TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuva – tūkstančių senų automobilių sąvartynas?

2015 02 23 6:00
Per metus mūsų valstybėje susidaro apie 200 tūkst. automobilių, už kurių atliekų tvarkymą niekas nemoka. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Oficialių importuotojų teigimu, Lietuvoje kasmet įvežama daugiau kaip 200 tūkst. automobilių, už kurių atliekų tvarkymą niekas neatsakingas. Visi į Lietuvą automobilius įvežantys asmenys turėtų būti registruoti Gamintojų ir importuotojų registravimo sąvade, organizuoti ir finansuoti atliekų tvarkymą bei vykdyti kitas pareigas.

Lietuvoje galioja tvarka, kad visų automobilių atliekų tvarkymą turi finansuoti automobilių gamintojai ar importuotojai. Praktikoje automobilių gamintojai ir importuotojai jiems nustatytų pareigų vykdymą yra pavedę licencijuotai organizacijai – Gamintojų ir importuotojų asociacijai (GIA), kuri organizuoja ir finansuoja automobilių atliekų tvarkymą atsižvelgiant į asociacijos narių įvežtų automobilių kiekį.

2014 metais GIA nariai į Lietuvą įvežė beveik 35 tūkst. automobilių, pagal šį kiekį ir buvo finansuojamas automobilių atliekų tvarkymas.

VĮ „Regitra“ duomenys rodo, kad per metus į Lietuvą įvežama ir įregistruojama apie 230 tūkst. automobilių.

Vadinasi, per metus mūsų valstybėje susidaro apie 200 tūkst. automobilių, už kurių atliekų tvarkymą niekas nemoka.

Atsakomybės kratosi

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas sakė, jog visomis išgalėmis yra siekiama kiek įmanoma labiau padidinti automobilių atliekų tvarkymo finansavimą, nes tik taip galima sustabdyti aplinkos taršą. „Nuolat raginame susimąstyti, kaip atrodys mūsų šalis po kelių ar keliolikos metų, tačiau automobilių importuotojų sąmoningumas vis dar nėra pakankamas“, - pažymėjo V. Jankoitas.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių apdorojimo veikla apima transporto priemonių surinkimą, vežimą, ardymą, išmontavimą, atliekų rūšiavimą, pridavimą ir priskiriama prie veiklos, kuri dėl savo pobūdžio, masto ar numatomos vietos ypatumų gali daryti reikšmingą poveikį aplinkai, todėl vykdant šią veiklą reikalaujama turėti specialius įrenginius, veiklą vykdyti tik tam leistinose vietose, turėti taršos leidimus, licencijas, kvalifikuotus darbuotojus, teikti įvairias apskaitas bei ataskaitas, nuolat stebėti ir vykdyti teisės aktų reikalavimų pakeitimus.

550 transporto priemonių importuotojų, kurie gamina arba importuoja automobilius į Lietuvą, vienijanti GIA ir jos nariai finansavo atliekų tvarkymą pagal 35 tūkst. įvežtų automobilių, o tai sudaro 15 proc. viso įvežto kiekio. Likusių 85 proc. automobilių atliekų tvarkymo šiuo metu niekas nefinansuoja.

„Stengiamės ugdyti automobilių importuotojų sąmoningumą, tačiau didesnis valstybės institucijų dėmesys tikrai padėtų“, - sakė Gamintojų ir Importuotojų asociacijos vadovas Alfredas Skinulis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"