ne trims valstybėms. Sunku pasakyti, kam ji atstovauja. Teatre galima dirbti, išsireikšti, o čia yra realybė, kur realiais darbais reikia reikštis. Šioje vietoje gavosi, kad ta bendra įmonė kaip ir stabdis, vietoj to, kad pagreitintų koordinavimo veiksmus“, – BNS sakė S.Dailydka.

Pasak jo, susiklosčius tokiai padėčiai, problemą turėtų spręsti politikai. „Turėtų įsikišti aukštesnio lygio asmenys, kurie turėtų padėti sudėti taškus, nes čia negalima peštis, reikia daryti darbus“, – replikavo LG generalinis direktorius.

Akibrokštas Neveronyse

S.Dailydka atkreipė dėmesį ir į Lietuvos viduje daromas projekto „Rail Baltica“ plėtrai kliūtis, kurios, LG vadovo nuomone, gali būti ir dirbtinės.

„Mūsų „Lietuvos geležinkelių“ – aut.) tikslas yra pasiekti, kad „Rail Baltica“ europinės vėžės geležinkelis būtų veiksmingas, kuo greičiau veiktų visu pajėgumu. Tam reikia greičiau paleisti traukinius į nuo jau nutiestos atkarpos krovinius į Palemoną, per Jiesios upę. Yra numatyta nutiesti geležinkelio atšaką ir Neveronyse įrengti kelyną. Bet čia sutikome jau savų, Neveronių gyventojų pasipriešinimą. Tame miestelyje, mano duomenimis, veikia viena firma, kuri turbūt nori daryti plėtrą toje teritorijoje, kuri šiuo metu priklauso „Lietuvos geležinkeliams“ ir kur rengėmės nutiesti „Rail Baltica“ kelyną. Jeigu jo nebus toje vietoje, kurioje esame numatę, negalėsime formuoti krovinių, dėl to visas projektas gali stoti. Tokiu atveju jau ne latviai mums pakenktų, bet mūsų tautiečiai. Tačiau neveroniečiai patys ar kieno paskatinti vykdo akcijas, protestuoja dėl esą nepakeliamo triukšmo, kurį kels pravažiuojantys traukiniai, nors šie ten nuo neatmenamų laikų važinėja, o visus su triukšmu susijusius klausimus galime išspręsti pasitelkę šiuolaikines inžinerines priemones“, – pažymėjo S,Dailydka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"