TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviai nemėgsta naujų automobilių

2012 11 14 8:23
Ne mažiau kaip pusei Lietuvos gyventojų naujas automobilis yra neįgyvendinama svajonė./AFP/Scanpix nuotrauka

Naudoti lengvieji automobiliai atima rinką iš naujų mašinų. Trečiąjį šių metų ketvirtį jų pardavimas smuko, o naudotų - kilo, nes žmonės nemato prasmės mokėti dvigubai brangiau už modelį, nedaug besiskiriantį nuo pigesnių, mažai naudotų transporto priemonių.

Iš pirmo žvilgsnio turėtų būti priešingai - į Lietuvą atvežtos automobilių rinkos naujienos nuolat reklamuojamos. Valstybė priima jų savininkams palankius sprendimus. Antai Kelių eismo taisyklės Lietuvoje neseniai buvo pakeistos taip, kad naujo automobilio savininkas privalomąją techninę apžiūrą būtų įpareigotas pirmąkart atlikti ne po dvejų, kaip anksčiau, o tik po trejų metų. Tuo metu senoms mašinoms gali būti įteisinta privalomoji techninė apžiūra kasmet, joms nuolat gresia didesni mokesčiai dėl oro taršos, mažesnio saugumo ir t. t.

Tačiau kaip rodo portalo Autoplius.lt apibendrinta 2012 metų trečiojo ketvirčio statistika, tautiečiai vis tiek pirko vis daugiau naudotų mašinų - nuo liepos iki rugsėjo šalyje buvo įregistruota 96,2 tūkst. nenaujų automobilių sandorių, arba net 4,3 proc. daugiau nei pardavėjams geriausiais 2008-aisiais tuo pačiu metu.

O nauji automobiliai lietuvius traukia vis mažiau. Nuo 2009-ųjų pastebėtas tolygus naujų mašinų pardavimo augimas trečiąjį šių metų ketvirtį netikėtai pasuko atgal. Rezultatas - per tris šių metų ketvirčius naujų automobilių pardavimas, Autoplius.lt duomenimis, palyginti su 2011 metais, krito net 14,1 procento.

Sugretinus 2008 metų trečiojo ketvirčio ir šių metų to paties laikotarpio duomenis iškyla dar liūdnesnis vaizdas - šiemet liepą-rugsėjį naujų automobilių buvo įsigyta net 41,5 proc. mažiau nei prieš ketverius metus tuo pačiu laiku.

Naujienų nė nepastebi

Nauji automobiliai beveik visiškai netraukia paprastų Lietuvos gyventojų - dabar juos dažniausiai už mokesčių mokėtojų lėšas perka valstybės įstaigos arba valstybės valdomos įmonės. Autoplius.lt skelbia, kad šiemet privatūs asmenys įsigijo vos 12,9 proc. naujų mašinų nuo bendro jų skaičiaus.

Tai, kad nauji automobiliai didžiąją dalį pirkėjų mažai domina, lengva įsitikinti užsukus, pavyzdžiui, į Vilniaus Gariūnų automobilių turgų ar į bet kurią kitą naudotų mašinų pardavimo aikštelę. Pirkėjų argumentai naudotų mašinų naudai tvirti ir jie nė nesvarsto apie naujos mašinos pirkimą.

"Visuomet perku trejų ketverių metų automobilį, kurio kaina yra nukritusi apie 50 procentų. Maža to, pasiderėjus ją įmanoma numušti ir dar labiau", - sakė Raimondu iš Vilniaus prisistatęs vyras. Jis džiaugėsi prieš porą metų įsigytu miesto visureigiu "Honda CR-V".

"Dviejų litrų darbinio tūrio visureigis, naudotas trejus metus, buvo atvežtas iš Prancūzijos. Lietuvis automobilių pardavėjas, iš kurio jį  įsigijau, visureigį nupirko iš išperkamosios nuomos bendrovės. Ši mašiną perėmė iš vieno prancūzo, kuris prasidėjus krizei nebeįstengė mokėti įmokų", - prisiminė LŽ pašnekovas.

Pasak jo, naujas toks "Honda CR-V" su dyzeliniu 2 litrų varikliu Lietuvoje kainavo daugiau kaip 90 tūkst. litų. "Pardavėjas Gariūnuose jį man pasiūlė už 45 tūkstančius. Po ilgų derybų pavyko nusiderėti dar 5 tūkstančius. Mokėjau grynaisiais, iškart, todėl neturiu jokių problemų nei su išperkamosios nuomos bendrovėmis, nei su bankais", - sakė Raimundas.

Pašnekovo teigimu, šiandien daugelis jo pažįstamų ieško maždaug trejų-penkerių metų automobilių. "Svarbiausia, kad yra aiški jų istorija. Štai aš kreipiausi į "Hondos" atstovę Lietuvoje bendrovę "Veho", kad ji man išsklaidytų įtarimus, kodėl vos 50 tūkst. kilometrų nuvažiavusį visureigį pardavėjas siūlė taip pigiai. Galbūt mašina buvo pakliuvusi į didelę avariją? O gal jos spidometras atsuktas atgal, ir iš tikrųjų automobilis yra sukoręs ne mažiau kaip pusę milijono kilometrų? Tačiau gavau atsakymą, kad siūlęs man visureigį savininkas yra sąžiningas, jo pateikiami duomenys atitinka tikrovę. Šiandien "Honda CR-V" kasdien važinėja mano žmona. Jokių rimtesnių gedimų mašina dar nėra patyrusi - mums gerai pažįstamas meistras pigiai atlieka einamąjį remontą, to užtenka", - džiaugėsi vilnietis.

