TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuva rengiasi mokesčių tarifų karui su Rusija

2015 11 17 6:00
Lietuvoje kelių mokestį Rusijos vežėjams gali įvesti tik Vyriausybės Tranzito komitetas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Dėl krizės Rusijoje drastiškai mažėjant Rytų ir Vakarų kryptimis automobilių keliais vežamų krovinių, valstybės didina esamus kelių mokesčius arba įveda naujų. Neabejojama, kad tokiu būdu stengiamasi atsikratyti konkurentų.

Praėjusį ketvirtadienį paskelbta, kad kelių mokestį, kuris būtų skaičiuojamas nuo nuvažiuotų kilometrų, svarsto įvesti ir Lietuva. Tam dar būtina keisti tarpvalstybinę sutartį su Rusija, nes joje nurodyta, jog abiejų šalių vežėjai nemoka už kelius kitoje šalyje.

Pasienyje su Baltarusija vakar susidarė vilkikų eilės. O žiniasklaidoje iškart atsirado svarstymų, kad toks Lietuvos žingsnis gali būti atsakas į Rusijos sprendimą nuo lapkričio 15 dienos apmokestinti per šios šalies teritoriją važiuojančias transporto priemones, kurių maksimali masė viršija 12 tonų, taigi sunkvežimius.

Lietuvoje kelių mokestį Rusijos vežėjams gali įvesti tik Vyriausybės Tranzito komitetas. Iki šiol Lietuva iš vežėjų imdavo vienkartinį kelių naudotojo mokestį, kuris mėnesiui kainuoja nuo 52 eurų iki 107 eurų, bet vadinamąją vinjetę galima įsigyti ir dienai, ir savaitei.

Mokestį,skaičiuojamą nuo kilometrų, jau daugiau nei dvejus metus taiko Baltarusija. Lengvųjų automobilių vairuotojams už kilometrą reikia mokėti apie 4 euro centus, dviašių sunkvežimių bei autobusų – 8 euro centus, triašių – 10 euro centų, o dažniausiai lietuvių vežėjų naudojamų keturašių sunkvežimių – 12 euro centų už kilometrą. Tiesa, sunkiasvorėms mašinoms baltarusiai grasino dar didinti tarifus. Mokestis galioja beveik 900 km ilgio keliuose.

Dar prieš pusantros savaitės Lietuvos nacionalinės vežėjų automobilių keliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas, kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu, labiau akcentavo beprasidedantį tarifų karą ne tarp rytinės dalies Europos Sąjungos (ES) valstybių ir Rusijos, o tarp pačios ES Rytų ir Vakarų. E. Mikėno teigimu, kelių mokesčių tarifus kelia ar rengiasi kelti Vokietija, Prancūzija, Belgija, todėl ES Rytų šalims būtina imtis ryžtingų priemonių, kad nebūtų diskriminuojami jų vežėjai.

E. Mikėnas tikino, kad kelių mokestį, priklausomą nuo nuvažiuotų kilometrų, Lietuva įves tik po trejų metų. Tačiau reali situacija, atrodo, lietuvių ateities planus verčia aukštyn kojomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"