TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvio šedevras kolekcininkams - tik pažaisti

2012 12 05 6:58
Įspūdingos išorės "AG Excalibur", kurį sukūrė kaunietis A.Geštautas, pirkėjas dingo kaip į vandenį. /Asmeninio albumo nuotr.

Perdarinėti brangius automobilius į išskirtinius - ne tik nuostolingas, bet ir daug nervų kainuojantis reikalas. Tuo įsitikino Kauno verslininkas Audronis Geštautas, už Londone parduotą ekstravagantišką "AG Excalibur" niekaip nesulaukiantis pinigų.  

"Visai gali būti, kad mano rankomis darytą automobilį bus bandoma parduoti pakartotiniame aukcione", - kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu guodėsi kaunietis. Tuomet buvo likusi vos diena iki to laiko, kai už prieš dvi savaites parduotą išskirtinį automobilį "AG Excalibur" A.Geštautui garsusis Londono aukcionas "RM Auctions" turėjo pervesti sulygtus 154 tūkst. litų. Tačiau Kauno verslininkas pinigų nebuvo sulaukęs ir pirmadienį.

Atrodo, kauniečiui atsikratyti "AG Excalibur" teliko viena viltis - pakartotinis aukcionas.

Tačiau ir pusantro šimto tūkstančių nėra ta suma, kuri tenkintų A.Geštautą. Pradinė "RM Auctions" klientams siūlyto išskirtinio automobilio kaina buvo beveik dvigubai didesnė - 295 tūkst. litų. Maža to, prieš kelerius metus žiniasklaidoje sklandė informacija, kad esą "AG Excalibur" tuometinis Rusijos popmuzikos atlikėjos Alsu draugas bankininkas žadėjo nupirkti net už 700 tūkst. JAV dolerių (tuometiniu kursu - apie 3 mln. litų).

Tačiau LŽ kalbinti klasikinių automobilių kolekcininkai sakė, kad laimėjimas yra jau vien tai, jog A.Geštauto kūrinį garsusis aukcionas "RM Auctions" apskritai priėmė parduoti. "Tas "AG Excalibur" yra šiuolaikinis produktas, dabartinių laikų kūrinys. Jis neturi nieko bendra su senovinėmis, istorinėmis, unikaliomis, neperdarytomis transporto priemonėmis, kurios domina Londono aukcioną ir jo dalyvius", - teigė Lietuvos retų automobilių kolekcininkų klubo "Retromobil" prezidentas Ramūnas Kardelis.

Šiuo metu mažiausiai du šalies verslininkai - Trakuose gyvenantis Alfredas Eitutis ir kaunietis Kęstutis Indziulas - savo miestuose plėtoja kolekcinių automobilių muziejus. Tačiau abu kolekcininkai sutartinai tvirtino, kad bene garsiausias šiuo metu Lietuvoje automobilis "AG Excalibur" jų nedomina net kaip eksponatas. Apmaudo neslėpė ir A.Geštautas. Dienraščiui LŽ jis pareiškė, kad nuo šiol ką nors išskirtinio jis kurs tik tokiu atveju, jei iš anksto turės pirkėją.

Unikaliam R.Kardelio 1922 metais pagamintam "Dodge Brothers" pirmajam Lietuvoje buvo suteiktas istorinio automobilio statusas. /Asmeninio albumo nuotr.

Aukcionas be garantijos

Kauniečio apmaudas suprantamas - CL klasės "Mercedes-Benz" pagrindu "AG Excalibur" jis perdarinėjo, kaip pats teigė, ištisus devynis mėnesius, po 12 valandų šešias dienas per savaitę. Be to, automobilio perdarymas atsiėjo gražų pinigą.

Kita vertus, kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu kaunietis neslėpė, kad atiduodamas automobilį į "RM Auction" tikėjosi įvairių scenarijų.

"Tame aukcione gali dalyvauti visi, kas tik nori. Ir kainą kelti nors iki milijono. Užtenka sumokėti 1 tūkst. svarų sterlingų (maždaug 4,2 tūkst.) dalyvio mokestį, jį prarandi, jei atsisakai mokėti pinigus už aukcione įsigytą daiktą. "RM Auction" administracijos teiravausi, kodėl neatsiskaito? Į tai gavau atsakymą, kad, girdi, "AG Excalibur" įsigijęs klientas aukcione prisipirko mašinų už 1 mln. svarų sterlingų (apie 4,2 mln. litų) ir nemoka pinigų. Esą aukcionas šioje situacijoje yra tiktai tarpininkas ir nieko negali padaryti",- kalbėjo A.Geštautas.

Paklausiausi - istoriniai automobiliai

"AG Excalibur" savininkas neslepia, kodėl Londono aukcionas priėmė jo mašiną: "Šiame aukcione dalyvauja labai turtingi žmonės ir juos domina tiktai senos technikos priemonės. O manasis "AG Excalibur" pagamintas 2005 metais. "RM Auction" susiradau internete, tačiau iš pradžių aukcionas nelabai norėjo mano mašinos priimti. Vis dėlto vėliau priėmė, kaip sakė jo darbuotojai, "dėl sportinio intereso".

