TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviai gręžėsi nuo korėjietiškų automobilių

2014 07 15 6:00
Pasak Renaldo Gineikos, šiandien Lietuvoje išskirtinių "Maserati" poreikis yra po 10 automobilių kasmet. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Kaip skelbia tyrimų bendrovė "Autotyrimai", per pirmą pusmetį Lietuvoje iš viso įregistruotas 8391 naujas lengvasis automobilis, arba 22 proc. daugiau nei 2014-ųjų sausį-birželį. LŽ turimi duomenys rodo, kad tarp automobilių markių labiausiai, net 1200 proc., į viršų šovė amerikietiškos „Dodge“ registravimas, tiesa, per pusmetį buvo įregistruota vos 13 šios markės modelių.

Iš dienraščio turimos 2014 metų pirmo pusmečio naujų lengvųjų automobilių registravimo statistikos matyti, kad Lietuvoje populiarėjo daugumos Europoje pagamintų markių mašinos. Tuo pat metu anksčiau populiarūs Pietų Korėjoje gaminami automobiliai šiemet sulaukė mažiau pirkėjų dėmesio nei 2013-ųjų sausį-birželį. „Kia“ markės lengvųjų automobilių registravimas per pirmus šešis šių metų mėnesius smuko 5,2 proc., "Hyundai" buvo įregistruota net 30,5 proc. mažiau.

Ar tai reiškia, kad Korėjos koncerno pasirinkimas siūlyti techniniu požiūriu identiškus, tačiau skirtingus pagal apdailos kokybę ir papildomos įrangos gausą automobilius, dėl ko „Hyundai“ yra brangesnis, mūsų šalyje jau neturi perspektyvos?

Korėjietiškas galvosūkis

Dienraščio LŽ kalbinti automobilių ekspertai sakė, kad gali būti ir taip, jog korėjietiškas mašinas nukonkuruoja Japonijos gamintojos „Nissan“ ir „Suzuki“, kurių siūlomos mašinos kainomis gali sėkmingai konkuruoti su Pietų Korėjoje nuo konvejerių riedančiais automobiliais, mat Japonijoje pagaminti automobiliai Lietuvoje yra labiau vertinami dėl kokybės. Sausį-birželį, palyginti su 2013 metų pirmu pusmečiu, „Nissan“ fiksavo 22,8 proc., „Suzuki“ - net 351,8 proc. naujų automobilių registravimo Lietuvoje augimą. Daug prie šios japoniškos markės prisidėjo fantastiška kompaktinio visureigio „Suzuki Jimny“ sėkmė – šio modelio automobilių šiemet buvo įregistruota protu sunkiai suvokiamais 3000 proc. daugiau nei pernai sausio-birželio mėnesiais.

Sausio-birželio mėnesiais japoniškų "Nissan" registravimas Lietuvoje išaugo daugiau nei ketvirtadaliu. / Gamintojo nuotrauka

Iš japoniškų markių labiausiai krito „Honda“ (-57,2 proc.), „Isuzu“ (-40 proc.) registravimas. Tradiciškai stabilų augimą rodė „Toyota“ (+29,4 proc.), „Mitsubishi“ (+25,3 proc.).

Skaičių paradoksai

Vis dėlto rimtai kalbėti apie tai, kad jau netolimoje ateityje tokia markė kaip „Suzuki“ gali tapti Lietuvos naujų automobilių rinkos lydere, būtų nesąžininga. Mažiau populiarios markės kartais fantastinius registravimo pokyčius rodo tik dėl to, kad dažnai lyginamoji bazė, kuria remiantis skaičiuojami naujausio periodo rezultatai, yra labai menka. Tarkim, kaip rodo LŽ turima informacija, pernai per pirmus šešis mėnesius Lietuvoje buvo įregistruotas vos vienas „Suzuki Jimny“, o šiemet – 31. Štai tau ir fantastinis kilimas, didelę įtaką turėjęs ir įspūdingam visos markės pusmečio rezultatui.

Iš koto verčiantį amerikietiškų „Dodge“ šiemet sausį-vasarį 1200 proc. siekusį registravimo šuolį ir apskritai lėmė vieno modelio sėkmė. 2013 metų sausį-rugsėjį Lietuvoje buvo įregistruotas 1 naujas pikapas „Dodge RAM“, šiemet – 13. Augimas sudarė 1200 procentų. Kadangi daugiau naujų „Dodge“ modelių Lietuvoje nebuvo įregistruota, bendra markės registravimo statistika (koks paradoksas) kilo į viršų lygiai tiek pat, kiek ir vieno modelio.

