TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviai klases keičia Latvijoje

2013 07 09 7:35
Žvelgiant į automobilius, kurie gali būti ir keleiviniai, ir komerciniai, iš pirmo žvilgsnio labai sunku atskirti, kuriai klasei jie priklauso. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Mūsų šalies autotransporto įmonės ir privatūs vairuotojai vis dažniau užsuka į Latvijos kelių eismo saugumo direkcijos (CSDD), kuri yra mūsų „Regitros“ atitikmuo, filialus, kad pakeistų krovininio lengvojo automobilio klasę į keleivinio.

Vienos šalyje garsios naudotų automobilių įmonės vadybininkai taip pat dažnai užsuka į Latviją. „Parsigabename labai daug naudotų lengvųjų mašinų iš Portugalijos, Ispanijos, kurių dokumentuose kažkodėl pažymėta, kad jos yra krovininės, kitaip sakant – N1 klasės. Nežinau, kam ankstesniems šeimininkams reikėjo, kad jų mašinos būtų komercinės, tačiau Lietuvoje daug pelningiau galima parduoti M1 klasės, arba keleivinius, automobilius“, - dienraščiui LŽ sakė nenorėjęs viešinti savo pavardės vienas įmonės atstovų.

Pasak jo, pakeisti mašinos klasę Lietuvoje – labai brangus, ilgas ir daug nervų kainuojantis procesas. „Latvijos CSDD už klasės pakeitimą teprašo 50 latų (apie 250 litų), pas mus viskas užtrunka ilgai ir gali kainuoti iki 2,5 tūkst. litų. Ir tai tik tuomet, kai automobilio nereikia perdaryti“, - guodėsi įmonės atstovas.

Populiarėjanti mada

Kaimynų šalis nuolat priviliodavo Lietuvos vairuotojų įvairiomis nuolaidomis ir lengvatomis.

Kadaise lietuviai Latvijoje registravo įmones ir jų vardu pirkdavo naujus automobilius, nes ši šalis komercinės paskirties ir tarnybinėms mašinoms neskaičiuodavo pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Pavyzdžiui, kuriame nors Latvijos salone įsigijęs 100 tūkst. litų kainuojančią „Audi A6“ jos savininkas iš Lietuvos galėjo sutaupyti 21 tūkst. litų.

Iki šiol mūsų vairuotojai važinėja pas kaimynus įsigyti išskirtinių numerių, nes ten juos greičiau pagamina, be to – už mažesnę kainą.

Keisti automobilio klasę Latvijoje – kol kas yra naujausia, dar nepakankamai populiari, tačiau greitai populiarėjanti mada.

Automobiliais prekiaujančios Lietuvos įmonės krovininius lengvuosius automobilius perka gerai žinodamos, kokie vargai laukia norint pakeisti jų klasę. Tačiau daug privačių asmenų įsigyja mašiną neatkreipdami dėmesio, kad jos techniniame pase įrašyta ne M1, o N1 klasė.

Įsigijęs pigesnį automobilį, o vėliau sužinojęs, kad tokios mašinos privalomoji techninė apžiūra turi būti atliekama kiekvienais metais, pilietis nustemba, kad tai lengvasis krovininis automobilis. Vėliau jis dar sužino, jog važiuojant magistraliniais keliais jam būtina įsigyti vinjetę, kurios kaina vieniems metams − 600 litų, o bauda nesumokėjus kelių mokesčio siekia nuo šešių šimtų iki devynių šimtų litų.

Tikrai ne kiekvienas nori mokėti Lietuvoje papildomus pustrečio tūkstančio litų, kad Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje (VKTI) gautų išsvajotą patvirtinimą, jog žmogus važinėja ne krovinine, o keleivine mašina, nes tik su tokia išvada automobilį gali registruoti „Regitroje“. Todėl nemaža dalis automobilių savininkų ir suka į Latviją. Mūsų įmonės kaimynų CSDD filialus aplanko dėl pelno.

