TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviams jau ir rusai tampa konkurentais

2015 04 28 6:00
Lietuvių iš Vakarų atvežamus naudotus automobilius kirgizai kartais pirkdavo ištisais tralais. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nuo praėjusių metų pradžios beveik perpus nuvertėjęs Rusijos rublis taip atpigino šioje šalyje naudotus automobilius, kad kazachai ir baltarusiai, buvę lietuvių klientai, jau važiuoja jų pirkti į Rusiją.

Šiuo metu didžiausio Baltijos valstybėse Kauno automobilių turgaus valdytojos bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis dienraščiui LŽ sakė, kad geriausi laikai naudotų automobilių pardavėjams buvo tuomet, kai į Lietuvą masiškai plūdo pirkėjai iš Kazachstano ir Baltarusijos. „2012-aisiais šios šalys įstojo į Rusijos vadovaujamą Muitų sąjungą. Nuo tada mūsų turguose ir pradėjo mažėti kazachų bei baltarusių. Muitų sąjungos valstybės iš trečiųjų šalių įvežamoms naudotoms mašinoms taiko milžiniškus mokesčius, todėl iš Lietuvos atkeliaujantys automobiliai daugeliui baltarusių ir kazachų tapo nebeįperkami. Iš Baltarusijos į Lietuvą dar atvažiuoja vienas kitas pirkėjas, o kazachų išvis jau seniai nematėme. Tačiau būtent baltarusiai ir kazachai lemdavo, kad Lietuvos naudotų automobilių pardavėjai ištisus metus nejausdavo pardavimo sezoniškumo, kuris akivaizdžiai matyti šiandien“, - kalbėjo verslininkas.

Prekyba priklauso nuo sezono

Pasak V. Naujanio, pastaraisiais metais naudotų automobilių pirkimo sezoniškumas jau tapo įprastu dalyku. „Dabar į Lietuvos turgus pirkti mašinų važiuoja rytinių Lenkijos žemių gyventojai, taip pat žmonės iš Latvijos, Estijos. Bene aktyviausi pirkėjai - latviai. Į mūsų turgus atvykstantys Lenkijos piliečiai dažniausiai būna iš šalies šiaurės rytuose esančių Balstogės, Augustavo vaivadijų. Pirkti automobilius Lietuvoje jiems patogiau, nes vienos mašinos Vokietijoje pigiai neįsigysi, o didelėmis partijomis arti Lietuvos sienos gyvenantiems lenkams jų niekas neatveža. Tačiau aplinkinių valstybių piliečiai gyvena pagal ritmą, kuris įprastas europiečiams. Pavyzdžiui, sausį, per Kalėdų atostogas, nemažai mūsų potencialių klientų vyksta slidinėti į kalnus. Dėl to pirmą metų mėnesį turguose prekyba automobiliais beveik visiškai sustoja“, - pasakojo V. Naujanis.

Anot verslininko, atostogų metas yra ir vasara, šiuo laiku pirkėjų irgi sulaukiama mažai. „Pastaraisiais metais tapo įprastas pardavimo naudotais automobiliais sumažėjimas žiemą ir vasarą, o pagyvėjimas - pavasarį bei rudenį. Tada atvyksta pirkėjų ir iš Rytų. Sulaukiame vieno kito baltarusio, bet gausiausiai apsilanko kirgizų. Štai dabar irgi stebimas didesnis pardavimas. Be lenkų, baltarusių, latvių, estų, kirgizų, prie jo dar prisideda moldavai drauge su mūsiškiais, lietuviais“, - pabrėžė „Varano“ vadovas.

