TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvių meilė ratuotoms senienoms – ir dėl stereotipų

2015 09 14 6:00
Iš Vakarų Europos atkeliaujantys senesni nei 10 metų automobiliai nemažai daliai lietuvių - vis dar patys geidžiamiausi. LŽ archyvo nuotrauka

„Regitros“ duomenimis, vidutinis Lietuvoje eksploatuojamų lengvųjų automobilių parko amžius siekia apie 15 metų. Latvijoje automobiliai jaunesni bent dvejais metais, o Estija autoparko amžiumi lenkia mus ketverius metus.

Senas automobilių parkas užprogramuoja saugumo problemas, juk ne paslaptis, kad dažnas senesnis automobilis yra surinktas iš kelių ar net daugiau avarijose sumaitotų automobilių-donorų.

Lietuvos bankų asociacijos lizingo komiteto pirmininko ir „UniCredit Leasing" generalinio direktoriaus Laimono Belicko teigimu, dalis vairuotojų, skaičiuojančių kiekvieną eurą, neretai apsiskaičiuoja. Pirkti senesnį automobilį dažnai būna ne pats ekonomiškiausias sprendimas.

„Tam, kad pasiektume lūžį ir mašinų parkas pradėtų jaunėti spartesniais tempais, pirmiausia reikia įveikti psichologinius barjerus ir stereotipus. Automobilio pirkimas nėra tas pats, kas investicija į nekilnojamąjį turtą. Technologijos sparčiai vystosi, gerėja ne tik automobilio saugumo, ekonomiškumo, bet ir techniniai, galiausiai – komforto parametrai. Todėl renkantis automobilį, tikslingiau ieškoti jo ne dešimčiai–penkiolikai metų, o galvoti, ar konkretus automobilis patenkins poreikius per artimiausius 3–5 metus, nes praėjus tokiam laikotarpiui automobilį vėl keisti naujesniu“, - vakarietišku požiūriu į automobilio įsigijimą siūlė vadovautis L. Belickas.

Mitai apie „negendančius“ automobilius

Prognozuojama, jog iki šių metų pabaigos mūsų šalyje iš viso bus nupirkta apie 239 tūkst. automobilių, iš kurių nauji sudarys vos 8 proc. Palyginimui, Latvijoje ir Estijoje bus įsigyta atitinkamai 74 tūkst. ir 125 tūkst. automobilių, tačiau abejose šalyse kone kas penktas automobilis bus naujas.

Bendrovės „Datacenter“ duomenimis, per pirmus septynis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Lietuvoje naujų automobilių pardavimai augo apie 16 proc. Situacija pamažu keičiasi teigiama linkme, tačiau tokio augimo nepakanka, kad įvyktų esminis lūžis ir parkas pradėtų iš esmės jaunėti.

„Kadangi dabar automobilius keičiame retai, tampa sunku atsiriboti nuo vyraujančių stereotipų apie konkrečius „negendančius“ ir „patikimus“ jų modelius. Būtent todėl Lietuvoje vis dar ryški tendencija pirkti senus, didelius ir galingus, netgi sportiškus automobilius, nors dabartinės technologijos leidžia su mažesnio galingumo automobiliais greitai ir manevringai startuoti iš vietos, tik tai daryti daug ekonomiškiau“, - pastebėjo pašnekovas.

Neįvertina likutinės vertės

Pasak L. Belicko, kita esminė sąlyga spartesniam šalies autoparko atsinaujinimui - tiksliau apskaičiuojamos būsimos išlaidos automobilio priežiūrai. Senesnio automobilio kaina yra mažesnė, todėl jis ir atrodo patrauklesnis. Taip pat dažnas vairuotojas neįvertina automobilio likutinės vertės po kelerių metų.

„Tačiau reikėtų prisėsti ir suskaičiuoti visas eilutes: ar senesnis automobilis nepareikalaus papildomų išlaidų, kad juo būtų galima pradėti važiuoti; kiek kainuos senesnio ir naujesnio automobilio priežiūra; kokios bus išlaidos kurui, padangoms, techninėms apžiūroms, remontui, ką padengs garantinis aptarnavimas ir pan. Tiesa, dažniausiai praleidžiamas svarbiausias momentas – pamirštama paskaičiuoti, kokia bus automobilio likutinė vertė po kelerių metų“.

Nėra taip, kad saugumą gali garantuoti tik naujas automobilis, tačiau mažiau apie automobilius išmanančiam žmogui didesnė garantija būtų pirkti automobilį, kuris turėtų priežiūros servisuose istoriją ir geriausiai – Lietuvoje. Tuomet bent jau galima būti tikram, už kokios kokybės automobilį mokami pinigai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"