TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvos interesai buvo ginami Kipre

2012 09 19 8:12
LŽ archyvo nuotrauka/A.Šakalys tikisi, kad Baltijos jūros regiono Strategijos peržiūros metu bus deramai atsižvelgta į Pafoso konferencijos rezultatus ir rekomendacijas.

Rugsėjo pradžioje Pafoso mieste (Kipras) vyko Europos transporto konferencija "Kertant makroregioninius horizontus" ("Crossing the macroregional horizons"). Joje dalyvavo ir Lietuvos Vyriausybės, Susisiekimo ministerijos, bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovai.

Kalbėdami su LŽ žurnalistu konferencijos "Kertant makroregioninius horizontus" dalyviai - premjero Andriaus Kubiliaus patarėjas transporto klausimais Algirdas Šakalys ir "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas - tvirtino, jog šiuo metu Europos Tarybai pirmininkaujančiame Kipre buvo aptarti "labai rimti dalykai". "Šiandien konkurencija krovinių vežimo rinkoje jūrų keliais ir geležinkeliu didžiulė. Lietuva irgi neturėtų miegoti, jei nori būti tarp šios rinkos lyderių. Manau, konferencijos rezultatai mus tenkina, nors ateityje kovoje dėl mūsų pripažinimo rimtais žaidėjais tarpregioninėse transporto ir logistikos paslaugų rinkose dar laukia labai didelis darbas", - dienraščiui sakė A.Šakalys.

Šalys raitojasi rankoves

A.Šimėno teigimu, dabar Europa dėlioja Baltijos regiono strategiją, kuriomis kryptimis turėtų keliauti didžiausi krovinių srautai. Dėl jų vyksta didžiulė konkurencija. "Kai ateitį planuojantys transporto strategai nori, kad kroviniai keliautų tik per šiaurės šalis, tiksliau - Suomiją, Švediją ir Sankt Peterburgo miestą, pietų kryptis lyg ir pamirštama", - sakė bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovas.

A.Šakalys sukonkretino, kad apie šimtas konferencijoje Pafoso mieste dalyvavusių konferencijos dalyvių iš įvairių šalių diskutavo dėl "TransBaltic" pagal projektą parengto Makroregioninio transporto veiksmų plano ir galimo sinergijos efekto "harmonizuojant strateginį transporto planavimą skirtinguose Europos Sąjungos regionuose ir kaimynėse šalyse, visų pirma turint galvoje Baltijos, Viduržemio, Juodosios jūrų regionus, bei planuojamas ar jau plėtojamas transporto jungtis tarp jų". "Mūsų šaliai ypač svarbus vadinamasis "TransBaltic" projektas, į kurį vėliau atsižvelgiama peržiūrint ir toliau plėtojant Baltijos regiono Strategijos transporto dalį. Nes jeigu Lietuvos transporto interesai ir plėtotės vizijos deramai neatsispindės  minėtame Makroregioniniame transporto veiksmų plane, gerokai   padidės tikimybė, kad nebūsime deramai pristatyti ir revizuotoje Baltijos jūros regiono strategijoje", - sakė premjero patarėjas.

A.Šimėnas teigė, kad diskusijų iniciatorė Šiaurės krypties transporto srityje yra Švedija. "Konferencijos išvados paprastai būna ypač svarbios, nes jų pagrindu formuojami pasiūlymai Europos Komisijai, kuri vėliau ir pasirenka prioritetinius krovinių gabenimo koridorius", - teigė "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Laimėjo nedidelę pergalę

Anot A.Šakalio, Lietuvos atstovams stengiantis įrodyti savo tiesas, teko gerokai paprakaituoti. "Konferencijos dalyviams apsvarstyti pateiktame Makroregioniniame transporto veiksmų plane neišvengta tradiciškai susiklosčiusio dar nuo tų laikų, kai Suomija vienintelė iš Europos Sąjungos šalių turėjo sieną su Rusija, prioriteto teikimo šiauriniam Baltijos jūros regionui prieš pietinį regioną. Bendrijos narėmis tapus ir Baltijos šalims plano autorių pateikiamos formuluotės tapo jau ne tik sunkiai suprantamos, bet ir, sakyčiau, politiškai nekorektiškos", - teigė premjero pavaduotojas.

Pasak jo, visiškai suprantama, jog Lietuvos delegacijos absoliučiai netenkino tokia esminė Makroregioniniame transporto veiksmų plane išdėstyta formuluotė: "Būtina didinti Rytų-Vakarų transporto koridoriaus, jungiančio Skandinavijos šiaurinę dalį su Rusija ir Azija, intermodalinį potencialą." "Baltijos jūros regiono transporto sistema negali būti "pastatyta" ir "stovėti" ant vienos šiaurinės kojos. Bendram regiono konkurencingumui naudinga, kad ji tvirtai stovėtų ant abiejų - šiaurinės ir pietinės - kojų", - sakė A.Šakalys. Anot jo, su švedų pagalba pavyko pasiekti, kad konferencijoje "Kertant makroregioninius horizontus" būtų priimtos Baltijos šalims ir pietiniam Baltijos regionui palankios formuluotės. "Todėl Lietuvos delegacijos pasirodymą Kipre galėtume laikyti maža pergale. Aišku, kol bus pasiekta tikra pergalė, teks dar daug ir kantriai dirbti", - tvirtino premjero patarėjas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"