TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvių surinkti „Kamaz“ - ypatingi sunkvežimiai Europoje

2013 10 30 6:00
Rokiškėnų surinkti „Kamaz“ tinka miško darbams, juos mielai perka statybinės organizacijos, dujininkai, ugniagesiai, kelininkai. Daivos Baronienės ir Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotraukos

Europos rinkai pritaikytus rusiškus sunkvežimius „Kamaz“ rokiškėnai surenka tarytum egzotiškuosius „Bugatti“ – rankomis. Tai užtikrina išskirtinę šių automobilių kokybę už mažesnę kainą. Rokiškiui Rusijos investicijos reiškia papildomas darbo vietas, kurios rokiškėnams garantuoja socialinį užnugarį.

Dešimt mėnesių buvusioje Rokiškio mašinų gamykloje surenkami „Kamaz“ jau iškeliavo į Lenkiją, Serbiją, Čekiją, Slovakiją, Estiją bei Latviją. Manoma, kad kitais metais šie sunkiasvoriai automobiliai įsiverš ir į kitų Europos Sąjungos (ES) šalių rinką. Automobiliai vertinami už patvarumą ir tvirtumą. Be to, Rokiškyje surinktų „Kamaz“ kaina yra gerokai mažesnė nei ta, kurią siūlo kiti garsiausi pasaulio sunkvežimių gamintojai.

Pagrindinis koziris – pigumas

“Turbūt visi, kurie sovietiniais metais važinėdavo sunkiasvoriais automobiliais, svajodavo persėsti į pagamintus Vakaruose. Sovietiniai automobiliai gąsdindavo triukšmu kabinoje bei didele vibracija. Jų keliamoji galia būdavo mažesnė nei vakarietiškųjų ir varikliai silpnesni, be to, aplinką jie teršdavo gerokai labiau nei užsieniniai“, - prisiminė UAB „Autobagi“ gamybos direktorius Alvydas Žemaitis. Būtent jo vadovaujami meistrai bendrovėje, įsikūrusioje buvusios Rokiškio mašinų gamyklos patalpose, jau dešimt mėnesių surenka ES rinkai skirtus „Kamaz“. Direktorius patikino, kad „Autobagi“ surenkami automobiliai savo kokybe iš esmės skiriasi nuo sovietinių ir važiuoti jais daug maloniau.

UAB „Autobagi“ generalinis direktorius Giedrius Diktanas teigė, jog Naberežnyje Čelnuose (Rusija) įsikūrusiems „Kamaz“ gamintojams teko gana ilgai įrodinėti, kad mes, lietuviai, esame pajėgūs surinkti šio prekės ženklo automobilius, skirtus ES rinkai. Maža to, dar 2008-aisiais, kai Rusijos gamykla „Kamaz“ neturėjo ES šalims tinkamo automobilio, rokiškėnai jį pagamino, įmontavę europinius standartus atitinkantį variklį. Be to, pasitikėjimas pelnytas ir įrodžius didelį surinkėjų meistriškumą bei tai, kad Lietuvoje surinkti automobiliai tampa pigesni nei į ES įvežami iš Rusijos. Pigumą lemia ta aplinkybė, kad surinkti į Lietuvą vežamoms automobilių detalėms netaikomi muitai. Už įvežamus automobilius tenka mokėti didžiulius muitus.

Rokiškio mašinų gamykloje, kurioje surenkami „Kamaz“, šiuo metu dirba 12 rokiškėnų, planuojama, kad ateityje jų dirbs keliskart daugiau.

Džiugina kokybė

“Mes, rokiškėnai, esame trejus metus rinkę Vokietijos automobilių gamyklos „Robur“ automobilius. Darbas sekėsi puikiai, tikėjomės surinkti jų daug, tačiau vokiečiai pristigo reikiamų investicijų“, - tvirtino A.Žemaitis. Anot jo, kiek vėliau imta surinkti rusiškus mikroautobusus, pavadintus „Gazele“. Šie automobiliai buvo surenkami šešerius metus, tačiau prasidėjus ekonomikos krizei darbas nutrūko. A.Žemaitis pabrėžė, kad ir gaminti, ir surinkti automobilius rokiškėnai patirties turi, be to, nuolat jos semiasi. „Mes surenkame važiuokles, variklius, greičių dėžes, viską, ką reikia, sureguliuojame, ir tuomet mūsų surinkti automobiliai patenka pas pirkėjus. Juos įsigijusieji džiaugiasi ir pačių detalių, ir mūsų darbo kokybe“, - teigė A.Žemaitis.