Raimundas sakė šiuo metu besidairantis gero automobilio sau. "Vėl pirksiu tik nedaug naudotą mašiną. Svarbiausia - neskubėti. Šiek tiek pasidairius visada atsiras perliukas", - teigė pašnekovas.

Oresto Gurevičiaus nuotrauka/Pastaraisiais metais smarkiai populiarėja palyginti nebrangūs apynauji automobiliai.

Kišenę nusveria brangūs degalai

Nenaujų automobilių pardavėjų asociacijos prezidentas Gintas Braždis įsitikinęs, kad mūsų krašto žmonės Vakaruose panaudotas mašinas "pirko ir pirks tol, kol gyventojų pajamos bus menkutės".

Dauguma potencialių šalies pirkėjų, pašnekovo tvirtinimu, net nesvarsto galimybės įsigyti naują mašiną. "Kaip rodo statistiniai duomenys, ketvirtadalis mūsų darbuotojų uždirba tiktai minimalų maždaug 700 litų siekiantį atlyginimą, dar ketvirtadalio pajamos lygios vidutinei Lietuvos gyventojo algai - maždaug 1600 litų. Tuo tarpu netgi išperkamosios nuomos būdu įsigijus pigiausią, apie 30 tūkst. litų kainuojantį automobilį per mėnesį bendrovei tektų pakloti 1000 litų. Iš ko tuomet valgyti, susimokėti už butą?" - samprotavo Nenaujų automobilių pardavėjų asociacijos vadovas.

Kalbėdamas apie tai, kodėl vis daugiau pirkėjų, kurie anksčiau pirko naujas mašinas, dabar pereina prie trejų ketverių metų naudotų mašinų, G.Braždis priminė, jog "dėl šito kalti ir dabar ypač brangūs degalai".

"Žmogus skaičiuoja, kad sumą, kurią jis atiduos išperkamosios nuomos bendrovei kaip palūkanas, geriau išleisti pabrangusiems degalams įsigyti. Juolab kad prasidėjus krizei didžiuotis prabangiu gyvenimu ir prabangiais daiktais tapo nemadinga, vis labiau vertinami racionalūs, taupantys žmonės", - dėstė pašnekovas.

Kęstutis Kupšys, asociacijos "Už sąžiningą bankininkystę" vykdomasis direktorius, kalbėjo, jog nemažą dalį potencialių naujų automobilių pirkėjų atbaido, pašnekovo nuomone, ne visai sąžiningas išperkamosios nuomos bendrovių elgesys. Asociacijos vadovo tvirtinimu, į jo vadovaujamą organizaciją daugiausia kreipiasi apgautos įmonės, tačiau yra ir privačių asmenų. "Neatmetu tikimybės, kad besikreipiančiųjų būrys turėtų būti daug didesnis, tačiau didžioji mulkinamų vairuotojų dalis netiki, kad galima pasipriešinti visagaliams bankams ar jų išperkamosios nuomos bendrovėms", - sakė K.Kupšys.

Su viena šalies kredito įmone konfliktavo ir vilnietis A.G. "Pirkau brangų automobilį, tačiau kai nutariau jį parduoti, bankas man iškėlė sąlygą - esą kad nebūtų toliau skaičiuojamos palūkanos, turiu apie sandorio pradžią jiems pranešti likus dviem mėnesiams iki sutarties su nauju pirkėju sudarymo. Neva šitaip numatyta ir išperkamosios nuomos sutartyje. Padariau kaip prašytas - sutariau su pirkėju, kad parduosiu jam mašiną po dviejų mėnesių. Tačiau pirkėjas surado galimybių automobilį įsigyti praėjus pusantro mėnesio nuo to laiko, kai aš išperkamosios nuomos bendrovę informavau apie būsimą sandorį. Į tai man kredito kompanija atšovė, kad jei nors viena diena anksčiau parduosiu mašiną, nei buvau numatęs, man bus priskaičiuotos palūkanos dar už tris mėnesius. Buvau priverstas parduoti automobilį tiksliai tą dieną, kada buvau įsipareigojęs tai padaryti. Gerai, kad klientas sutiko palaukti. O jei būtų nesutikęs? Aišku, kad būčiau jį praradęs. Tokio absurdo dar niekur nebuvau matęs", - piktinosi A.G.

Tačiau vilniečio problemos yra niekis, palyginti su kitų išperkamosios nuomos bendrovių klientų praradimais, kai jie priversti atiduoti firmoms mašinas nesugebėję už jas išsimokėti. Gerai, jei automobilis parduodamas už sumą, lygią tai, kurią klientas skolingas bendrovei. Tačiau jei bendrovė parduoda automobilį už mažesnę kainą, skirtumą tenka padengti klientui. Taip į neišbrendamas skolas iš pradžių išperkamosios nuomos bendrovėms, o vėliau - dar ir antstoliams įlindo ne vienas naujų mašinų pirkėjas.

Europoje dažniausiai sutinkami nenaujų automobilių modeliai

Modelis    Gamybos metai

1. E klasės "Mercedes-Benz"    2006-2009

2. "Škoda Fabia"        nuo 2006

3. "Smart ForTwo"    nuo 2007

4. "Volvo C70"    nuo 2006

5. "Renault Scenic"    2003-2009

6. "Peugeot 207"        nuo 2006

7. "Volvo S80"    nuo 2006

8. "Citroen C3 Pluriel"    2003-2011

9. "Mini One"    nuo 2007

10. "Seat Ibiza"    2006-2009

Šaltinis: Monitoring.co.uk

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"