TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviai taupo naujoms mašinoms

2015 04 07 6:00
Renaldas Gineika: „Jeep Grand Cherokee“ Estijoje ir Latvijoje jau antrus metus iš eilės yra antras perkamiausiais didelis visureigis." LŽ archyvo nuotraukos

Naujausi tyrimų bendrovės „Data Center“ pirmojo ketvirčio registravimo duomenys rodo, kad Lietuvos įmonės ir gyventojai toliau linkę pirkti kompaktiškus, taupius, kartais – savitą aurą turinčius automobilius. Neretai pirmenybė teikiama tiems, kurie yra didesnio pravažumo.

Geriausiai lietuvių dabartinius ir ateities prioritetus atskleidžia nauji modeliai - jiems pirkėjai skyrė daugiausia dėmesio. Iš „Data Center“ pateiktų duomenų akivaizdžiai matyti, kad nuo sausio iki vasario labiausiai didėjo kompaktinių modelių registravimas. Ir visai nesvarbu, ar jie priklauso prestižinių automobilių klasei, ar viso labo priskiriami mažyliams. Pavyzdžiui, prabangaus „Porsche Macan“ šuolis, palyginti su 2014 metų pirmuoju ketvirčiu, tiesiog fantastinis - net 1300 procentų. Tačiau dėl palyginti nedidelio gabarito jis tėra prestižinis "kompaktas"*.

Atrodo, tikrąją meilę dideliems ir galingiems automobiliams Lietuvos gyventojai parodo tik tada, kai perka juos ne naujus. Tuomet pirmenybė teikiama vidutinėms ir didelėms mašinoms – tokioms kaip „Volkswagen Passat“, „Audi A6“, 5 serijos BMW.

"Jeep Grand Cherokee" pirmiausia įveikia konkurentus savo dideliu pravažumu.

Vyravo mažyliai ir „kompaktai“

Tačiau nauji automobiliai – ne naudoti. Čia ir prioritetai kiti. „Data Center“ duomenimis, be „Porsche Macan“, tarp dešimties geriausių modelių pagal registravimo pokytį daugiau nebuvo nė vieno net vidutinės klasės automobilio. Į dešimtuką patekę „Fiat 500L“, „Toyota Aygo“, „Mini Hatchback/Clubman“, „Mini Countryman“, „Suzuki Jimny“ priklauso mini klasei, „Honda Civic“ yra kompaktinis visureigis. Prie kompaktinių automobilių taip pat priskiriami „Citroen C4“, „Citroen C-Elysee“ bei „Volvo S40/V40“.

Per tris pirmus šių metų mėnesius, palyginti su 2014-ųjų sausiu-kovu, visų minėtų automobilių registracija Lietuvoje pakilo nuo 275 proc. iki 925 procentų.

Šiek tiek kitokia yra dešimties populiariausių modelių situacija. Mini klasės automobiliams priklauso du - „Fiat 500“ ir „Fiat 500L“, mažiems visureigiams - „Škoda Yeti“, „Nissan Qashqai“ ir „Toyota RAV4“. Kompaktinių automobilių klasei dar priskiriami „Škoda Octavia“ ir „Volkswagen Golf“. O trys likę populiariausi modeliai - „Volkswagen Passat“, „Toyota Avensis“, „Volkswagen Tiguan“ - yra vidutinių ir didelių arba visureigių klasės automobiliai.

Iš 19 naujų mašinų (mažylis „Fiat 500L“ įtrauktas į abu sąrašus), kurios buvo populiariausios, daugiau kaip trečdalis – varomos visais keturiais ratais. Tai irgi patvirtina lietuvių norą važiuoti manevringais ir pigesniais, tačiau turinčiais didesnio pravažumo funkciją automobiliais.

Didelių automobilių kova

Kita vertus, negalima sakyti, kad Lietuvos gyventojai ir įmonės nusigręžia nuo vidutinių bei didelių mašinų. Bet tikrai ne dėl jų didėja visos šalies naujų automobilių rinka, kuri pirmąjį ketvirtį, kaip skelbia „Data Center“, šoktelėjo 12,05 procento. Ji auga todėl, kad vis daugiau įregistruojama mini, mažų ir kompaktinių lengvųjų automobilių. O vidutinės ir didelės klasės mašinos veikiau lyg kokios damos vilioja klientus vienos iš kitų.

Puikus to pavyzdys - per tris pirmus šių metų mėnesius 71,4 proc. ūgtelėjęs, palyginti su 2014-ųjų sausiu-kovu, didelių visureigių „Jeep“ registravimas. Tarkime, garsiausių ir didžiausių šios markės visureigių „Grand Cherokee“ pirmąjį ketvirtį įregistruota 18, arba 28,57 proc. daugiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai. O pagrindinio „Jepp Grand Cherokee“ konkurento „Volkswagen Touareg“ registravimas sumenko net 54,55 proc. (2014 metų pirmąjį ketvirtį jų buvo įregistruota 10).

Tačiau Renaldas Gineika, oficialios „Jeep“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Autobrava“ direktorius, diplomatiškai komentavo situaciją: „Didelių visureigių segmente (I3a) „Jeep Grand Cherokee“ aplenkė „Volkswagen Touareg“ ir sausį-kovą užėmė antrąją vietą, į pirmąją praleido tik „Toyota Land Cruiser“. Tokia pat situacija matyti ir Latvijoje bei Estijoje. „Grand Cherokee“ jau antrus metus iš eilės yra antras perkamiausiais didelis visureigis.“

Pasak „Autobravos“ vadovo, „Jeep Grand Cherokee“ sėkmę lemia tikrai ne mažesnė kaina. „Visi trys konkurentai kainuoja maždaug vienodai. Tačiau „Toyota Land Cruiser“ ir „Jeep Grand Cherokee“ pasižymi itin dideliu pravažumu bekelėse, todėl vertinami aktyvaus laisvalaikio gerbėjų, medžiotojų. Be to, „Jeep Grand Cherokee“ pasižymi rafinuota miesto prabanga, gali puikiai reprezentuoti verslą“, - didžiausius visureigio pranašumus vardijo R. Gineika.

* Publikacijoje vadovaujamasi portale autotyrimai.lt pateikiama klasifikacija.

Populiariausi naujų automobilių modeliai 2015 m. I ketv.

VietaModelisĮregistruota automobilių (vnt.)
1."Fiat 500"463
2."Škoda Octavia"325
3."Nissan Qashqai"179
4."Škoda Yeti"139
5."Volkswagen Passat"131
6."Toyota RAV4"83
7."Fiat 500L"82
8."Toyota Avensis"65
9."Volkswagen Golf"66
10."Volkswagen Tiguan"63

Šaltinis: "Data Center".

Didžiausią augimą 2015 m. I ketv. fiksavę modeliai

VietaModelisĮregistruota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."Porsche Macan"14+1300
2."Fiat 500L"82+925
3."Suzuki Jimny"10+900
4."Honda Civic"22+450
5-8."Toyota Aygo"10+400
5-8."Renault Megane"25+400
5-8."Citroen C4"5+400
5-8."Kia Carens"5+400
9."Citroen C-Elysee"9+350
10."Volvo S40/V40"5+150

*Palyginti su 2014 metų sausiu-vasariu.

Šaltinis: "Data Center"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"