TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuva pradeda tiesti antrąjį „Rail Balticos“ ruožą

2016 09 20 6:00
Nuo Rokų per Kauno HE į Palemoną ir Kauną nutiesta "Ral Balticos" jungtimi bus vežami kroviniai.  Vidmanto Užusienio nuotrauka

Sėkmingai siauros vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožą nuo Lenkijos sienos iki Kauno nutiesusi Lietuva paskelbė jau įgyvendinanti antrąjį projekto etapą, kurį plėtojant bus nutiesta „Rail Balticos“ linija nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos.

Kaip sakoma Susisiekimo ministerijos pranešime žiniasklaidai, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ valdybai pritarus, pradedami rangos darbai „Rail Balticos“ ruože Jiesia-Rokai. „Lapkričio mėnesį taip pat numatome skelbti rangos darbų konkursą europinei geležinkelio vėžei atkarpoje Rokai-Palemonas-Kaunas įrengti. Viešųjų pirkimų dokumentai parengti ir baigiami derinti su atsakingomis institucijomis“, – tvirtino Saulius Girdauskas, susisiekimo viceministras.

Projekto rangos darbams ir rangos darbų techninei priežiūrai atlikti iš viso numatyta skirti 88,27 mln. eurų. „Rail Balticos“ veiklą numatoma iš dalies finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) transporto sektoriuje lėšomis (85 proc.), o kitą projekto antrajam etapui reikalingą finansavimo dalį (15 proc.) planuoja skirti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.

Liepos mėnesį Europos Sąjunga „Rail Balticos“ darbams Lietuvoje patvirtino beveik 191 mln. eurų paramą, praėjusiais metais tam buvo skirta 106 mln. eurų.

Iš pradžių bus atliekami esamo geležinkelio ruožo Rokai-Palemonas-Kaunas rekonstrukcijos darbai geležinkelio atkarpoje Kaunas-Palemonas, vėliau planuojama rekonstruoti geležinkelio ruožą Palemonas-Rokai. Čia rangos darbai vyks keliais etapais: ruožuose Palemono stotis – Kauno hidroelektrinė (HE), ties Kauno HE ir geležinkelio ruože Kauno HE – Rokai.

2015 metais Lietuvoje buvo baigta tiesti geležinkelio vėžė nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno centrinės stoties bei pradėti parengiamieji „Rail Balticos“ antrojo etapo darbai. Buvo pradėtas rengti europinės geležinkelio vėžės nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos specialusis planas, strateginis poveikio aplinkai ir poveikio aplinkai šiame ruože vertinimas. Veiklą numatoma baigti iki šių metų pabaigos.

Rugsėjo pradžioje Lietuva, Latvija ir Estija po Europos Komisijos pažertų pastabų bei tarpusavio kaltinimų susitarė, kokia tvarka vykdys viešuosius pirkimus, skirtus europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyboms. Tada pranešta, kad sutartį tikimasi pasirašyti iki rugsėjo 30 dienos.

Parengė Vidmantas UŽUSIENIS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"