TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvių kūrinys sudomino ir BMW

2013 11 04 6:00
„Elektromotus“ investuoja į būsimus inžinierius - VGTU studentams padėjo sukurti koncepcinį elektrinį bolidą. LŽ archyvo nuotrauka

Elektromobiliams skirtus komponentus – centrinį kompiuterį ir elektroninę baterijos valdymo sistemą – gamina Vilniuje įsikūrusi bendrovė „Elektromotus”. Prieš trejus metus pradėję veiklą šioje aukštųjų technologijų srityje penkiolika įmonėje dabar dirbančių inžinierių džiaugiasi pataikę tiesiai į dideles galimybes žadančios rinkos dešimtuką.

„Elektromotus“ sukūrė elektromobilio valdymo sistemą, integruojančią visas kitas elektrinės transporto priemonės sistemas. Toks produktas nustebino ne tik Europą, bet ir pasaulį. Gaminį jau įsigijo ne tik pirkėjai iš įvairių Europos šalių, bet ir tolimojo Tailando bendrovė, gaminanti prabangius greitaeigius katamaranus. Juose jau įdiegti ir sėkmingai veikia vilniečių sukurti valdikliai.

Visą produkciją eksportuoja

„99,9 proc. savo produkcijos eksportuojame į užsienio valstybes. Kuriame sistemą nuo idėjos iki galutinio įgyvendinimo. Gaminame tiek reikalingą geležį, tiek ir programinę jai skirtą įrangą bei vartotojo sąsają. Mūsų didžiausias pranašumas, kurį pabrėžia ir klientai, - tai, kad esame maži, todėl lankstūs. Noriai dirbame su labai nišinėmis rinkomis ir galime pritaikyti savo sistemą pagal specifinius kliento poreikius“, - pabrėžė „Elektromotus“ vadovas Gintautas Paluckas.

Pasak pašnekovo, elektromobilių gamyba šiuo metu yra viena sparčiausiai besivystančių rinkų, tad naujienas ir sukurtas inovacijas – tik suspėk gaudyti. Nors pramonės gigantai disponuoja milžiniškomis lėšomis, tačiau kai kurie lietuvių sukurti produktai lenkia net ir didžiųjų taikomas technologijas. „Elektromotus“ sukurtą sistemą bandomiesiems elektromobilių prototipams naudoja ir Vokietijos automobilių pramonės milžinė BMW.

„Reikia atrasti savo nišą, o tada sukurti jai skirtą, itin kokybišką produktą. Tikime šiuo metu savo kuriama sistema. Kad pataikėme į perspektyvią nišą, rodo esamų bei potencialių klientų susidomėjimas ir atsiliepimai“, - džiaugėsi G.Paluckas.

Be kompiuterio – nė iš vietos

Esminis skirtumas tarp tradicinio automobilio ir elektromobilio valdymo kompiuterių – programinė įranga ir veikimo algoritmai. Šiuolaikiniuose automobiliuose įvairių sistemų darbą jungia pagrindinis borto kompiuteris ir jame naudojamas CAN protokolas. Išimtume kompiuterį ir mašina liktų tiesiog atskirų komponentų kratinys. CAN sistema kontroliuoja ne tik periferinių įrenginių, ABS ar centrinio užrakto veikimą, bet ir variklio bei kitų esminių sistemų darbą.

„Mūsų sukurtas produktas su visa sudėtinga programine įranga valdo visus šiuos procesus ir leidžia elektromobiliui veikti sklandžiai, o jo vairuotojui pasinaudoti visomis transporto priemonės galimybėmis. Ne mažiau unikalus šios sistemos komponentas – baterijos valdiklis. Nuo jo ir pradėjome kurti visą elektromobilio valdymo sistemą“, - pasakojo „Elektromotus“ direktorius.

Pašnekovo teigimu, elektromobilio kompiuteris nėra pats brangiausias komponentas, bet be jo neveiktų ir pats elektromobilis. Šiuo metu rinkoje ši elektromobilio dalis vertinama vidutiniškai apie 5 tūkst. eurų, tačiau Vilniuje įsikūrusi bendrovė savo produktą siūlo kur kas pigiau. Galimybę konkuruoti sudaro ne tik inžinierių intelektinis potencialas, bet ir tai, kad mūsų regione jų darbo įkainiai vis dar mažesni nei Vakarų Europoje, kur tokioje srityje dirbančio inžinieriaus atlyginimas prasideda nuo 5 tūkst. eurų.

Pasigenda politinės valios

„Labai džiaugiuosi, kai Lietuvos keliuose pamatau vairuotojus, važiuojančius elektromobiliais. Žinoma, jų dar tik vienas kitas, tačiau reikalai pradeda judėti į priekį. Juk negalime likti pelkės pakraščiu, nuo kurio pasaulio nematyti. Amerikoje ir Vakarų Europoje vyksta labai įdomių dalykų. Neabejoju, kad prie elektromobilių skatinimo privalo prisidėti ir politinė valdžia. Bent jau nulinį PVM nustatytų, kol elektromobilių pardavimas pajudės iš nulinės zonos. Vis tiek tų elektromobilių neparduodame, tad ir biudžetas praradimų dėl lengvatos neturėtų. Žinoma, gal per kelerius metus ir netapsime Norvegija, kur šiuo metu populiariausias parduodamas naujas automobilis yra elektrinis „Tesla Model S“. Bet tai būtų didelis žingsnis į priekį“, - pažymėjo G.Paluckas.

Jo manymu, ne menkiau prie elektromobilių populiarinimo prisidėtų ir tai, jei kiekviename didesniame Lietuvos mieste atsirastų bent po vieną įkrovos stotelę. Žmonės matytų, kad gali lengvai įsikrauti elektromobilį, tad pamažu išnyktų ir baimė, kad jį įsigijus bus nepatogu naudoti.

„Dar viena šiuo metu labai neekonomiška sritis, nuolat reikalaujanti savivaldybių paramos, – viešasis transportas. O juk elektra varomi autobusai galėtų iš esmės pakeisti tokią situaciją, labai smarkiai sumažinti sąnaudas. Tereikia normaliai išbandyti, metus pavažinėti, sąnaudas racionaliai apsiskaičiuoti ir bus akivaizdu, kur finansinė logika, o kur pinigų švaistymas“, - teigė bendrovės vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"