TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvoje - išskirtinių automobilių bumas

2015 01 07 6:00
Renaldas Gineika teigia, kad Rusijos krizė gali atpiginti išskirtinius automobilius Lietuvoje. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuvos išskirtinių automobilių („Bentley“, „Bugatti“, „Jaguar“, „Maserati“, „Porsche“, „Rolls-Royce“) rinka pernai, palyginti su 2013 metais, šoktelėjo net 47,7 procento. Teigiama, kad pasiekti įspūdingą šuolį padėjo reprezentacinių mašinų atstovybės, kurios pradėjo mūsų šalyje veikti pastaraisiais metais.

LŽ turimais duomenimis, pernai Lietuvoje buvo parduota 111 išskirtinių automobilių, iš jų net 85 (76,6 proc.) buvo vokiški „Porsche“. Tačiau įspūdingiausią, net 500 proc. siekusį augimą, palyginti su 2013 metais, rodė „Bentley“, kurių lietuviai pernai nupirko 6 (užpernai – 1).

Septynmyliais žingsniais augo „Rolls-Royce“ (+200 proc.), „Bugatti“ ir „Maserati“ (po +100 proc.) pardavimas. Anot LŽ turimos statistikos, 2014-aisiais mūsų šalyje buvo registruoti 2 „Bugatti“ ir 6 „Maserati“ automobiliai.

„Iš tikrųjų itališkų prestižinės klasės sportinių automobilių pardavėme dešimt, - dienraščiui sakė „Maserati“ prekės ženklo Baltijos šalyse atstovas, taip pat lietuviško kapitalo įmonių grupei "Modus grupė" priklausančios bendrovės "Autobrava" vadovas Renaldas Gineika. - Tačiau keturios mašinos atsidūrė Estijoje ir Latvijoje, nes atstovaujame prekės ženklui visose trijose Baltijos valstybėse.“

Į Vilnių ateina „Rolls-Royce“

Iš 7 išskirtinių markių, kurių modeliai 2014-aisiais buvo nupirkti Lietuvoje, 40 proc. siekiantį smukimą patyrė tik Indijos verslininkų valdomos angliškos kilmės bendrovės „Jaguar“ automobiliai. 2013 metais Lietuvos gyventojai įsigijo 15 šios markės mašinų, pernai – vos 9.

Galbūt „Jaguar“ klientus paveržė, pavyzdžiui, „Maserati“ gamintojai? „Tikrai šitaip nėra. Modeliai labai skirtingai kainuoja (skaičiuojama, kad „Jaguar“ vidutiniškai yra perpus pigesnis už „Maserati“ - aut.), todėl skirtingi ir jų pirkėjai“, - tvirtino R. Gineika.

Išaugusį išskirtinių automobilių populiarumą Lietuvoje verslininkas aiškino ir gerėjančia ekonomika, ir tuo, kad mūsų šalyje vienintelėje iš Baltijos valstybių veikia net trys prestižinių automobilių prekės ženklų - „Porsche“, „Maserati“ ir „Rolls-Royce“ - atstovybės. „Taip, „Modus grupė“ jau yra beveik sutarusi, kad viena jos įmonių "Krasta Auto Vilnius" atstovaus ir šiam išskirtiniam ženklui, greitai bus atidarytas ir oficialus „Rolls-Royce“ servisas. Dėl to turime pagrindo tikėtis, jog šio ženklo automobilių pardavimas dar labiau išaugs“, - ateities planų neslėpė R. Gineika.

Kaip sakė "Autobrava" vadovas, toli gražu nėra išsemtos ir „Maserati“ augimo galimybės. Pirmiausia – dėl psichologinių motyvų. „Pastebėjome įdomų dalyką. Į saloną užsuka klientai, kurie lyg ir norėtų pirkti itališką mašiną. Tačiau kol gatvėse šio ženklo modelių nėra gausu, jie abejoja ir klausinėja, kodėl taip yra? Kartojasi panaši padėtis kaip ir tada, kai Lietuvoje buvo atidarytas pirmasis „Audi“ centras. Užsakymai pasipylė, kai gatvėse pradėjo važinėti daugiau vokiškos markės mašinų. Manau, tas pat turėtų atsitikti ir su „Maserati“, - dėstė R. Gineika.

