TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvių išvados suerzino "Volkswagen"

2012 09 12 7:30
Apie automobilio patikimumą daug sako ir tai, ar jis perėjo privalomąją techninę apžiūrą iš pirmo karto. /Oresto Gurevičiaus nuotraukos 

Techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" surinkti duomenys rodo, kad mažiausiai trūkumų iš tų lengvųjų automobilių, kurie atvyksta į techninę apžiūrą, turi vokiškos ir japoniškos mašinos. Tačiau patys vokiečiai abejoja, ar pateikiami skaičiai gali atskleisti tikrąjį automobilio patikimumo laipsnį.

Įsigydamas naują ar naudotą automobilį pirkėjas visuomet nori žinoti, ar nusipirkęs mašiną jis neprašaus? Tuo puikiai naudojasi įvairiausio plauko kompanijos ir net žiniasklaidos priemonės, reguliariai skelbiančios automobilių patikimumo tyrimus.

Bėda ta, kad dauguma patikimų automobilių nuo nepatikimų atrenkami pagal visiškai neaiškią metodiką. Kartais net susidaro įspūdis, kad galutinės patikimumo tyrimų išvados yra nulemtos ne objektyvių kriterijų, bet, pavyzdžiui, individualių vertintojų ir gamintojų santykių.

Svarbus ir nacionalinis interesas. Pavyzdžiui, Lietuvos vairuotojams jau kurį laiką yra prieinami anglų kilmės leidiniai ir televizijos laidos, kuriose paprastai kaip patikimiausias automobilis būna nurodomas visureigis "Land Rover". Beje, jis gaminamas būtent Ūkanotojo Albiono salose.

Tiesa, rasti metodiką, kurią naudojant vaizdelis dėl vienos ar kitos automobilio markės, vieno ar kito modelio taptų visiškai aiškus, nepaprastai sunku. Kita vertus, kaip LŽ sakė "Transekstos" generalinio direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus, jo atstovaujama asociacija ir nepretenduoja į jokius plačiai reklamuojamus tyrimus.

"Susisteminame iš privalomosios techninės priežiūros centrų suplaukiančią informaciją ir išvedame tam tikrus galutinius skaičius. Jei žiniasklaida paprašo, juos pateikiame ir visuomenei, ne daugiau", - kalbėjo pašnekovas.

Tačiau jis sakė, kad apskritai Lietuvos vairuotojai automobilius "renkasi teisingai". A.Glėbaus teigimu, iš savo narių gavusi duomenis apie aptiktus per techninę apžiūrą automobilių trūkumus, "Transeksta" iš jų išveda kelis dėmenis. Svarbiausias jų nusako, kiek didelių trūkumų vidutiniškai tenka vienam atvykusiam į techninę apžiūrą automobiliui. Po to gaunamas bendras rezultatas ir visai markei pagal automobilių amžių grupes.

Anot "Transekstos" atstovo, nuo tada, kai vakarietiški automobiliai pradėjo plaukti į mūsų šalį, iš populiariausių automobilių kaip mažiausiai trūkumų turinčios į privalomosios techninės apžiūros centrus nuolat atvažiuoja vokiškos ir japoniškos mašinos.

Vokiški automobiliai - be konkurencijos

A.Glėbus pripažino, jog apie asociacijos "Transeksta" turimą statistiką dauguma Lietuvos vairuotojų tikrai nėra girdėję. Tačiau vis tiek renkasi tokias mašinų markes, kurios pagal trūkumų skaičių gali būti įvardijamos kaip patikimiausios. "Japoniškos ir vokiškos mašinos lietuvių sąmonėje jau daug metų yra užsifiksavusios kaip kokybės etalonas. Ir tautiečiai neabejotinai yra teisūs", - sakė pašnekovas.

Tai rodo ir faktai. Transporto skelbimų portalo "Autoplius.lt" duomenimis, vokiškų markių lengvosios mašinos sudaro daugiau kaip pusę Lietuvos eksploatuoti tinkamo automobilių parko.

Eksploatuoti tinkamais automobiliais vadinamos tos mašinos, kurios turi galiojančius techninius pasus ir yra perėjusios privalomąją techninę apžiūrą. Kitaip tariant, tokiais automobiliais jų vairuotojai gali važinėti nesibaimindami, kad kelių policijos tarnybos pareigūnai nubaus, pavyzdžiui, už tai, jog prie vairo sėdintis žmogus neturi privalomosios techninės apžiūros kortelės. Antra vertus, tai nėra ir vadinamieji automobiliai vaiduokliai, kurie jau seniausiai yra nepataisomai sugedę arba parduoti ir išvežti į užsienį, bet iš valstybinio automobilių registro vis dar neišregistruoti.

