TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvis ir jo „Porsche“ ekipažas pasaulio rekordą pagerino net 7 valandomis

2016 05 17 11:16
Siekdamas rekordo "Porsche Cayenne" ekipažas kirto 20 valstybių teritorijas. LŽ archyvo nuotraukos

Pirmadienio popietę žurnalistas ir keliautojas Vitoldas Milius kartu su dar dviem „The Longest Drive“ ekipažo nariais finišavo Pietų Afrikos Respublikos (PAR) Adatos pagerinę ankstesnį pasaulio rekordą, važiuojant specialiai šiai kelionei paruoštu automobiliu, iš šiauriausios Europos vietos į piečiausią Afrikos tašką.

Važiuojant dieną naktį visureigiu „Porsche Cayenne“ kelionėje lenktynininkai praleido 8 dienas 21 valandą ir 3 minutes, arba 7 valandomis mažiau, nei ankstesnio rekordo savininkai. Pasak pranešimo spaudai, siekdamas rekordo „Porsche Cayenne“ ekipažas kirto net 20 valstybių sienas.

„Ankstesnis rekordinis laikas, kurį siekėme pagerinti, buvo itin geras. Dėl to mums reikėjo važiuoti itin atidžiai ir bandyti išvengti bet kokių klaidų, kurios niekais galėjo paversti visas pastangas. O stengtis tikrai buvo dėl ko, nes iki šiol daugiau žmonių yra vaikščioję ant Mėnulio paviršiaus, negu be sustojimo įveikę tokį atstumą. Būtent dėl tokio rekordo stengėmės nuolatos judėti tik pirmyn“, – po finišo PAR Adatos kyšulyje kalbėjo V. Milius.

Pasiekę pasaulio rekordą "Porsche Cayenne" ekipažo nariai PAR Adatos iškyšulyje pasaulio rekordą aplaistė šampanu.

Nors visi „The Longest Drive“ ekipažo nariai yra patyrę keliautojai, įveikę ne vieną ilgą distanciją, net ir jiems praktiškai be sustojimo įveikti daugiau kaip 17 tūkst. km atstumą buvo tikras iššūkis. Tam, kad pavyktų pagerinti ankstesnį 9 dienų 4 valandų ir 9 minučių rekordą, ekipažui prireikė kruopščiai suplanuoti maršrutą, laikytis griežtos vairavimo ir sustojimų tvarkos, stengtis kuo labiau tausoti visureigį „Porsche Cayenne“.

Pavyzdžiui, sustojimų laikas degalinėse užsipilti kuro neviršydavo 8 minučių, žieminės padangos taip pat buvo pakeistos per greičiau negu 8 minutes, o du pažeisti ratai suremontuoti per 40 minučių.

Šios rekordinės kelionės metu „The Longest Drive“ ekipažas važiavo per Norvegiją, Suomiją, Švediją, Daniją, Vokietiją, Čekiją, Slovakiją, Vengriją, Serbiją, Bulgariją, Turkiją, Izraelį, Egiptą, Sudaną, Etiopiją, Keniją, Tanzaniją, Zambiją, Botsvaną ir PAR.

Tam, kad kertant valstybių sienas būtų sugaištama kaip galima mažiau laiko, „The Longest Drive“ ekipažui teko iš anksto pasirūpinti reikalingais dokumentais, pasirinkti palankesnes vietas kirsti sienos ir rasti vietinių žmonių, kurie pagelbėtų esant pasienyje. Pasak V. Miliaus, kirsti skirtingų valstybių sienas buvo gana nelengva užduotis, nes kiekviena šalis turi savus reikalavimus ir įvairių niuansų.

Net ir specialiai 17 tūkst. kilometrų kelioniai labai blogais keliais parengtas "Porsche Csayenne" neatlaikė Etiopijos duobių.

Kitas sudėtingas dalykas buvo važiavimas ištisą parą ir poreikis būti sutelkus dėmesį. „Nors „Porsche“ visureigį vairavome keisdamiesi kas 6 valandas, kiekvienas turėjome galimybę ilsėtis galinėje sėdynėje, vis tiek miego visiems labiausia norėjosi nakties metu. Be to, bet kuriuo paros metu į kelią neprognozuotai išbėgti daugybė laukinių žvėrių, įskaitant zebrus, asilus, karves, beždžiones, žirafas ar dramblius, todėl reikia būti pasiruošus reaguoti visą laiką, o tai nėra lengva“, – patirtimi dalijosi V. Milius.

Nepaisant visų iššūkių, „Porsche Cayenne“ finišą pasiekė ir rekordą pagerino su minimaliais nuostoliais – dėl itin prastos būklės kelių važiuojant per Etiopiją buvo sulankstyti automobilio ratlankiai (vėliau greitai ištiesinti vietinėse dirbtuvėse) ir pažeisti pakabos elementai, taip pat atsirado du įskilimai ant priekinio automobilio stiklo. Taip pat įsipylus prastos kokybės degalų Etiopijoje laikinai sustreikavo automobilio variklis, bet šią problemą pavyko išspręsti kuro baką papildžius kokybiškesniais degalais.

V. Miliaus ir kitų ekipažo narių pilotuotas „Porsche Cayenne“ buvo specialiai paruoštas tokiai kelionei pridėjus papildomas apatinės kėbulo dalies apsaugas, saugos lankus viduje, gervę ir galingus LED žibintus priekyje, šaldytuvą ir 221 litro talpos kuro baką, kuris vienu užpylimu leido nuvažiuoti net 2400 km atstumą. Visureigio ratus suka gamyklinis šešių cilindrų dyzelinis variklis, pasiekiantis 245 AG galią. Vidutinės kuro sąnaudos kelionės metu siekė apie 11 l/100 km, o iš viso sunaudota 1949 litrai dyzelino.

"Porsche Cayenne" ekipažui būtų buvę labai sunkus siekti rekordo be vietinių pagalbos.

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"