Procedūros Latvijoje - paprastesnės

Automobilių sertifikavimu užsiimančios bendrovės „ALTAS komercinis transportas“ vadovas Edmundas Listovskis (Listovskij) patvirtino, kad Latvijoje pakeisti krovininio lengvojo automobilio klasę į keleivinio daug paprasčiau.

Pas mus norint pakeisti transporto priemonės klasę iš N1 į M1, jeigu automobilis pagamintas iki 2002 metų, būtina gauti teigiamą ekspertizės įmonės, kurių Lietuvoje yra kelios, išvadą. Savo ruožtu įmonė pareikalauja iš gamintojo ar jo įgaliotojo atstovo gauti raštišką patvirtinimą, kad transporto priemonėje sumontuota stabdžių sistema atitinka transporto priemonių, skirtų keleiviams vežti, reikalavimus, taip pat stabdžių sertifikato, variklio skleidžiamo triukšmo, variklio išmetamųjų teršalų, sėdynių tvirtinimo, diržų tvirtinimo bei diržų sertifikatų kopijas.

Gavus raštišką patvirtinimą ir sertifikatus, atliekama techninė ekspertizė, kurios metu nustatoma, ar visos transporto priemonės konstrukcija atitinka transporto priemonių, suprojektuotų ir pagamintų keleiviams vežti, reikalavimus. Atsižvelgiant į techninės ekspertizės išvadas sprendžiama, ar transporto priemonė gali būti perregistruojama kaip lengvasis automobilis.

E.Listovskio skaičiavimu, visa tai kainuoja nuo 1,5 tūkst. iki 2 tūkst. litų.

Po 2002-ųjų registruotų mašinų ekspertizes atlieka pati VKTI. „Pereiti inspekcijos filtrą yra daug sunkiau nei ekspertizes atliekančių įmonių. Tokiu atveju negalimas joks piktnaudžiavimas“, - atkreipė dėmesį E.Listovskis.

Specialistas atskleidė, kodėl pakeisti automobilio klasę Latvijoje yra paprasčiau nei Lietuvoje. „Kaimynai reikalauja tiktai tos markės automobilių gamintojo pažymos, kad kadaise iš gamyklos mašina išvažiavo kaip keleivinė – ir to užtenka jai užregistruoti. Latviai vertina pagal faktą, jokių ekspertizių. Jeigu gamintojo išvada jiems patinka, išduodamas registracijos liudijimas, kuris pagal Europos Sąjungos valstybių stojimo sutartį galioja ir Lietuvoje. Lygiai taip pat kaip latviai elgiasi ir lenkai“, - sakė LŽ pašnekovas.

Latviams saugumas – nė motais?

VKTI Technikos skyriaus vadovas Edvardas Radzevičius dienraščiui LŽ tvirtino, jog griežtesni nei kitose šalyse reikalavimai keičiant automobilio klasę Lietuvoje taikomi dėl pačių vairuotojų saugumo. „Latviai atsižvelgia tik į gamintojo pateiktus duomenis. Kitas dalykas, ar jie teisingi? Ar tikrai mašinoje, kuria tam tikrą laiką buvo vežiojami kroviniai, yra sumontuotos originalios dalys? Ar tikrai saugos diržai atitinka konkrečią transporto priemonę? Ar iš tiesų diržų tvirtinimo taškai atitinka įmontavimą taip, kaip priklauso, o sėdynės, kurios yra pritvirtintos toje transporto priemonėje, įmontuotos tos, kurios toje transporto priemonėje ir turi būti? Keleiviniam automobiliui saugumo požiūriu keliami daug didesni reikalavimai nei krovininiam. Todėl nežinant daugelio atsakymų labai sunku pasakyti, ar važiuoti mašina, kurios klasė buvo pakeista užsienyje, yra saugu“, - teigė E.Radzevičius.

VKTI vienas vadovų sakė, jog privatiems asmenims neužkibti ant apgaudinėti mėgstančių žmonių kabliuko yra labai paprasta. „Tereikia atidžiau pasinagrinėti techninį pasą. Jei jame yra pažymėta, kad automobilis priklauso N1 klasei, verta pagalvoti, ar už jį verta mokėti pinigus, nors ir mažesnius“, - kalbėjo LŽ pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"