TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviai važinėja netvarkingais automobiliais

2015 10 10 6:00
Net 25 proc. Lietuvos vairuotojų nemato nieko blogo, jei jų kolegos važinėja automobiliais, neturinčiais techninės apžiūros.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

15 Lietuvos vairuotojų iš 100 prisipažįsta per pastaruosius metus bent kartą vairavę automobilį, kurio techninės apžiūros galiojimas buvo pasibaigęs.

Iš jų 60 proc. respondentų prisipažino, kad su galimai netvarkingu automobiliu važiavo, nes buvo pamiršę, jog tokiomis mašinomis draudžia važinėti Kelių eismo taisyklės (KET). 27 proc. apklaustųjų tikino, kad KET pažeidė, nes neturėjo laiko arba pinigų mašinos remontui, o 13 proc. atsakė, jog tiesiog neprisiruošė šiai procedūrai. Tai parodė „ERGO Insurance“ Lietuvoje atliktas tyrimas, teigiama draudimo bendrovės pranešime žiniasklaidai.

„Apklausos duomenys leidžia teigti, kad mūsų šalies gyventojai didesniu KET pažeidimu laiko automobilio vairavimą, kuris galimai yra techniškai netvarkingas nei vairavimą be pažymėjimo. Per pastaruosius metus be vairuotojo pažymėjimo vieną ar kelis kartus automobilį vairavo 25 proc. respondentų. Tai 10 procentinių punktų daugiau nei vairuotojų, kurie prisipažino važiavę su automobiliu, kurio techninės apžiūros rezultatų kortelės galiojimas buvo pasibaigęs“, – pastebėjo draudimo bendrovės Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Ketvirtadalis (25 proc.) tyrimo dalyvių linkę neteisti žmonių važinėjančių automobiliais, kurių techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs: 14 proc. tokį nusižengimą pateisina tuo atveju, jei automobilis yra techniškai tvarkingas, 9 proc. – tuomet, jei automobilio gedimai nekelia pavojaus kitų eismo dalyvių saugumui, 2 proc. apskritai tame nemato nieko blogo.

71 proc. apklausoje dalyvavusių gyventojų atsakė, jog patys nevairuotų ir jokiais atvejais nepateisina kitų, vairuojančių automobilius, kurių techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs.

„Tai – nemažas procentas, kuris rodo, kad didžioji dalis žmonių supranta atsakomybę, kurią prisiima vairuotojas ne tik už savo, bet ir kitų gyvybę bei sveikatą. Tačiau noriu pabrėžti, kad automobilio priežiūra reikia rūpintis visus metus, o ne tik prieš važiuojant į techninės apžiūros saloną. Automobilį rekomenduojame profilaktiškai tikrinti pasikeitus oro sąlygoms, sezonui bei iš karto pastebėjus galimų gedimų signalus“, – kalbėjo R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pabrėžė, kad gyventojų švietimas turi nesustoti, o vairuotojų atsakomybę geriausiai skatina ne baudos, o kitų vairuotojų ir keleivių netolerancija įvairiems KET pažeidimams. Todėl, visų pirmiausia, žmonės patys turi skleisti tvarkingo eismo kelyje kultūrą vieni kitiems.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Lietuvos miestuose, rajonuose ir kaimo vietovėse buvo apklausta 1006 respondentai, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"