Niekur kitur Baltijos šalyse „Kamaz“ nesurenkami, tik Lietuvoje. Tai, anot A.Žemaičio, rodo automobilių gamintojų pasitikėjimą mūsų šalies meistrais. Šiame mašinų versle dirba dešimtys kvalifikuotų žmonių, žadama didinti ir surinkimo, ir pardavimo mastą. Rokiškyje surinkti „Kamaz“ tinka miško darbams, jų įsigyja statybinės organizacijos, dujininkai, ugniagesiai, kelininkai. Prie šių automobilių tinka tvirtinti ir betono maišykles.

„Kamaz“ Rokiškyje yra surenkami rankomis, ir tai užtikrina ypač gerą mašinų kokybę./Gamintojo nuotrauka

Galingos mašinos

“Iš tikrųjų Rokiškyje surinkti „Kamaz“ nėra skirti važinėti autostradomis. Tai labai galingos mašinos, turinčios daug varomųjų ratų, tad jomis važinėjama sunkiai išvažiuojamose vietovėse, miškuose ar statybvietėse“, - pabrėžė G.Diktanas. Jis dar kartą akcentavo, kad „Kamaz“ kaina, palyginti su Vakaruose pagamintais šių automobilių analogais, yra kur kas mažesnė, tačiau automobilių kokybė nė kiek nesiskiria nuo vakarietiškųjų. Todėl vien šiemet parduota kiek mažiau nei šimtas Rokiškyje surinktų automobilių, o kitais metais ir darbų, ir pardavimo apimtis didės kelis kartus. G.Diktanas akcentavo, kad jo vadovaujama bendrovė prekiauja ir Naberežnyje Čelnuose pagamintais „Kamaz“, jų iš UAB „Autobagi“ įsigijo netgi Afrikos žemyno šalys.

UAB „Autobagi“ generalinis direktorius patvirtino, kad Rokiškyje surinkti „Kamaz“ išties yra rankų darbo kūrinys, ir tai juos prilygina brangiesiems pasaulyje žinomiems rankomis surenkamiems automobiliams. Kadangi automobiliai surinkti itin kruopščiai dirbant, jie genda retai, o ir sunkvežimiams sugedus bendrovėje siūloma įsigyti jų detalių, kurios gerokai pigesnės už skirtas vakarietiškiems automobiliams.

Ateityje „Kamaz“ sunkvežimiai greičiausiai taps labiau panašūs į „Mercedes-Benz Axor“./Gamintojo nuotrauka

Užtikrina patvarumą

Sovietiniais metais gyvavusi Rokiškio mašinų gamykla žemės ūkio technika aprūpindavo visą Sovietų Sąjungą, joje dirbo daugiau nei du tūkstančiai žmonių. Pasikeitus santvarkai, gamykla, galima sakyti, žlugo. „Tad dabar, gavę galimybę surinkti „Kamaz“, mes, rokiškėnai, džiaugiamės galėdami atgaivinti turimas žinias ir įgūdžius. Ir mūsų darbuotojai, anksčiau dirbę privačiuose autocentruose ar autoservisuose bei remontuodavę mašinas, dabar turi galimybę surinkti itin kokybiškus naujus automobilius“, - pabrėžė A.Žemaitis.

Jis teigė, kad Rokiškyje surinkto „Kamaz“ variklis yra amerikietiško modelio, o jo detalės pagamintos Didžiojoje Britanijoje, pavarų dėžė surenkama iš vokiškų detalių, važiuoklė sudedama iš rusiškų detalių. „Tai užtikrina tikrai gerą kokybę ir automobilio ilgą naudojimą", - teigė direktorius.

„Rokiškis – ne tik profesionalų mašinų gamintojų miestas. Šis miestas surinkti „Kamaz“ itin tinka ir geografiniu požiūriu“, - teigė G.Diktanas. Kadangi Rokiškis – Lietuvos pakraštyje, prie pat Latvijos sienos ir gana netoli Rusijos, iš kitų šalių atvykstant į jį trumpėja kelias. O tai svarbu, nes net devyniasdešimt procentų Rokiškyje surinktų automobilių parduodama užsienyje.

