TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuva-Baltarusija: apskaičiuotas optimizmas

2007 04 12 0:00
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Akcinė bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" sulaukia įvairaus rango svečių bei delegacijų kone kasdien. Vien šiemet lankėsi kolegos, klientai, verslo partneriai beveik iš visos Europos, daugelio Azijos valstybių.

"Kai kurie svečiai ypač laukiami. Tarp tokių ir kolegos iš Baltarusijos geležinkelių. Kitaip ir būti negali: kaimynus sieja seni ir labai glaudūs bendradarbiavimo ryšiai, dalykiška draugystė, abipusė ekonominė nauda", - taip prieš pasirašydamas derybų protokolą

kalbėjo AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka. Iš baltarusių pusės jį pasirašė šalies geležinkelių vadovas Vladimiras Žerelo.

Kroviniai

Nors šis dokumentas labiau darbinis, bet nepaprastai svarbus abiem šalims. Juk didesnė dalis krovinių Lietuvą pasiekia būtent geležinkeliu per Baltarusiją. Tai ir kone visas Rusijos tranzitas, kroviniai iš Ukrainos, vis labiau įsibėgėjantis "Vikingas" - konteinerinis "šaudyklinis" traukinys, kuriuo iš Odesos į Klaipėdos uostą ir atgal keliauja vis didesni krovinių srautai. Tai ir pačios Baltarusijos kroviniai - cheminės bei mineralinės trąšos, naftos produktai, mediena, maisto produktai ir kita.

Tikslesni skaičiai būtų tokie: kaimynai kasmet patiekia apie 9 mln. tonų krovinių; pernai šis skaičius siekė kone 9,7 mln tonų ir buvo dešimtadaliu didesnis nei 2005 metais. Transportininkai neabejoja, kad šiemet tas skaičius dar labiau išaugs. Toks optimizmas turi pagrindą: per pirmąjį metų ketvirtį krovinių mastas padidėjo kone trečdaliu! Didžiulis šuolis. Ir tai neįskaitant Rusijos, Ukrainos krovinių, kurių srautai taip pat nuolat didėja... Pavyzdžiui, neseniai "Lietuvos geležinkelius" pasiekė džiugi žinia: rusai pasirengę 5 ir net 10 mln. tonų per metus didinti krovinių kiekį į Klaipėdos ir Kaliningrado uostus. Be kaimynų techninės pagalbos su tokiu kiekiu susidoroti būtų kur kas sunkiau.

Dar vienas vadinamasis rezervas: 2007 metais baltarusiai ketina itin didelį dėmesį skirti trąšų gabenimui - manoma, jog šiemet kalio trąšų srautas į Lietuvą padidės dvigubai - nuo 1,3 iki 2,6 mln. tonų per metus. Be to, kaimyninės šalies geležinkelių bendrovė neseniai atidarė atstovybę Kazachstane ir derasi su kazachais dėl krovinių srauto į Baltarusiją bei Baltijos jūros uostus. Gana sparčiai didės krovinių apyvarta. Tačiau čia savo žodį gali tarti, ir, be abejo, tars Rusija. Kolegos tikisi optimistinio sprendimo Maskvoje, nes didesniu Kazachstano tranzitu ne mažiau - gal netgi daugiau, suinteresuota ir Rusijos geležinkelių bendrovė, nes nepalyginsi milžiniškų Rusijos atstumų ir mūsų kelių šimtų kilometrų trasos. Tad Lietuvos geležinkelininkai pagrįstai tikisi, kad jų požiūriui pritars Kazachstano tranzitu suinteresuota Rusijos geležinkelių bendrovė.

Perspektyvoje "Lietuvos geležinkeliai" sieks tapti pagrindiniu Baltarusijos partneriu krovinių vežimo srityje. 2006 metais AB "Lietuvos geležinkeliai" pagal krovinių vežimo iš Baltarusijos mastą iš ketvirtosios vietos pakilo į antrąją.