Pernai lietuviško kapitalo įmonių grupei "Modus gupė" priklausančioje bendrovėje "Krasta Auto Lietuva" buvo nupirktas itin prabangus kupė "Rolls-Royce Wraith". /LŽ archyvo nuotrauka

Tikimasi pigimo?

Verslininkas tvirtino kol kas negalįs pasakyti, kaip paveiks naujų automobilių rinką vis labiau įsisiautėjanti ekonomikos krizė ir katastrofišku tempu nuvertėjantis rublis Rusijoje. „Jau yra 10 proc. devalvuotas Baltarusijos, su kuria mes dirbame, rublis. Kol kas juntamų pokyčių nepatyrėme, nors dėl ateities šiek tiek nerimaujame“, - prisipažino „Maserati“ ženklo atstovas Baltijos šalyse.

Kita vertus, pasak R. Gineikos, vertės netenkančios kaimynių šalių valiutos gali atnešti ir teigiamą rezultatą. Verslininkas neatmeta tikimybės, kad nauji automobiliai, tarp jų galbūt ir išskirtiniai, Lietuvoje jau greitu laiku gali netgi atpigti. „Pavyzdžiui, pajutę, kad Rusijos rublis nuvertėja, rusai puolė pirkti naujas mašinas. Netgi Baltarusijos piliečiai tuštino Rusijos salonus. Tačiau prekės senomis kainomis baigėsi, o pabrangusių automobilių iš naujų partijų rusai nebeperka. Galima sakyti netgi taip: ne Rusijos gamintojams rusų rinka užsivėrė. Dabar atėjo proga atstovybėms Lietuvoje derėtis dėl geresnių kainų, nes praradę rinką Rusijoje gamintojai yra priversti karštligiškai ieškoti naujų, tad galima tikėtis nemažų nuolaidų“, - nestokojo optimizmo R. Gineika.

FAKTAI

Išskirtinius ir labai brangiai kainuojančius du „Bugatti Veyron“ ir vieną „Ferrari 458“ pernai įsigijo Lietuvoje veikianti tarptautinė automobilių nuomos bendrovė „Myano nuoma“. LŽ žiniomis, 2014-ųjų pradžioje kabrioletą „Gran Sport Vitesse“ bendrovė nupirko sumokėjusi net 2,01 mln. eurų (7 mln. litų). Jo ratus suka 8 litrų darbinio tūrio W16 variklis, kuris leidžia bolidui pasiekti net 1200 AG. Iki 100 km/val. toks monstras gali įsibėgėti per 2,6 sek. ir važiuoti elektronikos ribojamu 375 km/val. greičiu. Šis modelis be ribotuvo yra pasiekęs kabrioleto greičio rekordą – net 408,84 km/val. Tiesa jo, kaip ir daugelio kitų bendrovės „Myano nuoma“ turimų išskirtinių automobilių, Lietuvoje nėra, nes jie nuomojami tik labai turtingiems užsieniečiams, kurie į mūsų šalį visai neužsuka arba užsuka tik labai retai. Bendrovės atstovai slepia, kiek kainuoja išsinuomoti, pavyzdžiui, „Bugatti Veyron Gran Sport Vitesse“. LŽ duomenimis, greičiausio pasaulyje serijinio bolido nuomos kaina gali siekti mažiausiai 1000 JAV dolerių (733,62 euro) per dieną.

Lietuvos išskirtinių automobilių rinka 2014 metais

ModelisParduota 2014 m.Parduota 2013 m.Pokytis (proc.)
"Porsche"8532+165,63
"Jaguar"915-40
"Maserati"63+100
"Bentley"61+500
"Rolls-Royce"20+200
"Bugatti"21+100
"Ferrari"110

Šaltinis: LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"