Valentinas Naujanis: "Lietuvos naudotų automobilių pardavėjai jau seniai pamiršo kazachus ir rusus.“ /LŽ archyvo nuotrauka

Geidžiamiausi - kirgizai

V. Naujanis teigė, jog Kirgizijos pirkėjai aktyvesni už savo kaimynus kazachus ar rusus, nes jų valstybė vis dar nėra Muitų sąjungos narė. „Puikiai žinome, kokį didelį spaudimą Kirgizija jaučia iš Rusijos, kad prisidėtų prie Muitų sąjungos. Lietuvos naudotų automobilių pardavėjai labai tikisi, kad kirgizai atsilaikys ir nestos į šią sąjungą. Tiesa, prieš kelis mėnesius Kirgizija pati pakėlė muitų mokesčius, ir tai netruko atsiliepti pirkėjų srautams. Kirgizai apsirūpino naudotomis mašinomis iš Lietuvos dar iki sausio 1-osios, kai buvo padidinti muitui, todėl dabar jų srautas atslūgęs. Tačiau po pusmečio, jei Kirgizija iki to laiko nepasirašys Muitų sąjungos sutarties, šios šalies piliečių mūsų turguose vėl turėtų pagausėti“, - spėjo V. Naujanis.

Kai kurie kiti naudotų automobilių pardavėjai dienraščiui LŽ sakė, kad pirkėjų iš Kirgizijos laukiama labiausiai, nes jie nuperka daugiausia mašinų. „Kirgizai staiga „pradingo“ iš turgaus maždaug prieš du mėnesius. Tai iškart smarkiai sumažino ir mūsų pajamas. Juk neretai būdavo taip, kad kirgizai mažai derėdamiesi nupirkdavo visą į Lietuvą atgabentų naudotų mašinų tralą ar net tralus. Tuo metu klientai iš kitur automobilius dažniausiai įsigyja vienetais“, - LŽ komentavo situaciją vienas nenorėjęs viešinti savo pavardės nenaujų mašinų pardavėjas iš Panevėžio.

Kazachus ir rusus jau pamiršo

Neseniai Rusijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad pirkėjai iš Kazachstano ir Baltarusijos staiga „atrado“ Rusiją. Ši šalis kaip naujų ir naudotų automobilių rinka kazachams ir baltarusiams pasidarė patraukli tuomet, kai beveik perpus smuko Rusijos rublio kursas. Teigiama, jog ir anksčiau dėl nuolatinės vietinių valiutų devalvacijos Kazachstano ir Baltarusijos piliečiai buvo įpratę taupyti „tvirta“ valiuta – daugiausia JAV doleriais. Todėl rubliui staiga nuvertėjus amerikietiškos valiutos atžvilgiu, naujų mašinų modeliai Rusijos salonuose iškart tapo net 4-5 tūkst. JAV dolerių pigesni nei lygiai tokie pat automobiliai Baltarusijoje ar Kazachstane. Tai buvo labai retas atvejis, kai Muitų sąjunga baltarusiams ir kazachams davė naudos – jie už sutaupytus dolerius Rusijoje puolė masiškai pirkti mašinas.

Neseniai Rusijos statistikos agentūra jau oficialiai patvirtino, kad pirmąjį 2015 metų ketvirtį kazachai ir baltarusiai iš Rusijos išvežė apie 40 tūkst. naujų automobilių. Iš jų 30 tūkstančių iškeliavo į Kazachstaną, 10 tūkstančių - į Baltarusiją.

Dėl nuvertėjusio rublio Rusijoje atpigo ne tik naujos, bet naudotos mašinos. Kol kas rusai tikslių skaičių, kiek jų per pastaruosius mėnesius buvo išvežta į Baltarusiją ir Kazachstaną, nepateikė. Bet, pavyzdžiui, portalas autonews.ru jau atkreipė dėmesį, jog „paklausa yra tokia didelė“, kad Rusijos sostinėje Maskvoje ir Maskvos srityje baigėsi tranzitiniai numeriai.

„Rusai, baltarusiai ir kazachai turi bendrą sąjungą, todėl nenuostabu, kad tarp savęs prekiauja aktyviau. O Lietuvos naudotų automobilių pardavėjai jau seniai pamiršo kazachus ir rusus", - nedramatizavo situacijos V. Naujanis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"