TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuva ES naujų automobilių rinkoje – 25-ta

2016 01 18 6:17
Nykštukinio Liuksemburgo gyventojai ir įmonės 2015 metais nupirko net 2,6 karto daugiau naujų automobilių nei vidutiniškai ES. LŽ archyvo nuotrauka

2015 metais pagal naujų automobilių rinkos augimą mūsų šalis užėmė aukštą 6-tą vietą tarp 27 Europos Sąjungos (ES) šalių (be Maltos), tačiau kiti Lietuvos padėtį atspindintys skaičiai ES rinkoje nėra geri.

Anot naujausios Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitos, praėjusiais metais Lietuvoje buvo įregistruota 17 085 nauji lengvieji keleiviniai (M1 klasės) automobiliai, ir pagal jų registravimo kiekį bendrijoje užėmėme trečią nuo galo vietą. Lietuva registruotų naujų mašinų skaičiumi pernai sugebėjo aplenkti tiktai 2 mln. gyventojų turinčią Latviją (2015-aisiais kaimynai įregistravo 13 765 naujus M1 klasės automobilius) ir Kiprą su vos 1,1 mln. gyventojų (10 344). Toje pačioje 25-toje vietoje Lietuva praėjusiais metais buvo ir skaičiuojant įregistruotų naujų keleivinių automobilių skaičių 1000 gyventojų (5,9). Aplenkėme tiktai Rumuniją (4,1) ir Bulgariją (3,2).

Skirtumas – 27 kartai

Apskritai ES naujų automobilių pardavėjams 2015 metai buvo gana sėkmingi. Pernai bendrijos įmonės ir gyventojai įregistravo 13 713 526 naujus automobilius, arba 9,3 proc. daugiau nei 2014-aisiais (12 551 204). ACEA duomenimis, pagal rinkos augimą pernai nepralenkiamos Europos Sąjungoje buvo Airija (augimas sudarė 25,8 proc.), Kipras ir Portugalija (po 25 procentus).

Neigiamą rezultatą lyginant su 2014 metais parodė dvi ES valstybės – Estija (-3 proc.) ir Liuksemburgas (-6,7 procento). Tačiau ši mažytė, vos 0,5 mln. gyventojų turinti ES narė buvo ir nepralenkiama pagal naujų lengvųjų automobilių registravimą 1000 gyventojų (82,6). Tai net 2,6 karto daugiau nei vidutiniškai ES (31,7 naujos mašinos 1000 gyventojų), 14 kartų daugiau nei Lietuvoje (5,7) ir net 26 kartais daugiau nei paskutinėje 27-toje vietoje pagal šį rodiklį likusioje Bulgarijoje (3,2).

Britai veržiasi į lyderius

Pagal registruotų naujų M1 klasės automobilių skaičių akivaizdi 2015 metų ES lyderė buvo Vokietija, kurioje buvo įregistruotos 3 206 042 naujos mašinos. Vokiečiai užėmė aukštą 4 vietą ir skaičiuojant įregistruotų lengvųjų transporto priemonių skaičių 1000 gyventojų (37,1). Pagal tris svarbiausius rodiklius, parodančius realią naujų automobilių rinkos būklę praėjusiais metais, geriausia tarp penkių didžiųjų valstybių galėtų būti Didžioji Britanija, kuri pagal įregistruotų mašinų skaičių visoje ES buvo antra (2 633 503), pagal registraciją 1000 gyventojų – trečia (42,6 automobilio/1000 gyventojų), o blogiau pasirodė ir liko 16 vietoje tik pagal teigiamą rinkos pokytį (+9,3 proc.). Pernai, palyginti su 2014 metais, Vokietijoje rinka stiebėsi 5,6 proc. ir dėl to didžiausia ES rinka pagal šį rodiklį bendrijoje liko tik 21-oje vietoje.

Vis dėlto automobilių gamintojams svarbiausia, kad didžiosiose rinkose nebūtų recesijos, o visa kita mažiau svarbu. Pernai Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Italijoje ir Ispanijoje, ACEA duomenimis, buvo įregistruoti 10 365 875 nauji M1 klasės automobiliai, arba net 75,6 proc. viso ES skaičiaus. Tai – 6,6 proc. daugiau nei tose pačiose ES narėse fiksuotas 2014 metų rezultatas (9 682 047).

Į bendrijos geriausių 2015 metais naujų automobilių rinkų dešimtuką papuolė ir viena narė iš Rytų Europos – Lenkija, kurioje pernai buvo įregistruota 354 975 naujos M1 klasės mašinos. Dešimtuke tų ES valstybių, kurios praėjusiais metais registravo daugiausia naujų lengvųjų keleivinių automobilių 1000 gyventojų, atsidūrė kita buvusio socialistinio lagerio narė Slovėnija (šioje šalyje tūkstančiui gyventojų pernai teko 28,8 įregistruotos mašinos). Užtat tarp dešimties dinamiškiausių 2015 metų rinkų pateko iškart trys valstybės iš Rytų Europos – didelis augimas, be Lietuvos, dar fiksuotas Rumunijoje (+15,7 proc.) ir Bulgarijoje (+15,4 procento.).

ES valstybės, kuriose buvo įregistruota daugiausia lengvųjų keleivinių automobilių 2015 metais

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt).Pokytis (proc.)*
1.Vokietija3 206 042+5,6
2.Didžioji Britanija2 633 503+6,3
3.Prancūzija1 917 226+6,8
4.Italija1 574 872+15,8
5.Ispanija1 034 232+20,9
6.Belgija501 066+3,8
7.Olandija449 393+16
8.Švedija345 108+13,5
9.Lenkija354 975+8,3
10.Austrija308 555+1,7
...24.Estija20 349–3
25.Lietuva17 085+17,8
26.Latvija13 765+10,5

*Palyginti su 2014 metais.

Šaltinis: pagal ACEA.

ES šalys, kuriose buvo fiksuotas didžiausias naujų keleivinių automobilių registravimas 1000 gyventojų 2015 metais

VietaŠalisAutomobilių 1000 gyv. (vnt.)
1.Liuksemburgas82,6
2.Belgija44,6
3.Didžioji Britanija42,6
4.Vokietija39,5
5.Danija36,7
6.Austrija36
7.Švedija35,4
8.Prancūzija29,8
9.Slovėnija28,8
10.Airija27,1
.... 17.Estija15,6
... 23.Latvija6,9
...25.Lietuva5,9

Šaltinis: pagal ACEA.

ES šalys, fiksavusios didžiausią naujų lengvųjų keleivinių automobilių rinkos augimą 2015 metais

VietaŠalisPokytis (proc.)*
1.Airija+29,8
2–3.Kipras+25
2–3.Portugalija+25
4.Ispanija+20,9
5.Čekija+20
6.Lietuva+17,8
7.Olandija+16
8.Italija+15,8
9.Rumunija+15,7
10.Bulgarija+15,4
... 14.Latvija+10,5
...26.Estija–3.

*Palyginti su 2014 metais

Šaltinis: pagal ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"