TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuva hibridams nedraugiška

2009 10 14 0:00
Praeityje žinomas televizijos veidas G.Masalskis hibridinį automobilį įsigijo pernai.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Tai, dėl ko vairuotojai už tūkstančių kilometrų pešasi, Lietuvoje kol kas nėra populiaru. Mūsų krašte, kaip ir kitose Baltijos valstybėse, naujos kartos hibridiniai ir aplinkai draugiški automobiliai nesulaukia nei valdžios, nei vairuotojų dėmesio.

LŽ domėjosi, kodėl Lietuvoje naujos kartos automobiliai, kurių nereikia laukti eilėse, vangiai domina vairavimo entuziastus. Naujos kartos hibridiniai modeliai sudegina perpus mažiau degalų, perpus mažiau teršia aplinką, kitaip sakant, esant dabartinėms degalų kainoms 100 tūkst. kilometrų kelio leidžia sutaupyti apie 15 tūkst. litų. Tačiau Lietuvoje, kad ir kaip ten būtų, vadinamieji hibridai dar neprigyja.

Japonai eina iš proto.

Hibridiniai automobiliai - tai benzininio ir elektrinio variklio duetas, kai visapusiškai suderinama šių variklių galia. Jie sudegina beveik perpus mažiau degalų nei daugelis įprastų modelių, gerokai mažiau teršia aplinką, todėl vadinami ateities automobiliais. Vien japonų koncernas "Toyota" pasaulyje jau pardavė per milijoną hibridų. Šie automobiliai yra paklausūs Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV), Vakarų Europos šalyse, o Japonijoje dėl trečiosios kartos hibridinio "Toyota Prius" tiesiog kraustomasi iš proto. Japonai taip susižavėjo šia transporto priemone, kad gamintojas net sunkmečiu nebespėja tenkinti paklausos.

Šiuo metu "Toyota Prius" laikomas labiausiai vykusiu ir toli pažengusiu serijiniu hibridiniu automobiliu pasaulyje. Nemažai valstybių finansiškai remia tuos, kurie pageidauja įsigyti tokią transporto priemonę.

Beveik nėra paklausos

Lietuvoje žavėjimasis hibridiniais automobiliais - minimalus. Praėjusiais metais oficialūs automobilių gamintojų atstovai mūsų krašte pardavė vos 9 hibridinius "Toyota Prius" modelius. Specialistai sutartinai sako, kad tokių transporto priemonių nepopuliarumas susijęs su keliais veiksniais ir stereotipais.

Bendrovės "Mototoja" rinkodaros vadybininkė Simona Valikonytė LŽ teigė, jog menkas hibridų perkamumas nėra stebinantis reiškinys mūsų krašte. Ne vien todėl, kad naujovės čia prigyja sunkiau ir ilgiau, bet ir dėl vairuotojų požiūrio, valdžios sprendimų, pagaliau finansinių galimybių. "Hibridiniai automobiliai į gatves išriedėjo daugiau kaip prieš dešimtmetį, tad JAV į juos žiūrima su kur kas didesniu pasitikėjimu negu Lietuvoje. Mūsų krašte vengiama pirkti tokias mašinas, nes vairuotojai vis dar vadovaujasi kitokiais kriterijais. Jei visuomenės ir politikų nuomonė apie naujos kartos automobilius nepasikeis, naivu tikėtis, kad Lietuvoje jų atsiras kaip grybų po gero lietaus", - kalbėjo S.Valikonytė.

Nepigus malonumas

Žmogui, kuris mąsto apie hibridinį automobilį, Lietuvoje, priešingai negu daugelyje pasaulio valstybių, nėra sudaryta palankių sąlygų jį įsigyti. Pavyzdžiui, JAV dėl sureguliuotos mokesčių politikos tokį patį hibridą galima nusipirkti net trečdaliu pigiau negu mūsų krašte. Įgaliotuose automobilių salonuose Lietuvoje naujas "Toyota Prius" kainuoja apie 90 tūkst. litų, tuo metu JAV - 60 tūkst. litų. S.Valikonytės teigimu, gana solidus skirtumas susidaro todėl, kad JAV remia hibridinių automobilių įsigijimą ir taiko pirkėjams įvairias mokestines nuolaidas. "Valstybių, kuriose hibridiniams ir aplinkai draugiškiems automobiliams taikomos lengvatos, sąrašas nuolat ilgėja. Tose šalyse už hibrido pastatymą gatvėje nereikia papildomai mokėti, pirkėjams grąžinamas automobilio pridėtinės vertės mokestis arba suteikiama kelių tūkstančių eurų parama naujai tokiai mašinai įsigyti. Lietuvoje nieko panašaus nėra - tik tuščios politikų kalbos šia tema", - dėstė S.Valikonytė.

Nors Lietuva prisidėjo prie bendro Europos Sąjungos siekio iki 2020 metų sumažinti klimato atšilimą skatinančių CO2 kiekį iki 20 proc., realiai mūsų krašte ekologiniai projektai juda vėžlio greičiu. S.Valikonytės teigimu, iki šiol įvairios nevyriausybinės organizacijos varsto departamentų ir ministerijų duris, kad šis procesas bent kiek pajudėtų į priekį. "Hibridiniai automobiliai gali gerokai prisidėti prie ekologiškesnės bendruomenės kūrimo, bet mūsų valdžiai, atrodo, tai mažai rūpi. Įrankių yra, tereikia noro ir pastangų", - akcentavo pašnekovė.

LŽ primena, kad maždaug prieš metus Vilniaus miesto valdžia pareiškė, jog sostinėje aplinkai draugiškiems automobiliams turi būti sudarytos nemokamo laikymo sąlygos. Tačiau vėliau šios kalbos nutilo ir šiandien Vilniaus valdininkai apie lengvatas ekologiškam transportui nediskutuoja.

Pasirinko hibridą

Ar ateityje hibridiniai automobiliai turės paklausą Lietuvoje, kol kas niekas neprognozuoja. Manoma, be valdžios paskatinimo ar finansinės paramos šis procesas gali užtrukti.

Mūsų krašte yra žmonių, važinėjančių hibridiniais automobiliais. Vienas jų - praeityje žinomas televizijos veidas, o dabar renginių organizavimo įmonės "Anoniminių darboholikų klubas" vadovas Giedrius Masalskis. Jis hibridinį "Toyota Prius" automobilį įsigijo maždaug prieš metus. Giedrius LŽ yra sakęs, kad tokį pasirinkimą lėmė požiūris į aplinkos tausojimą. "Didžiąją dienos dalį praleidžiu važinėdamas darbo reikalais, todėl svarbu, kad automobilis mažiau terštų aplinką. Man tai nėra priemonė kompleksams "gydyti" ar atskleisti save, tad nepirkčiau išskirtinio - paauksuoto arba retos markės - automobilio", - tąkart aiškino kone vienintelis Lietuvoje žinomas žmogus, vairuojantis hibridą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"