Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Lietuviai dešiniavairių automobilių turėtų greitai atsikąsti

 
2016 12 15 13:51
Anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, dešiniavairių automobilių antplūdis Lietuvoje gali būti staigus, tačiau laikinas. Asociatyvi nuotrauka

Nuo 2018-ųjų Lietuvoje bus galima registruoti ir eksploatuoti automobilius su vairu dešinėje pusėje užkūrė nemažą šurmulį – baiminamasi nesaugių transporto priemonių antplūdžio šalyje.

Anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, dešiniavairių automobilių antplūdis gali būti staigus, tačiau laikinas. „Jau matėme Bulgarijos pavyzdį. Šioje pietryčių Europos šalyje taip pat po ilgo laukimo buvo leista registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje ir nors per pirmuosius metus Bulgarijos autoparką papildė daugiau nei 100 tūkst. dešiniavairių automobilių, kurie sudarė apie 3,6 proc. parko, šalyje jie neprigijo“, – teigė automobilių rinkos ekspertas. „Bulgarai įsitikino, kad tokius automobilius vairuoti nepatogu ir naudotų transporto priemonių rinkoje dauguma jų buvo išleista į apyvartą mažesnėmis kainomis.“

M.Buzelis tvirtino, kad automobiliai su vairu dešinėje pusėje yra nepatogūs šalyse, kuriose eismas vyksta dešine puse. „Lenkimo atvejais vairuotojams sunku įsitikinti, ar priešinga kryptimi neatvažiuoja kitos transporto priemonės. Dėl to Seimo nariai siekia, kad dešiniavairiuose automobiliuose būtų montuojama periskopinio vaizdo įranga. Didelis klausimas, ar tai nesukels papildomų sunkumų vairuoti.“, – svarstė specialistas.

Vakarų Europoje nėra jokių specialių reikalavimų automobiliams su vairu dešinėje pusėje. Nesiskiria net draudimo įmokos – tereikia sumontuoti eismui dešine puse skirtus priekinius žibintus. Visgi saugumas yra svarbus aspektas, žinant, kad pagal avaringumą Lietuva Europos Sąjungos kontekste yra prie juodžiausių valstybių, todėl prevencinės priemonės iš esmės yra būtinos. M.Buzelis svarstė, jog galbūt reikėtų tik konkretizuoti ir supažindinti vairuotojus su periskopinio vaizdo įranga. Tai neturi atrodyti, kaip priemonė, kuria siekiama sumažinti tokių automobilių pagausėjimą šalies keliuose.

Padės britams atsikratyti senienų

Lietuvos automobilių parke vidutinis naudoto automobilio amžius siekia apie 15 metų. Didelė dešiniavairių automobilių injekcija į Lietuvos autoparką galėtų šiek tiek pastumti vidutinio amžiaus rodiklį į gerąją pusę, nes, pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje tų pačių metų gamybos automobiliai yra kartais net trečdaliu pigesni. O ypač tai jaučiama dėl „Brexit“ įtakos svaro sterlingo kursui.

„Jau matome, kad skelbimuose padidėjo automobilių su vairu dešinėje pusėje dalis. Nuo šių metų liepos iki gruodžio mėnesio buvo patalpinta daugiau nei 2 tūkst. automobilių su vairu dešinėje pusėje skelbimų. Tuo pačiu laikotarpiu pernai dešiniavairių automobilių skelbimų skaičius siekė vos 1,2 tūkst.“, – naudotų automobilių rinką komentavo Autoplius.lt plėtros vadovas.

Lietuviai puikiai supranta, kad nuo 2019-ųjų gali užsidaryti Didžiosios Britanijos naudotų automobilių rinka bei naudojasi nusilpusio svaro sterlingo kursu. „Tačiau tai netruks amžinai, o ypač – vairuotojams įsitikinus, jog automobiliai iš šios šalies bus paprasčiausiai nepatogūs naudotis“, – akcentavo M.Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas pažymi, kad leidimas Lietuvoje registruoti bei eksploatuoti automobilius su vairu dešinėje pusėje padės Didžiajai Britanijai iš apyvartos išimti senesnes transporto priemones. Tuo tarpu Lietuvoje gali būti jaučiamas nežymus rinkos suaktyvėjimas.

Draus pradedantiesiems

Seimas nuo 2018 m. leido registruoti dešiniavaires transporto priemones, už naujas nuostatas balsavo 95 Seimo nariai, balsavusių prieš nebuvo, susilaikė 6 parlamentarai.

Priimtais pakeitimais nuspręsta nuo 2018 m. leisti registruoti ir naudoti dešiniavaires transporto priemones, jei jos turės pagal nustatytus reikalavimus numatytoje vietoje įrengtą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo priekiniam matomumui pagerinti, – periskopinius priekinio vaizdo veidrodžius, taip pat kamerą su monitoriumi, kurie galės filmuoti ir rodyti eismą šviesiuoju ir tamsiuoju paros metu ir kai blogas matomumas. Šios transporto priemonės taip pat privalės turėti šias eismo saugumą užtikrinančias priemones: eismui dešiniąja kelio puse pritaikytus šviesos prietaisus ir šoninius galinio vaizdo veidrodžius. Keleivius vežančių autobusų bent vienos keleiviams laipinti skirtos durys privalės būti dešinėje pusėje. Krovininiai automobiliai, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 7 500 kg ir kurie skirti ir suprojektuoti vežti ne daugiau kaip aštuonis keleivius, neįskaitant vairuotojo, privalės tam numatytose vietose turėti įrengtą papildomą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo matomumui pagerinti, – eismui dešiniąja kelio puse pritaikytus plataus stebėjimo kampo ar (ir) artimo vaizdo veidrodžius.

Naudoti dešiniavaires transporto priemones taip pat bus leidžiama, jei jos buvo įregistruotos Lietuvoje iki 1993 m. gegužės 1 d., bus pripažintos istorinėmis motorinėmis transporto priemonėmis, pagal konstrukciją ir įrangą bus skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti.

Lietuvoje esančioms užsienio valstybėje įregistruotoms motorinėms transporto priemonėms, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, taip pat priekaboms, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse bus leidžiama dalyvauti viešajame eisme laikinai – iki 90 dienų per vienus metus.

Vairuoti motorines transporto priemones, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje, Seimas nutarė drausti pradedantiesiems vairuotojams.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"