Generalinis direktorius akcentavo, kad „Kamaz“ dar sovietiniais metais buvo išbandyti Rytų Europos šalyse, ir dabar perkamiausi būtent ten. Tačiau neabejojama, kad pardavimo geografija gerokai išplis, nes Rokiškyje surinkti „Kamaz“ – tikrai kokybiški, patvarūs, o svarbiausia – gerokai pigesni.

Nižnyje Čelnuose įsikūrusioje Kamos automobilių gamykloje, kuri 1989 metais virto akcine bendrove „Kamaz“, buvo surinkinėjami ir mažyčiai „Oka-VAZ-1111“./Gamintojo nuotrauka

Garbės ir prestižo reikalas

Rokiškio rajono mero patarėjo verslui ir investicijoms Valerijaus Rancevo teigimu, tai, kad šiame mieste surenkami „Kamaz“, Rokiškiui – garbės ir prestižo reikalas. „Manau, kad mus garsina pasaulyje tapęs žinomas „Rokiškio sūris“ ir ne mažiau žinomi čia surenkami „Kamaz“ automobiliai“, - pabrėžė verslo žinovas.

Jis priminė, jog Rokiškis nuo seno garsėja kaip mašinų pramonės miestas, turintis puikių specialistų. Po Rokiškio mašinų gamyklos griūties ilgam darbo netekę žmonės ir vėl turi galimybę dirbti, uždirbti bei išlaikyti šeimas. O tai gerai visai šaliai.

FAKTAI

“Kamaz” istorija

Prekės ženklas „Kamaz“ atsirado 1969 metais, kai pradėjo veikti Kamos sunkiasvorių automobilių gamyklų kompleksas. 1990 metais buvusi valstybinė įmonė virto akcine bendrove.

1976 metų vasario 16 dieną nuo pagrindinio surinkimo konvejerio nuriedėjo pirmasis sunkvežimis. Nuo to laiko Nižnyje Čelnuose įsikūrusioje Kamos automobilių gamykloje buvo pagaminta daugiau kaip 2 mln. „Kamaz“ sunkvežimių ir apie 2,8 mln. variklių jiems.

1978 metų rugpjūtį nuo konvejerio nuriedėjo 50-asis „Kamaz“.

1979 metų birželį sulaukta šimtatūkstantojo „Kamaz“.

1983 metais visoje Sovietų Sąjungoje buvo veikė 210 autocentrų, kuriuose buvo prižiūrimi vien tik „Kamaz“.

1986 metais „Kamaz“ sunkvežimiai jau sudarė ketvirtadalį viso Sovietų Sąjungos sunkiasvorių mašinų parko. Skaičiuojama, kad tais metais jais buvo pervežta apie 60 proc. žemės ūkio derliaus.

1987 metais Kamos automobilių gamykloje pradėti gaminti mažyčiai keleiviniai automobiliai „Oka“. Pirmasis jos modelis vadinosi „Oka-Vaz-1111“.

1994 metais pradėjo veikti automobilių surinkimo linija, kurios projektinis pajėgumas – 75 tūkst. mašinų.

1988 metais buvo apskaičiuota, kad Sovietų Sąjunga iš „Kamaz“ sunkvežimių eksploatavimo gavo 8 mlrd. rublių pelno.

2008 metais 10 proc. „Kamaz“ akcijų nupirko Vokietijos automobilių gamybos milžinė „Daimler AG“. 2011 metais vokiečiai savo akcijų dalį Rusijos koncerne padidino dar 1 proc., tuo pat metu 4 proc. „Kamaz“ akcijų įsigijo Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas.

2010 metais bendrovė „Kamaz“ į rinką pradėjo leisti sunkvežimius su atnaujintomis kabinomis.

2012 metais „Daimler AG“ antrinė įmonė „Daimler Trucs“ ir „Kamaz“ pasirašė sutartį, kuiria vadovaujantis naujos laidos „Kamaz“ automobiliams bus montuojamos vokiškos „Mercedes-Benz Axor“ modelio kabinos.

2012 metų vasario 15 dieną nuo „Kamaz“ konvejerio nuriedėjo 2 000 000-asis sunkvežimis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"