TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviai nedrįsta gaminti automobilių

2013 02 06 6:00
LŽ archyvo nuotrauka/Tautiečiai išbando jėgas gamindami priekabas, bet savadarbių automobilių registruoti nesiryžta.

VĮ "Regitra" specialistai pastebėjo, kad tautiečiai pirmiau pasigamina savadarbes transporto priemones, o tik paskui galvoja, kaip jas registruoti. Tačiau savos gamybos automobilių šalyje beveik neregistruojama.

Mūsų šalyje savadarbių transporto priemonių apskritai registruojama labai mažai. Dažniausiai tai būna priekabos, o lengvieji automobiliai registruojami tik išimtiniais atvejais. "Regitros" duomenimis, 2012 metais Lietuvoje buvo įregistruotos 843 savadarbės lengvųjų automobilių priekabos, o kitokių transporto priemonių pernai neregistruota. Daugiausia savadarbius kūrinius registruoja fiziniai asmenys, labai retai - įmonės.

"Prisigaminama visko, juk galima automobilį ir iš dviejų skirtingų automobilių pačiam susivirinti, tačiau norint tokį savo kūrinį įregistruoti privalu laikytis tvarkos. Pirmiausia reikia susižinoti, ar tai, ką norima pasigaminti, bus galima įteisinti kaip kelių transporto priemonę. Paprastai mūsų nagingieji meistrai pirma pasigamina, o paskui ieško būdų, kaip savo kūrinį įteisinti. Iš tikrųjų reikėtų pirmiausia pasižiūrėti, kas leidžiama, kokie yra reikalavimai kelių transporto priemonei mūsų šalyje, kokia dokumentacija turi būti paruošta, ką reikės atlikti, kai transporto priemonė jau bus pagaminta. Ir tik po to jau pradėti gaminti", - tvirtino VĮ "Regitra" Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vyresnysis specialistas Rimvydas Strakšas.

Tačiau automobilių entuziastai neslepia, kad savadarbių mašinų beveik neregistruojama dėl itin sudėtingos tvarkos patvirtinant vienetinio automobilio tinkamumą naudoti. Pagaminti automobilį ir atlikti jam visas reikalingas ekspertizes neišeina nei pigiai, nei greitai, todėl bandyti registruoti savo kūrinius ryžtasi tik didžiausi entuziastai. Lietuviško elektromobilio kūrėjas Mindaugas Milašauskas LŽ pasakojo užtrukęs apie dvejus metus, kol jo elektra varoma transporto priemonė buvo oficialiai įregistruota. Tačiau tokį laiko tarpą dar galima laikyti gana trumpu, nes pašnekovas pats nekonstravo mašinos kėbulo, jis tik pakeitė visą įprastoje "Honda HRV" buvusią degalų sistemą į baterijas bei elektrinį variklį. Jei vyras būtų ėmęsis automobilio konstravimo nuo pagrindų, jo projektas būtų užtrukęs nepalyginti ilgiau. "Taisyklės gana teisingos, turinčios prasmę, bet kai kuriose vietose jos griežtesnės ir norinčiam kurti žmogui tampa kliūtimi. Jų laikantis padaryti geresnį sprendimą nei gamintojui sunku", - sakė M.Milašauskas.

Reikalavimus savadarbėms transporto priemonėms nustato Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos. Sugalvojus meistrauti savadarbį transportą, pasak R.Strakšo, reikėtų kreiptis pirmiausia į ją, arba į bet kurį techninių apžiūrų centrą, nes techninių apžiūrų centrai yra ir ekspertizės įmonės, ne tik tikrinančios, bet ir konsultuojančios dėl savadarbių transporto priemonių dokumentacijos, joms keliamų reikalavimų. Po to, kai savadarbė transporto priemonė pagaminta, toje pačioje ekspertizės įmonėje turi būti atlikta jau pagamintos mašinos techninė ekspertizė. Jeigu transporto priemonė pripažįstama atitinkančia Lietuvoje keliamus reikalavimus, jai išduodami atitinkami ekspertizės įmonės dokumentai, leidžiantys registruoti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"