TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuviški lokomotyvai bandys laimę Suomijoje

2014 07 29 6:00
Vilniuje pagaminti lokomotyvai TEM THM bandys brautis ir į kitas šalių kaimynių rinkas.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) pasirašė sutartį dėl bendros Lietuvos ir Rusijos įmonės steigimo.

Tikimasi išplėsti pardavimo rinką į Rusiją, Uzbekistaną, Kazachstaną, Baltarusiją, Ukrainą. Kaip per sutarties pasirašymo ceremoniją sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka, vienas tikslų - suvienijus jėgas su rusais bandyti laimėti viešą lokomotyvų įsigijimo konkursą, kurį rengiasi skelbti Suomija.

Po VLRD ir Rusijos įmonės "TransKomplektHolding" (TKH) sutarties tekstu parašus padėjo Vilniaus lokomotyvų remonto depo generalinis direktorius Valentas Stadalnykas ir TKH vadovas Vladimiras Bochmatas. "TransKomplektHolding" yra antrinė koncerno "TransMashHolding" įmonė. Ši yra pagrindinė geležinkelio lokomotyvų bei riedmenų gamybos įmonė Rusijos Federacijoje.

Stasys Dailydka, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius, dienraščiui LŽ sakė, jog kartu su rusais, be visų kitų planų, bus bandoma laimėti ir lokomotyvų vietiniams geležinkeliams pirkimo konkursą Suomijoje. „Galbūt mažai kas Lietuvoje žino, tačiau kadaise Rusijos imperijos dalimi buvusi Suomija ir šiandien eksploatuoja rusiškos vėžės geležinkelius. Kol kas oficialiai nepatvirtintomis žiniomis, suomiai rengiasi pirkti nuo 30 iki 50 naujų lokomotyvų savo, kaip jie mano, pasenusiam parkui atnaujinti. Sėkmės atveju Vilniaus lokomotyvų remonto depui tai būtų labai didelis užsakymas", - teigė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Dešimčių milijonų vertės viliotinis

V. Stadalnykas sakė, kad galbūt apie galimą sėkmę suomių viešųjų pirkimų konkurse dar anksti kalbėti. „Šiuo metu yra tikslinami visi techniniai parametrai. Juk kiekviena šalis turi specifinių reikalavimų dėl lokomotyvų. Saugumo įranga, stabdžiai, technika privalo būti pritaikyta tos šalies klimatą atitinkančioms sąlygoms. Mūsų šilumvežiai yra iš tų, kurie geriausiai tenkina suomių keliamus reikalavimus viešųjų pirkimų konkurse. Bet dar reikia, kad padirbėtų darbo grupė“, - teigė VLRD generalinis direktorius.

LŽ duomenimis, suomių skelbiamo konkurso vertė gali siekti 50 mln. litų.

Ir S. Dailydka, ir V. Stadalnykas atkreipė dėmesį, kad bendradarbiavimas su rusais smarkiai padidina VLRD galimybes laimėti konkursą Suomijoje, nes iš Rusijos atgabenti lokomotyvams surinkti reikalingi komponentai yra daug pigesni nei atgabenti iš kitų šalių ar pagaminti Lietuvoje. Tai leistų sumažinti ir lokomotyvų kainą. „Juk ko negalime pasigaminti, galime nupirkti“, - sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius. Abu vadovai pažymėjo, kad suomių skelbiamą konkursą laimėti bus labai sunku, nes jame „dalyvauja visa Europa“.

Langas į Rytus

Dalyvavimas suomių skelbiamame lokomotyvų pirkimo konkurse yra tik vienas labai reikšmingas, bet tikrai ne strateginis dalykas, dėl ko vienija jėgas VLRD ir TKH. Galbūt dar svarbiau yra tai, kad bendradarbiaudama su "TransKomplektHolding" Lietuvoje veikianti lokomotyvų gamintoja ateityje turės didesnes galimybes veikti Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS), ir ypač – Rusijos, rinkose. „Laimėti būsimą konkursą Suomijoje, žinoma, būtų puiku. Tačiau galime su Lietuvos įmone sėkmingai dirbti net ir jo nelaimėję, - dienraščiui LŽ sakė "TransKomplektHolding" generalinis direktorius V. Bochmatas. - Tarkime, geležinkelininkams nėra paslaptis, kad Rusijos rinkoje kitų šalių gamintojams yra labai sunku gauti sertifikatus. Bet atsižvelgiant į tai, kad mūsų įmonė su depu bus bendra, per pusę - rusiška, manau, galima veikti šia kryptimi. Be to, mes turime vieno iš Rusijos geležinkelio mašinų gamybos lyderio, koncerno „TransMashHolding“ paramą, ir jau vien dėl to galime tikėtis sėkmės.“

Faktai

Nors VLRD įkūrė bendrą įmonę su "TransKomplektHolding", daug garsesnė yra kontroliuojančiosios bendrovės pirminė įmonė "TransMashHolding". Jos internetinėje svetainėje skelbiama, kad ši uždaroji akcinė bendrovė yra didžiausia geležinkelio technikos gamintoja pagal fizinę apimtį visame pasaulyje, taip pat – didžiausia riedmenų tiekėja stambiausiai planetos transporto bendrovei „Rusijos geležinkeliai“.

Anot svetainės, "TransMashHolding" gaminama geležinkeliams skirta technika yra eksploatuojama 10 pasaulio valstybių, visose klimato zonose.

Kontroliuojančioji kompanija "TransMashHolding“ buvo įkurta 2002 metų balandžio 15 dieną.

Pagrindinė akcininkė – Olandijoje registruota bendrovė „The Breakers Investments BV“. Tarp akcininkų minimi ir „Rusijos geležinkeliai“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"