TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuva neatsisako prijungti Vilnių prie „Rail Balticos“

2014 04 16 6:00
A.Butkevičius sakė, kad Vilnių į europinę geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ norinti įtraukti Lietuva netrukdys įgyvendinti šį projektą. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Europos Komisija pirmadienį pareiškė, kad Lietuvos siekiai pakeisti geležinkelio „Rail Balticos“ projektą įtraukiant į jį Vilnių prieštarauja Europos Sąjungos (ES) teisei. Tačiau premjeras Algirdas Butkevičius tai įvertino kaip spaudimą Lietuvai, kuri "nereikalauja nieko neteisėto" ir netrukdys projektą įgyvendinti.

Projekto „Rail Baltica“ koordinatorius Pavelas Telička pirmadienį sakė, jog nesuprantama, kodėl Lietuva, anksčiau rėmusi geležinkelio maršrutą per Kauną, pakeitė savo poziciją. Jis perspėjo, kad norint laiku pateikti paraišką ES finansavimui bendra įmonė turi būti įsteigta per kelias artimiausias savaites. „Negalime perbraižyti maršruto įtraukdami Vilnių, nes tokiu atveju pažeistume įstatymus“, - sakė P.Telička po susitikimo su Baltijos šalių atstovais. Esą Vilniaus prijungimą prie projekto Europos Komisija (EK) galėtų svarstyti tik ateityje atlikus galimybių studiją, kuri patvirtintų tokią būtinybę. Esą pirminis greitojo geležinkelio maršrutas per Taliną, Rygą ir Kauną yra patvirtintas ES reglamentu, o jo nesilaikant EK gali pradėti pažeidimo procedūrą.

Baltijos valstybėms derantis dėl bendros „Rail Balticos“ įmonės steigimo, pagrindinis ginčas kyla dėl Vilniaus prijungimo prie trasos. Geležinkelis turėtų sujungti Helsinkį, Taliną, Rygą, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. ES lėšomis turėtų būti finansuojama 85 proc. projekto vertės, kuri gali siekti 18 mlrd. litų. Bendras „Rail Balticos“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų būti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų. Lietuva nori modernizuoti 100 kilometrų atšaką nuo Kauno iki Vilniaus, kad visų Baltijos valstybių sostinės būtų sujungtos transeuropine vėže. Tam labiausiai priešinasi Estija.

Susitikime Briuselyje pirmadienį dalyvavęs Lietuvos derybinės grupės vadovas Arenijus Jackus pripažino, kad racionalios diskusijos nebuvo, ir apkaltino EK ignoruojant Lietuvos interesus. „Bet mes net nesiekiame susitarti, kad Vilnius būtinai būtų finansuojamas šioje perspektyvoje, kalbama apskritai apie tai, kad trys Baltijos valstybės siekia susitarti dėl projekto, kuris sujungs ir mūsų sostinę Vilnių“, - teigė A.Jackus. Pasak jo, Lietuva tikėjosi, kad EK kaip tik padės Baltijos šalims rasti kompromisą.

„Pono Teličkos kalbą vertiname kaip spaudimą Lietuvai. Mes nereikalaujame nieko neteisėto. Jei sakoma, jog Vilniaus įtraukimas į projektą pažeistų teisės aktus, tai norėtųsi, kad būtų konkrečiai įvardyta, ką mes pažeistume. Šiandien, manau, tai nėra galutinis sprendimas“, - aiškino A.Butkevičius. Premjero teigimu, balandžio pabaigoje numatytas projekto partnerių viceministrų lygio susitikimas dėl tolesnės projekto eigos.

Vakar interviu LRT radijui A.Butkevičius sakė, kad Vilnių į europinę geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ norinti įtraukti Lietuva netrukdys įgyvendinti šį projektą. „Galimas net ir toks variantas, kad „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimas prasidėtų artimiausiu metu, jei būtų keliami tokie kategoriški reikalavimai, o jungtis tarp Vilniaus ir Kauno būtų įtraukta kitoje finansinėje perspektyvoje“, - tvirtino jis.

A.Butkevičiaus teigimu, prieš tai dirbusi konservatoriaus Andriaus Kubiliaus Vyriausybė Vilniaus klausimo nekėlė ir atliekant „Rail Balticos“ studiją šis klausimas nebuvo įtrauktas.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius tvirtino, jog Lietuvai reikia siekti ekonomiškai naudingiausio varianto, tačiau jis neatmetė ir kompromiso, kad Vilnius būtų prijungiamas vėlesniame etape, jei tai bus įtvirtinta bendros Baltijos valstybių įmonės „Rail Baltica“ akcininkų sutartyje.

LŽ, BNS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"