TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelininkai sutarė bendradarbiauti dar glaudžiau

2014 03 03 18:29
Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelininkų susitikimas.  Rw.by nuotrauka

Vasario 27 d. ir 28 d. Minske susitiko akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) ir Baltarusijos geležinkelių delegacijos. Joms vadovavo LG generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Vladimiras Morozovas, baltarusių geležinkelininkų įmonės vadovas. Susitikime aptarti 2013 metų dviejų bendrovių bendro darbo rezultatai, nubrėžtos tolesnio bendradarbiavimo gairės.

Kaip pranešė portalas rw.by, susitikimą V.Morozovas pradėjo pabrėždamas, kad „Baltarusijos ir Lietuvos geležinkelininkų bendradarbiavimas aktyviai plėtojamas. „Svarbiausias uždavinys – dar labiau padidinti krovinių ir keleivių vežimo tarp dviejų valstybių apimtis, gerinti aptarnavimo paslaugas, didinti traukinių greitį, plėtoti naujus abiem pusėms naudingus projektus“.

Kryptis – išlaikyti konkurencingumą

2013 m. Lietuvą ir Baltarusiją jungiančiais geležinkeliais buvo vežta 6,8 mln. t krovinių, arba 100,9 proc. Efektyvaus bendradarbiavimo tarp dviejų valstybių geležinkelininkų įrodymu tapo naujų krovinių rūšių pritraukimas. Vežti geležinkeliais buvo pritraukti papildomi mineralinių trąšų, naftos produktų, anglies, juodųjų metalų kiekiai.

Portale rw.by pažymima, jog praėjusiais metais buvo dedamos pastangos, kad nemažėtų krovinių apyvarta tarp Lietuvos ir Baltarusijos. Dėl to buvo stengiamasi išlaikyti konkurencingus vežimo tarifus, koordinuojami veiksmai siekiant didinti tranzitinių krovinių srautus Klaipėdos ir Kaliningrado jūrų uostų kryptimis.

Anot rw.by, „Lietuvos geležinkeliai“ ir Baltarusijos geležinkeliai sutarė toliau plėtoti intermodalinio konteinerinio traukinio „Vikingas“ projektą. Buvo pažymėta, kad platesnė tapo jo geografija. 2012 metais į projektą įsitraukė Bulgarija, pernai – Moldova. 2013-ųjų vasarį Lietuva ir Rumunija pasirašė Memorandumą, kuriame sutarė plėtoti krovinių vežimo verslą tarp Baltijos ir Juodosios jūrų, Skandinavijos ir Artimųjų Rytų valstybių. Praėjusių metų gruodį Mogiliovo mieste (Baltarusija) buvo suderinta, kad projekte kaip operatorė dalyvauti Turkijos logistikos kompanijų asociacija „Valo“.

„Nemuno“ sėkmė

Dviejų kaimynių geležinkelio kompanijų nuomone, krovinių srautą didins ir kiti šiuo metu pradėti ar dar numatomi plėtoti transporto ir logistikos projektai. Pavyzdžiui, vienas tokių yra 2013 m. lapkričio 20 d. pradėjęs kursuoti kontreilerinis traukinys "Nemunas“.

Projektas „Nemunas“ – kontreilerinis traukinys, ant kurio specialių platformų gali būti gabenami vilkikai su puspriekabėmis. Tai unikalus logistikos sprendimas Vidurio ir Rytų Europoje. Šiame projekte dalyvauja abiejų šalių muitinių, pasienio, veterinarijos specialistai, ekspeditoriai ir vežėjai.

Nauja paslauga bus paklausi, sudarys verslui daugiau galimybių gabenti krovinius per mūsų šalį bei leis sumažinti apkrovas automobilių kelių pasienio patikros punktuose. Vienu metu traukiniu „Nemunas“ galės būti gabenama 30 vilkikų su puspriekabėmis ir vienas keleivinis vagonas vairuotojams. Traukinys „Nemunas“ savo kelionę pradeda Minsko „Koliadiči“ stotyje, važiuoja į Vilnių arba Kauną, maršruto pabaiga – ta pati „Koliadiči“ stotis.

Susitikime Minske buvo skaičiuojama, kad nuo eksploatacijos pradžios traukiniu pervežtos 42 autotransporto priemonės. Ateityje planuojama pratęsti „Nemuno“ maršrutą iki Klaipėdos „Draugystės“ stoties.

Keleivių daugėjo

2013-aisiais Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelininkai valstybes jungiančia geležinkelio vėže vežė 370 tūkst. keleivių, arba 26 proc. daugiau nei užpernai. Geležinkelininkų susitikime atkreiptas dėmesys, kad pagrindinis keleivių srautas keliavo tarp Minsko ir Vilniaus.

Kaip skelbia rw.by, V.Morozovas pranešė kolegoms, kad nuo gegužės 1-osios Baltarusijos geležinkeliai šiuo maršrutu paleis naujus dyzelinius trijų vagonų traukinius, pagamintus gamykloje „PESA Bydgoszcz“. Taip pat baltarusiai informavo „deriną klausimą“ dėl elektroninės keleivių registracijos sistemos, kuri aptarnautų tarp Vilniaus ir Minsko važinėjančius keleivius, diegimo.

Portalo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ patikino, jog toliau kalbamasi su mūsų šalies pasienio ir muitinės tarnybomis, kad būtų kuo greičiau sutrumpintas pasienio ir muitinės procedūrų laikas Vilniaus geležinkelio stotyje. Taip pat Baltarusijos ir Lietuvos geležinkelininkai sutarė kurti darbo grupę, kuri išnagrinėtų galimybę organizuoti keleivių vežimą su persėdimais tarp Lietuvos ir Baltarusijos.

Terminus nustatys darbo grupė

Baltarusijos geležinkeliai, skelbia rw.by, informavo savo kolegas Lietuvoje, kad geležinkelio ruožo nuo Minsko iki Gudogų ir vėliau iki Lietuvos ir Baltarusijos sienos elektrifikavimas vyks griežtai pagal terminus, numatytus investicijų projekte, kurį 2013-ųjų gruodį baltarusiai pasirašė su Kinijos elektros prietaisų importo kompanija. Kinai yra generaliniai projekto rangovai.

Rw.by teigimu, AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Baltarusijos geležinkeliai sutarė, kad bendra darbo grupė viso geležinkelio ruožo – nuo Naujosios Vilnios iki Minsko – elektrifikavimo planus numatys antrajame metų ketvirtyje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"