Todėl daug objektyviau naujausias tendencijas naujų automobilių rinkoje atspindi automobilių, kurių markių Lietuvoje registruojama daugiausia.

„Fiat 500“ fenomenas

Kaip ir daugumoje ankstesnių periodų, 2014 metų pirmą pusmetį lyderė pagal registruotų naujų automobilių skaičių buvo vokiečių „Volkswagen“ markė - 1158 naujos mašinos. Vis dėlto šiemet buvo fiksuotas 1,95 proc. registravimo smukimas, nes per lygiai tokį pat laikotarpį pernai vokiečiai buvo įregistravę 1181 naują automobilį.

Lietuvoje sėkmė lydėjo kitas „Volkswagen“ koncerno įmones. Šiam koncernui priklausanti Čekijos „Škoda“ sausį-vasarį mūsų šalyje įregistravo 65,19 proc. daugiau automobilių nei per pirmus šešis 2014 metų mėnesius, Ispanijos „Seat“ - 48,3 proc. daugiau.

Žinoma, pirmą pusmetį stebino Italijos „Fiat“, LŽ duomenimis, net 77,7 proc. siekęs augimas. Dėl to italų gamintojo atstovai Lietuvoje labiausiai turėtų būti dėkingi fantastiškam mažylio „Fiat 500“ populiarumui, mat jų per pirmus šešis mėnesius buvo įregistruota net 812.

Populiarėjo išskirtinės mašinos

LŽ turimi naujų automobilių Lietuvoje duomenys rodo, kad stabilų augimą ir vėl rodė išskirtinių automobilių rinka. Per pirmą pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2013-aisiais, „Porsche“ automobilių buvo įregistruota 181,2 proc., „Land Rover“ - 100 proc., „Maserati“ - 50 proc. daugiau. 2013 metų sausio-birželio mėnesiais Lietuvoje nebuvo registruota nė vieno „Bentley“, „Rolls-Royce“, „Bugatti Veyron“ ir „Tesla“ automobilio, o šiemet šalies registras papildytas iškart dviem „Bentley Flying Spur“, po vieną „Tesla Model S“, „Rolls-Royce Phantom“ ir „Bugatti Veyron Vitesse“.

Pasak Renaldo Gineikos, itališko „Maserati“ ženklo atstovo Baltijos šalyse, išskirtinių automobilių rinka Lietuvoje ateityje turėtų dar labiau ūgtelėti. „Nespėliokime, kas galėtų būti po kelerių metų, bet pažiūrėkime, koks Lietuvoje išskirtinių automobilių modelių poreikis yra šiandien. Šiemet į Lietuvą atkeliaus 10 jau užsakytų „Maserati“. Manau, kad dešimt šio ženklo automobilių Lietuvai - per akis. Dar lietuviai per metus gali nupirkti nuo 2 iki 4 „Ferrari“ (šiemet šio ženklo automobilių dar nebuvo registruota – aut.), apie 100 - „Porsche“ (sausį-vasarį Lietuvoje buvo registruoti 46 šios markės vokiški bolidai – aut.). Manau, kitų išskirtinių markių mašinų šalyje dabar nuperkama lygiai tiek, koks yra poreikis“, - skaičiavo R. Gineika.

Markės, kurių automobilių per 2014 m. I pusm. Lietuvoje buvo registruota daugiausiai

VietaMarkėĮregistruota (vnt.)
1.„Volkswagen“1158
2.„Fiat“1224
3.„Škoda“859
4.„Toyota“857
5.„Nissan“571
6.„Ford“374
7.„Renault“352
8.BMW326
9.„Kia“292
10.„Opel“217

Šaltinis: LŽ

Dinamiškiausios automobilių markės Lietuvoje 2014 m. I pusm.

VietaMarkėĮregistruota 2013 m. I pusm. (vnt.)Įregistruota 2014 m. I pusm. (vnt.)Pokytis (proc.)
1."Dodge"113+1200
2."Suzuki"27122+351,8
3."Porsche"1545+281,2
4."Land Rover"57114+200
5."Jeep"1226+102,3
6."Fiat"6891224+77,6
7."Alfa Romeo"5592+67,3
8."Ford"245374+52,7
9."Škoda"520859+65,2
10."Seat"2943+48,3

Šaltinis: LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"