TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvoje geriausi – „Škoda“ bei „Ford“, o Europoje – „Fiat“

2016 11 03 11:19
Lietuvos Metų automobilio 2016 septintukas./ LŽA nuotraukos

Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA) išrinko jau 19 metų automobilių. Iš jų 5 kartus Lietuvos „Metų automobilio“ komisijos narių nuomonė sutapo su Europos kolegų nuomone. Kuo skiriasi Lietuvos ir Europos „Metų automobilio“ konkursai ir kodėl ne visada sutampa jų nugalėtojai?

Geriausiais ir Lietuvoje, ir Europoje yra tapę penki naujų automobilių modeliai: „Ford Focus“ 1999-aisiais, „Peugeot 307“ 2002-aisiais, „Ford S-Max“ 2007-aisiais, „Volkswagen Golf“ 2012-aisiaisi ir „Opel Astra“-aisiais.

„Metų automobilio“ rinkimų specifika panaši tiek Lietuvoje, tiek Europoje: nugalėtoją lemia automobilių temomis rašančių žurnalistų komisija. Lietuvoje jų 10, Europos rinkimuose – 58 iš 22 šalių. Išbandę visus konkursui pateiktus automobilius komisijos nariai išrenka geriausiųjų septynetą, iš kurio išrenkamas vienintelis, vertas metų geriausiojo vardo.

Per 19 metų Lietuvoje geriausiai įvertintos „Ford“ ir „Škoda“ markės, metų automobilio titulą pelniusios po 4 kartus, toliau rikiuojasi „Volkswagen“, turinti tris „Metų automobilio“ titulus.

Konkursai panašūs, mašinos – skirtingos

Europos geriausio metų automobilio konkurse daugiau egzotikos. Nuo pat konkurso pradžios 1964 metais čia pirmauja „Fiat“, laimėjusi 9 titulus, toliau rikiuojasi prancūziška „Renault“ markė su 6 metų automobiliais, trečią vietą dalinasi „Opel“ ir „Ford“ su 5 titulais. Po 4 kartus laimėjo „Peugeot“, „Volkswagen“, netgi „Citroen“ įvertintas 3 kartus kaip geriausias tam tikrais metais. Tuo tarpu nė vienas „Škoda“ modelis net į geriausiųjų trejetuką nė karto nebuvo patekęs.

Pasak LŽA, nemažą dalį galutinio rezultato Europos konkurse nulemia žurnalistų nacionalinė priklausomybė: vargu ar italas prancūzišką automobilį įvertins geriau nei „Fiat“, kaip ir joks vokietis nesuteiks britiškam modeliui pirmenybės prieš „Volkswagen“. Tai iš dalies paaiškina, kodėl čekiški automobiliai neužima aukštų vietų – šios šalies žurnalistų komisijoje gerokai mažiau nei didžiųjų Europos valstybių atstovų.

Europiečiai ieško inovacijų

Ko automobilyje ieško Europos metų automobilio komisija, kad titulus iškovoja Lietuvoje pripažinimo nesulaukiantys „Fiat 500“, „Opel Ampera“, „Renault Clio“ ar „Nissan Micra“ ar „Fiat Punto“?

„Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujamės, yra inovacijos, saugumas ir tai, kiek automobilio gauni už mokamus pinigus. Tai esminės savybės, už kurias atiduodame savo balsus“, – paaiškino Europos Metų automobilio komisijos narys iš Norvegijos Rune Korsvollas.

16 Europos metų automobilių jau išrinkęs komisijos narys pastebi, kad pagrindiniai kriterijai bėgant metams keičiasi: „Pastaruoju metu tarp svarbiausių vertinimo kriterijų įsibrovė ir automobilio saugumas. Vertiname tiek aktyvųjį, tiek pasyvųjį saugumą, taip pat labai svarbu rodikliu tapo aplinkosauga.“

Nei Europos, nei Lietuvos metų automobilio titulas nereiškia, kad su geriausiu automobiliu bus lengva gyventi. Tai patvirtina tokie dabar jau nurašyti Europos geriausi įvairių metų automobiliai, kokie buvo „Peugeot 307“, „Alfa Romeo 147“, „Fiat Bravo“ ar netgi „Fiat Tipo“.

„Nesigailiu nė dėl vieno automobilio, kurį išrinkome. Nesigailiu nė dėl vieno komisijos pasirinkimo, nes sprendimai priimami tam tikru metu turint tam tikras žinias. Tuo metu automobilis gali pasirodyti visokeriopai geras, techninės bėdos išlenda vėliau. Taigi iš mano pusės būtų neteisinga sakyti, kad komisija kažkada padarė klaidą. Jie renkasi geriausius šio laikmečio automobilius“, – sakė Europos Metų automobilio rinkimų komisijos pirmininkas švedas Hakanas Matsonas.

Lemia kaina ir kokybė

Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Valdas Valiukevičius tikina, kad mūsų šalyje galioja tie patys kriterijai renkantis geriausią automobilį, tik eilės tvarka kitokia: pas mus vertinti pradedama nuo kainos ir kokybės santykį, o po to žiūrima, kokių inovacijų mašinose įdiegta, ar jaučiamas techninis progresas.

Esą tokia kriterijų tvarka ir lemia, kad Lietuvoje nugalėtoju kartą tapo „premium“ segmento atstovas – mažasis A klasės „Mercedes-Benz“, o pastaraisiais metais „Porsche Macan“ bei „Audi A4“ tik per plauką netapo „Metų automobiliais“.

Didžiąją dalį skirtumų lemia auditorija, kuriai ir yra renkamas metų automobilis. Europos didmiesčio gyventojas įsimylės „Fiat 500“, lietuvis mieliau važiuos su „Škoda“, o aukštesnes pajamas turintis tautietis žiūrės į „premium“ pusę: tą įrodo „Metų automobilio“ geriausių septynetuke atsidūrusių modelių populiarumas Lietuvos rinkoje.

Geriausi Europos ir Lietuvos metų automobiliai 1998–2016 metais*

MetaiEuropos metų automobilisLietuvos metų automobilis
1998„Alfa Romeo 156“„Mercedes-Benz A-Class“
1999„Ford Focus“„Ford Focus“
2000„Toyota Yaris“„Škoda Fabia“
2001„Alfa Romeo 147“„Ford Mondeo“
2002„Peugeot 307“„Peugeot 307“
2003„Renault Megane“„Mazda 6“
2004„Fiat Panda“„Volkswagen Golf“
2005„Toyota Prius“„Škoda Octavia“
2006„Renault Clio“„Volkswagen Passat“
2007„Ford S-Max“„Ford S-Max“
2008„Fiat 500“„Kia Cee‘d“
2009„Opel Insignia“„Škoda Superb“
2010„Volkswagen Polo“„Subaru Legacy“
2011„Nissan LEAF“„Ford C-Max“
2012„Opel Ampera“„Hyundai i40“
2013„Volkswagen Golf“„Volkswagen Golf“
2014„Peugeot 308“„Škoda Octavia“
2015„Volkswagen Passat“„Nissan Qashqai“
2016„Opel Astra“„Opel Astra“

*“European Car of The Year“ organizuojamas nuo 1964 metų.

Šaltinis: caroftheyear.org.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"