"Transeksta" skaičiuoja, kad šiuo metu eksploatuoti tinkamų tokių lengvųjų automobilių yra 1,21 mln.

Tuo tarpu "Autoplius.lt" skelbia, kad liepą iš šio skaičiaus net 240,3 tūkst., arba 19,8 proc. viso parko, sudarė "Volkswagen" markės mašinos. Nedaug nuo lyderės atsilieka "Audi" - šios markės automobilių šalies keliuose važinėja net 177,9 tūkst., o tai sudaro 14,7 proc. visų eksploatuoti tinkamų mašinų.

Automobilių trejetuką užbaigia irgi Vokietijoje gaminamas "Opel", kurių Lietuvos keliuose dabar važinėja 102 tūkst. (8,4 proc.). Ir tik po jų populiariausių markių dešimtuke rikiuojasi prancūziška "Renault" (90 tūkst., 7,4 proc.), amerikietiška "Ford" (73,2 tūkst., 6 proc.), japoniška "Toyota" (56,3 tūkst., 4,7 proc.). O septintojoje ir aštuntojoje vietoje įsitaisė dar dvi vokiškos markės - BMW (54 tūkst., 4,5 proc.) ir "Mercedes-Benz" (48,1 tūkst., 4 proc.). Dešimtuką užbaigia devintojoje vietoje atsidūrusi prancūziška markė "Peugeot" (46,7 tūkst., 3,9 proc.) ir japoniška "Mazda" (41,2 tūkst., 3,4 proc.). 

Asociacija "Transeksta" dienraščiui LŽ pateikė duomenis apie didelius trūkumus, kurie buvo rasti atliekant privalomąją techninę automobilių apžiūrą 2011 metais. Duomenys buvo pateikti apie 2008-ųjų gamybos trejų metų mašinas, taip pat apie 9-13 metų automobilius. Beje, tokio senumo mašinos yra pačios populiariausios Lietuvoje.

"Volkswagen" netiki

Kaip rodo "Transekstos" duomenys, nors vokiškos kilmės automobiliai japoniškus kiekiu ir lenkia net penkis kartus, Japonijoje atsiradusių markių mašinos turi kur kas mažiau didelių trūkumų.

Tarp pirmąkart į techninės apžiūros centrus užsukusių trejų metų senumo lengvųjų automobilių markių pirmavo "Toyota" ir "Honda" (pernai vienai minėtų 2008 metų gamybos markių mašinai vidutiniškai teko 0,23 trūkumo), trečiąją vietą užėmė "Mazda" (0,24), ketvirtąją - "Subaru" (0,25). Vokiečių "Volkswagen" su vidutiniškai 0,31 didelio trūkumo vienai mašinai sugebėjo užimti tik penktąją poziciją.

9-13 metų senumo lengvųjų automobilių grupėje irgi niekas iš konkurentų nesugebėjo pralenkti "Toyotos" (0,85). Bet po šios markės išsirikiavo vokiškos kilmės "Mercedes-Benz" (1) ir "Audi" (1,11). Geriausią rezultatą tarp Vokietijoje gaminamų automobilių parodęs "Volkswagen" (1,25) užėmė tik septintąją vietą.

Tiesa, vokiškų automobilių importuotojos Baltijos šalyse "Auto Group Baltic SE" atstovas Valerijus Matyzonokas dienraščiui LŽ teigė skeptiškai žiūrįs į "Transekstos" renkamą statistiką. "Ji tikrai neatspindi objektyvios tikrovės. Tyrimą galima būtų laikyti objektyviu nebent tuomet, jei "Transeksta" rinktų ir sistemintų iškvietimų duomenis", - sakė pašnekovas.

V.Matyzonoko teigimu, iš registruojamų iškvietimų skaičiaus automobilių patikimumas nustatomas Vokietijoje, Amerikoje. "Tačiau Lietuvoje sugedus automobiliui beveik niekas į nelaimės vietą techninės pagalbos tarnybos nekviečia. Padėti kviečiamas giminaitis, draugas, kaimynas, kurie atvažiuoja savais automobiliais ir nutempia sugedusią mašiną. Dažniausiai ji tempiama į vairuotojo nurodytą pigų "garažinį" servisą, ten mašina ir remontuojama. Tokių atvejų - nors vežimu vežk. Bet kaip tada nustatyti, kiek kokiam automobiliui trūkumų teko? Juk ypač "garažiniai" servisai jokios trūkumų statistikos neveda. O į privalomąją techninę apžiūrą daugeliu atvejų mašinos atvažiuoja jau paremontuotos arba visai suremontuotos, taigi rasti čia kažkokį dėsningumą yra sunku", - tvirtino V.Matyzonokas.

