TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvoje katastrofiškai mažėjo naujų sunkvežimių registravimas

2014 11 30 16:02
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Naujausiais Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, spalį, palyginti su tuo pačiu 2013-ųjų mėnesiu, Europos Sąjungos(ES) šalyse naujų komercinių automobilių registravimas paaugo 9,8 proc., per dešimt pirmųjų mėnesių – 10,8 proc. Deja, Lietuvos rezultatas abiem laikotarpiais buvo neigiamas ir siekė atitinkamai -3,4 proc. ir -8,3 proc. 

Spalio mėnesį viso mūsų šalyje buvo įregistruotos 506 naujos komercinės mašinos, pernai tuo pačiu laiku – 524. Nuo sausio iki spalio lietuviai įregistravo 3900 naujus komercinius utoimobilius, 2013-aisiais per tą patį laiką – 4252. Iš ACEA pteikiamų duomenų matyti, kad labiausiai mūsų naujų komercinių automobilių rinką žemyn tempė net po 27,6 proc. suprastėjęs naujų daugiau kaip 16 t sveriančių naujų sunkvežimių ir didesnio nei 3,5 t kito naujoi komercinio transporto registravimas. Užtat net 58,1 proc. Lietuvoje buvo daugiau užregistruota auobusų bei kitos specialiosios technikos, 22,4 proc. – mažiau nei 3,5 t sveriančių komercinių mašinų.

Registravimo vingrybės

Blogas spalio ir 10 mėnesių naujų komercinių automobilių registravimo rezultatas mūsų šalyje gali atrodyti nelogiškas žinant septynmyliais žingsniais ugančią asmeniniams tikslams skirtų mašinų rinką. Ta pati ACEA neseniai skelbė, kad Lietuvos naujų asmeninėms reikmėms skirtų keleivinių automobilių sausio-spalio mėnesiais buvo įregistruota net 22,2 proc. daugiau ne per pirmus dešimt 2013 metų mėnesių, o spalį rinkos stiebimasis sudarė 4,8 procento.

Toks disonansas gali neraminti. Rinkos ekspertai teigia, kad naujų keleivinių automobilių registravimas labiau atspindi gyventojų lūkesčius, o ne realią ekonomikos padėtį toje ar kitoje valstybėje. O šit suprastėjęs komercinių transporto priemonių trasnporto priemonių, ypač – sunkvežimių, registravimas gali signalizuoti apie tai, kad prastėja ar netolimoje ateityje prastės reikalai ir šalies ūkyje.

Portalą lzinios.lt konsultavę sunkvežimių pardavėjai svarstė, kad šitaip teigiantys gali būti vienu metu ir teisūs, ir neteisūs. Lietuvos ekonomika iš tikrųjų lėtėja – pirmąjį 2014 m. ketvirtį šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) augimas, Statistikos departamento duomenimis, sudarė 3,4 proc. , antrojo – 3,3 proc., trečiojo – 2,6 proc. Tačiau jis Lietuvoje vis tiek buvo geresnis, nei, pavyzdžiui, Kipre, tačiau per 10 šių metų mėnesių šioje ES valstybėje naujų komercinių automobilių buvo įregistruota 28,6 proc. daugiau nei per tą laiką 2013-aisiais, o spalį – net 95,1 proc. daugiau! O juk turėtų būti priešingai, jei vertintume vien BVP fone komercinių transporto priemonių registravimo rezultatus.

Stabdys – „Euro 6“?

Neabejotina, kad dėl krizės Ukrainoje sulėtėjęs ekonomikos augimas turėjo, turi ir dar turės įtakos naujo sunkiojo komercinios transporto regisrtravimo rezultatams, Tačiau daug įtikimesnis atrodo kitas paaiškinimas, kodėl taip stipriai krito vilkikų rinka mūsų šalyje.

Pasak vieno pavardės nepanorusio atskleisti pardavėjų atstovo, šiemet rinkos nuosmukis fiksuojamas dėl to, kad labai daug sunkvežimių Lietuvos įmonės registravo pernai metų pabaigoje. „Tada visi skubėjo įsigyti kuo daugiau vilkikų, kurių varikliai atitinka „Euro 5“ ekologijos standartą, kadangi nuo sausio 1-osios ES valstybėse leidžiama registruoti tik „Euro 6“ standarto sunkųjų transportą. Galbūt jis yra ir draugiškesnis gamtai, tačiau ir brangesnis. Tas skirtumas kartais sudaro tūkstančius eurų. Siekdami sutaupyti lietuviai pernai metų pabaigoje masiškai pirko „Euro 5“ standartą atitinkančius vilkikus, kuriais važinėti niekas nedraudžia ir dabar. Manau, gruodžio mėnesių vilkikų pardavimai atrodys dar labiau apverktini“, - kalbėdamas su lzinios.lt žurnalistu prognozėmis dalijosi vilkikų pardavėjų atstovas.

Iki bumo metų – kaip iki dangaus

ES erdvėje per spalį buvo įregistruota 176 913 naujų komercinių automobilių, per 10 mėnesių – 1 529 508. Nors, palyginti su 2013 m. tais pačiais lailkotarpiais, naujo komercinio transporto registravimas kilo, iki 2007 metų, kai jis buvo pats didžiaiusias, dar labai toli.

ACEA duomenimis, 2007 metų spalį ES buvo užregistruota 268 212 naujų komercinių automobilių, arba net 34,1 proc. daugiau nei užpraėjusį mėnesį. Dar daugiau, net 36,6 proc., naujo komercinio transporto prieš 7 metus buvo Europos Sąjungoje įregistruota per 10 mėnesių – 2 502 199. Ir tai nepaisant fakto, kad tuo metu ES narės buvo ne 28 šalys, kaip dabar, o 23.

Per spalį, palyginti su tuo pačiu 2013 metų mėnesiu, naujų vilkikų Lietuvoje registruota net 27,6 proc. mažiau.

ES šalys, kuriose fiksuotas didžiausias teigiamas komercinio transporto registravimo pokytis per 2014 m. 10 mėn.

Vieta Valstybė Pokytis (proc.)

1. Kiras +95.1

2. Airija +64,9

3. Graikija +59,3

4. Ispanija +41,2

5. Portugaliuja +39,2

Šaltinis: ACEA

ES, šalys, kuriose fiksuotas didžiausias neigiamas komercinio transporto registravimo pokytis per 2014 m. 10 mėn.

Vieta Valstybė Pokytis (proc.)

1. Latvija -36,49

2. Kroatija -24,4

3-4. Luksemburgas -6,6

Suomija -6,6

5. Prancūzija -6,4

6. Slovėnija -5,1

7. Lietuva -3,4,

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"