TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvos gatves skrodžia klasikinis "Ferrari"

2008 05 14 0:00
V.Matijošaičio "Ferrari Testarossa" nuolatos palydi smalsūs praeivių žvilgsniai - kito tokio automobilio Lietuvoje nėra.
Dariaus Jucevičiaus nuotrauka

Prieš du dešimtmečius Italijos sportinių automobilių gamintojo "Ferrari" pristatytas "Testarossa" modelis iki šiol yra vadinamas to laikmečio dizaino ir technologijų šedevru. Raudono automobilio, slepiančio įspūdingą galią, žavesiui neatsispyrė ir įmonių grupės "Vičiūnai" vadovas bei pagrindinis akcininkas Visvaldas Matijošaitis.

Išskirtiniu sportiniu modeliu verslininkas susižavėjo prieš daugelį metų pamatęs jį per televiziją. "Tada, kai šį "Ferrarį" gamino, buvo rodomas populiarus serialas "Miami Vice". Nuo tų laikų "Testarossa" išliko kaip vienas žinomiausių "Ferrari" modelių," - prisiminė V.Matijošaitis.

Šiame seriale Dono Johnsono vaidinamas detektyvas ne tik rengdavosi itališko stiliaus rūbais, bet ir vairavo naują baltą "Ferrari Testarossa". Dar tuomet prabangus modelis krito vyrui į akį.

Rinkosi kartu su sūnumis

"Mes šeimoje esam trys vyrai, turiu du sūnus. "Testarossa" rinkomės ne kasdieniniam važinėjimui," - verslininkas pradėjo pasakojimą apie "Ferrari" kelionę į jo namus.

28 metų Šarūnas bei 23 metų Dainius tėvui padėjo surasti retą modelį. "Ieškojome ir Europoje, ir Amerikoje. Skelbimų netrūksta, bet surasti gerą - sunku," - tvirtino V.Matijošaitis. Galiausiai trokštamą automobilį šeima rado Vokietijoje. Pas šios šalies prekybininkus jis atkeliavo iš Šveicarijos. Išsirinktasis "Ferrari Testarossa" lietuviui verslininkui kainavo nei daug, nei mažai - 50 tūkstančių eurų (apie 170 tūkst. litų). Kai šis modelis buvo naujas, jo vertė buvo apie 280 tūkstančių litų. "Šito žaislo kaina neturėtų kristi. Tikimės, kad ir anūkas po aštuoniolikos metų galės sėsti už šios mašinos vairo."

V.Matijošaitis sunkiai galėjo apibūdinti jausmą, apimantį vairuojant devintojo dešimtmečio superautomobilį: "Kol nepajudi iš vietos, vairo geriau nesukti, nes labai sunku. Važiuojant nesijaučia, kad mašina 20 metų senumo. Ji labai stabili, toks jausmas, kad visomis keturiomis kabinasi į kelią," - su šypsena pasakojo jis.

V.Matijošaitis neslėpė, kad ir sūnūs labai patenkinti automobiliu, dažnai pasiima jį pasivažinėti. "Kaip sakoma, vaikai auga, žaislai brangsta," - nusijuokė jis.

Raudonos galvos

V.Matijošaičio "Ferrari" buvo pagamintas 1987 metais.Tuo metu, tai buvo vienas greičiausių ir techniškai pažangiausių modelių. Automobilio "charakterį" galima nuspėti vien iš jo išorės. Beveik 2 metrų pločio ir vos 1,1 metro aukščio prie asfalto prigludusi "Testarossa" atrodo lyg pasiryžusi skrieti į lenktynių trasą. Kad būtų užtikrintas geriausias svorio balansas 390 arklio galių, 5 litrų darbo tūrio variklis buvo sumontuotas automobilio gale, iš karto už vairuotojo bei keleivio sėdynių. Netgi vardas "Testarossa", itališkai reiškiantis "Raudona galva", automobiliui buvo suteiktas pagal motorą - visų jo 12 cilindrų galvos buvo nudažytos ryškiai raudona spalva. Šis agregatas buvo sukurtas pagal aštunto dešimtmečio viduryje "Formulės 1" bolide naudotą variklį, o jo varoma "Testarossa" iki 100 km/h galėjo įsibėgėti vos per 5,2 sekundės. Pasiryžus įsigyti tokį galingą automobilį, degalų sąnaudų neverta skaičiuoti...

Praeivių dėmesio netrūksta

"Ji labai skiriasi nuo kitų mašinų, net nuo kitų "Ferrari". Niekas nesumaišys, labai gražus dizainas," - džiaugėsi pirkiniu verslininkas. Bet paklaustas apie tenkantį aplinkinių dėmesį, jis susimąsto, kad automobilis yra pernelyg pastebimas. "Praeivių dėmesys trukdo. Vos tik sustoju, visi puola klausinėti."

Žinomam verslininkui automobiliai nėra vien tik susisiekimo priemonė, technika jis domisi nuo jaunystės. Tuometiniame Vilniaus inžinerinės statybos institute (dabar - Vilniaus Gedimino technikos universitetas) V.Matijošaitis baigė automobilių ir autoūkio specialybę ir įgijo inžinieriaus kvalifikaciją.

Be naujojo "Ferrari Testarossa" ir kasdienai skirto sportiško BMW 645, V.Matijošaičio garaže yra ir keletas senovinių modelių, tarp kurių rastume buvusios Sovietų Sąjungos automobilių pramonės pasididžiavimą "Volga 21" ir klasikinį italų dizaino "vokietį" "Volkswagen Karmann Ghia". Šių modelių Lietuvoje yra vos du - vienas jų priklauso V.Matijošaičiui, o kitu Vilniuje važinėja Užupio respublikos šerifas.

Šią savaitę verslininko garažas turi sulaukti pagausėjimo - į Lietuvą bus pristatytas naujas "Maserati GT" modelis, o dar vėliau V.Matijošaitis planuoja praplėsti ir "Ferrari" kolekciją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"