Prasčiausi - prancūzai

A.Glėbus su V.Matyzonoko nuomone sutinka tik iš dalies. "Nesakau, kad "Volkswagen" atstovas yra visiškai neteisus. Tačiau aklai neigti "Transekstos" išvadas yra nedovanotina klaida. Kad ir ką kas sakytų, dažniausiai jos atspindi objektyvią tikrovę", - sakė asociacijos atstovas.

Kartu jis teigė, kad ne vien vidutinis didelių trūkumų kiekis vienam automobiliui nusako mašinos patikimumą. "Tarkime, atskirai vedame statistiką, kurie automobiliai techninę apžiūrą perėjo iš pirmo karto. Tai irgi yra geras automobilio patikimumo rodiklis", - tvirtino A.Glėbus.

Pernai tarp 9-13 metų senumo mašinų geriausią rezultatą parodė vokiški BMW automobiliai, kurių net 56,4 proc. savininkų nereikėjo atvykti į centrus atlikti pakartotinės techninės apžiūros.

Trejų metų mašinų klasėje aiški lyderė - "Honda". Net 83,99 proc. šios markės mašinų iš pirmo karto įveikė pirmąjį apžiūros barjerą.

Tarp autsaiderių iš populiariausių Lietuvoje lengvųjų automobilių visuose sąrašuose matyti prancūziškos markės. Tarkim, geriausias tarp blogesnių 2008 metų gamybos automobilių markių yra "Citroen". 2011 metais vos 73,95 proc. šių "prancūzų" nereikėjo pakartotinės apžiūros. Iš tų automobilių savininkų, kurie važinėja 9-13 metų "Renault", pakartotinai į techninės apžiūros centrus nereikėjo atvykti tik 48,1 proc. vairuotojų.

Daug rimtesni ir prancūziškuose automobiliuose aptikti dideli trūkumai. Sakykime, praėjusiais metais vokiškiems ir japoniškiems automobiliams buvo prikišamas blogas artimųjų šviesų žibintų švietimas, nekoks valstybinio numerio ženklo apšvietimas ir panašiai, o nemažai daliai "Citroen" markės mašinų buvo užfiksuotas itin pavojingas saugiai kelionei lankstų sujungimų defektas.

"Būtina atkreipti dėmesį, kad į statistiką dėl labai mažo savo populiarumo nepakliuvo itališkų, korėjietiškų, rusiškų markių mašinos. Galbūt jos turi dar didesnių trūkumų nei prancūziškos. Tačiau yra kaip yra", - sakė A.Glėbus.

Prancūziškais automobiliais važinėjantiems vairuotojams daug dažniau skauda galvą dėl užklumpančių gedimų negu vokiškų ir japoniškų mašinų šeimininkams. 

Populiariausių automobilių markių Lietuvoje dešimtukas*

Vieta Markė Kiekis (tūkst.vnt.) Rinkos dalis (proc.)

1. "Volkswagen" 240,3 19,8

2. "Audi" 177,9 14,7

3. "Opel" 102 8,4

4. "Renault" 90 7,4

5. "Ford" 73,2 6

6. "Toyota" 56,3 4,7

7. BMW 54 4,5

8. "Mercedes-Benz" 48,1 4

9. "Peugeot" 46,7 3,9

10. "Mazda" 41,2 3,4

* 2012 m. liepos mėn. duomenys

Šaltinis: "Autoplius.lt"

Mažiausiai trūkumų turinčios 2008 m. gamybos automobilių markės*

Vieta Markė Vidutinis DT** 1 mašinai

1-2. "Toyota 0,23

"Honda" 0,23

3. "Mazda" 0,24

4. "Subaru" 0,25

5. "Volkswagen" 0,31

6. "Škoda" 0,31

7. "Ford" 0,33

8. "Nissan" 0,35

9. "Opel" 0,38

10. ""Citroen" 0,43

Šaltinis: "Transeksta"

* Duomenys surinkti nuo visų 2011 m. į technines apžiūras atvykusių automobilių.

** Dideli trūkumai

Mažiausiai trūkumų turinčios 1998-2002 m. gamybos automobilių markės*

Vieta Markė Vidutinis DT** 1 mašinai

1. "Toyota" 0,85

2. "Mercedes-Benz" 1

3. "Audi" 1,11

4. BMW 1,18

5-6. "Nissan" 1,21

"Mazda" 1,21

7. "Volkswagen" 1,25

8. "Volvo" 1,27

9. "Citroen" 1,29

10. "Opel" 1,33

11. "Mitsubishi" 1,34

12. "Ford" 1,39

13. "Peugeot" 1,40

14. "Renault" 1,42

* Duomenys surinkti nuo visų 2011 m. į technines apžiūras atvykusių automobilių.

** Dideli trūkumai

Šaltinis: "Transeksta"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"