A.Geštautas sakė negirdėjęs, kad iki jo nors vienas lietuvis būtų pardavęs automobilį kolekcinių mašinų aukcionuose. "Neužtenka turėti seną atnaujintą mašiną. Nieko nelaimėsi, jei nusipirkai labai seną ir brangų, pavyzdžiui, kupė "Rolls-Royce", ir jį taip restauravai, kad automobilis atrodo kaip naujas. Aukcionui jo niekaip neįsiūlysi, jei mašina neturės kokios retos ypatybės. Kokia ji galėtų būti? Tarkime, jei tas pats "Rolls-Royce" turės originalų, restauratorių neliestą prieškarinį valstybinį numerį, už automobilį jau gali gauti ir 2 mln. litų", - tikino pašnekovas.

Jo teigimu, per aukcioną, kai buvo nupirktas "AG Excalibur", pirkėjai iš įsimintinesnių technikos priemonių dar įsigijo labai retą 924 tūkst. litų vertės "Porsche", taip pat kolekcinį "Aston Martin", kuriuo važinėjo "Bitlz" grupės lyderis Paulas McCartney.

Aukcionai - tik iš bėdos?

LŽ kalbinti garsūs Lietuvos kolekcinių automobilių savininkai patvirtino, kad A.Geštautui labai pasisekė, kad jo "AG Excalibur" buvo priimtas į garsų Londono aukcioną. "Tačiau labai tas dalykas neturėtų intriguoti. A.Geštauto kūrinys yra savadarbis kolekcinis ekskliuzyvus. Pernai teko būti Maskvos kolekcinių automobilių parodoje, kur atskirame stende irgi buvo eksponuojama apie šimtą Sovietų Sąjungos laikais pagamintų savadarbių automobilių. Nuostabu, kad žmonės savo garažuose rankomis sugebėdavo pagaminti įvairiausių mašinų - ir sportinių, ir nesportinių. Buvo net labai įdomių eksponatų. Vis dėlto automobilių kolekcininkus jie traukė labiau kaip žiūrovus, o ne kaip potencialius pirkėjus", - prisiminė A.Eitutis.

Klubo "Retromobil" vadovas R.Kardelis sakė, jog Lietuvos kolekcininkai yra daug automobilių įsigiję tarptautiniuose aukcionuose, bet per juos tik retas yra pardavęs mašiną. "Aukcionai tarp lietuvių nėra labai populiarūs. Mums daug įdomesni automobiliai, kuriuos iš rankų į rankas perleidžia kolegos arba mes jais apsimainome. Tuomet visada esi tikras, kad tau neįkiš neoriginalios senienos. O į aukcionus kreipiamės tik kraštutiniu atveju, jei mašina, kurią labai norime parduoti, nė vieno kolegos nesudomina", - kalbėjo pašnekovas.

Bjaurųjį ančiuką gražuole gulbe, kurios pavadinimas "AG Excalibur", pavertęs Kauno verslininkas A.Geštautas niekaip negali savo kūrinio parduoti. /LŽ archyvo nuotr.

Nėra muziejinė vertybė

A.Eitutis yra įsteigęs kolekcinių automobilių muziejų Trakuose, kuris dabar, anot verslininko, "be jokios paramos iš valdžios struktūrų po truputį plečiamas". K.Inziulas yra analogiško muziejaus Kaune steigėjas.

Tačiau abu verslininkai sakė, jog A.Geštauto "AG Excalibur" į eksponatus netiktų. "Mūsų muziejui tinka tiktai istorinės retenybės, pagamintos iki praėjusio šimtmečio 6-ojo dešimtmečio", - lyg kirviu nukirto A.Eitutis.

"Mus domina tik tai, kas yra tikra, nesugadinta, neperdaryta, unikalu. Panašiai kaip ir aukcioną Londone. Perdarytas automobilis - jis jau nebėra tikras", - aiškiai turėdamas galvoje A.Geštauto automobilį kalbėjo K.Inziulas.

FAKTAI

Tikrus senovinių automobilių, motociklų kolekcininkų Lietuvoje priskaičiuojama iki dešimties.

Teigiama, kad jų privačiose kolekcijose gali būti apie 1500 vertingų istorinių automobilių.

Retais, istoriniais automobiliais laikomos transporto priemonės, kurios buvo pagamintos anksčiau nei prieš 30 metų ir nėra naudojamos kasdienėms reikmėms.

Lietuvoje yra septyni istorinių automobilių kolekcininkų klubai.

Retų kolekcinių automobilių aukcionai veikia tik labai turtingose šalyse - daugiausia Didžiojoje Britanijoje, JAV, Vokietijoje, Šveicarijoje, Monake.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"