Uostas

Lietuvos ir Baltarusijos geležinkeliai sieks didinti per Klaipėdos uostą gabenamų krovinių srautą. Pavyzdžiui, ketinama dvigubai daugiau vežti kalio trąšų - nuo 1,3 iki 2,6 mln. tonų per metus. Tad neatsitiktinai pagrindiniai darbo vizito renginiai vyko būtent Klaipėdoje.

"Mes apibendrinome pernykščius sutarties rezultatus ir numatėme šių metų darbus. Vienas jų jau padarytas - tai Baltarusijos geležinkelių vadovybės vizitas į Klaipėdos uostą susipažinti su naujovėmis ir krovos galimybėmis", - kalbėjo kolegas į uostamiestį atlydėjęs Dailydka.

"Susėdę prie vieno stalo Klaipėdoje aptariame tokius ekonominius klausimus, kokių anksčiau nenagrinėdavome. Pavyzdžiui, ištisinį tarifą tranzitiniams Kazachstano kroviniams. Tačiau norint juos pritraukti, visiems kartu reikia kalbėti su Rusijos geležinkeliais. Pernai vežėme 133 mln. tonų krovinių, iš jų 85 proc. buvo Rusijos tranzitas. Šiemet planuojame 5 proc. didėjimą. Klaipėdos kryptimi krovinių taip pat numatome gabenti daugiau, nes vien kalio trąšų gamintojai yra pateikę paraišką per Klaipėdą vežti 2,6 mln. tonų krovinių", - sakė Baltarusijos geležinkelių vadovas.

Jis pabrėžė, kad didinti Klaipėdos uoste tranzito apyvartą labiausiai padeda išspręstos ar sprendžiamos dvišalės geležinkelių darbo organizavimo problemos. "Klientui svarbu ne tik tarifas, bet ir krovinio saugumas, vežimo greitis, informacinės technologijos. Mūsų bendra vežimo kokybė yra gera", - teigė baltarusis.

Kaimynai draugauja

Svečius priėmę Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos nariai labai vertino geležinkelininkų indėlį į kylančią Klaipėdos uosto ekonomiką ir tai, kad išnyko žinybų barjerai. Žerela pabrėžė, kad Lietuvos ir Baltarusijos transportininkams sklandžiai dirbti padeda normalūs politiniai valstybių santykiai.

Trūkinėjant Baltarusijos ekonominiams ryšiams su Rusija, kaimynai yra numatę alternatyvų naftos gamyklų aprūpinimo žaliava būdą - įsivežti naftą per Klaipėdos uostą.

Pasak bendrovės "Klaipėdos nafta" generalinio direktoriaus Jurgio Aušros, yra pasirašytas preliminarus dokumentas su Baltarusijos naftos gamyklomis dėl galimos sutarties sąlygų. Aušra patikino, kad terminalas patenkintų Baltarusijos poreikius ir pagal laivų dydį, ir pagal pajėgumą.

Pasak Klaipėdos uosto generalinio direktoriaus Sigito Dobilinsko, praėjusiais metais uostas perkrovė kiek daugiau, negu metų pradžioje planavo - iš viso 23,55 mln. tonų krovinių - 8 proc. daugiau nei užpernai. Šių metų pirmojo ketvirčio rezultatai leidžia prognozuoti 24,8 mln. tonų metinę krovą. Tikimasi, kad Baltarusijos krovinių daugės nuo 4,5 mln. tonų (tiek krauta pernai) iki 6 mln. tonų. Optimizmo įkvepia ne tik didesnis planuojamas kalio trąšų tranzitas, bet ir intensyvi konteinerių krova.

Pernai įmonės "Klaipėdos terminalo grupė" konteinerių apyvarta buvo 231 tūkst. konteinerių (TEU), o šiemet, pradėjus veikti ir bendrovės "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminalui, uoste numatoma 300 tūkst. TEU krova. Pagal konteinerių kiekį Klaipėda yra Baltijos valstybių uostų lyderė. Konteinerių srautui svarbią įtaką daro per Baltarusiją į Ukrainą kursuojantis traukinys "Vikingas", kuriuo daugiausia gabenama Baltarusijos krovinių.

Parengta bendradarbiaujant su AB "Lietuvos geležinkeliai"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"