TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvos naujų komercinių automobilių rinka puolė į recesiją

2016 02 29 9:32
Lietuvos viešajam transportui skirtų autobusų pirkimas labai priklauso nuo į šalį atkeliaujančios europinės paramos. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

2015 metų sausio mėnesį mūsų šalyje buvo įregistuota 10,6 proc. mažiau naujų komercinių automobilių nei pernai tą patį mėnesį. Pagal šį rodiklį Lietuva atsidūrė tarp 6 iš 27 Europos Sąjungos (ES) šalių (be Maltos), kuriose buvo fiksuotas komercinio transporto nuosmukis.

Anot naujausios Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitos, praėjusį mėnesį be Lietuvos neigiamą naujų komercinių mašinų registravimo pokytį bendrijoje dar fiksavo abi mūsų sesės prie Baltijos Estija (-3,4 proc.) ir Latvija (-7,9 proc.), taip pat – Bulgarija (-25,3 proc.), Vengrija (-8,1 proc.) ir Didžioji Britanija (-1,4 proc.). Priminsime, kad pernai, lyginant su 2014 metais, Lietuva (+38,3 proc.) pagal naujo komercinio transporto rinkos augimą buvo antra ES po Airijos (+38,4 proc.), tačiau bent jau pirmąjį šių metų mėnesį aukšto registravimo tempo neišlaikė. Prie komercinio transporto yra priskiriami: a)mažiau kaip 3,5 tonos sveriantys komerciniai automobiliai, b)daugiau kaip 3,5 tonos svorio komercinės maštinos; c) daugiau nei 16 tonų sveriantis sunkiasvoris transportas (daugiausia – vilkikai); d) autobusai ir specialioji technika.

Lietuvos rinka: blogiau nebūna

Iš komercinio transporto rūšių 2015 metais, palyginti su užpernai, mūsų šalis Europos Sąjungoje buvo pirma pagal vilkikų (+70,5 proc.) ir antra didesnio nei 3,5 tonos svorio komercinių automobilių (+65 proc.) registravimo augimą. Bet registruodama praėjusį sausį daugiau kaip 16 tonų sveriančias (-5,4 proc.), didesnio kaip 3,5 tonos (-4,7 proc.) bei mažesnio kaip 3,5 tonos svorio (-9,3 proc.) naujas komercines mašinas Lietuva buvo trečia nuo galo. O pagal naujų autobusų ir specialiojo transporto nuosmukį (-73 proc.) ir apskritai atsidūrė paskutinėje vietoje.

Paprastai naujų lengvųjų automobilių rinkos pokyčiai atspindi gyventojų, o komercinių mašinų – įmonių ateities ekonominius lūkesčius. Analizuojant naujausią ACEA ataskaitą netgi galima daryti išvadą, kad Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje lūkesčiai yra labai suprastėję, o tam galėjo turėti įtakos ir Rusijos krizė. Tačiau naujų komercinių automobilių pardavėjai pataria neskubėti su išvadomis. Esą pirmosios tikrosios tendencijos išryškės vertinant nebent pirmojo ketvirčio rezultatus, o geriausiai jos bus matyti tik metų viduryje. Teigiama, kad dėl apskaitos ir nupirkto transporto pristatymo ypatybių sausis visuomet buvo sunkiai prognozuojamas, praėjęs mėnuo – ne išimtis.

Gausiausiai apsipirko prancūzai

Bendrai Europos Sąjungos naujų komercinių automobilių pardavėjams pirmasis šių metų mėnuo buvo sėkmingas. Bendrijos įmonės ir piliečiai sausį įregistravo 149 712 naujų komercinių transporto priemonių, arba 12 proc. daugiau nei 2014 metais (142 564).

Didžiausias rinkos augimas sausį buvo fiksuotas Kipre (+70,6 proc.), Slovėnijoje (+46,4 proc.) ir Kroatijoje (+37,3 proc.).

Nors praėjusį mėnesį Didžiosios Britanijos rinka ir smuktelėjo, ši šalis buvo antra bendrijoje pagal registruoto naujo komercinio transporto skaičių (britų įmonės ir gyventojai sausį įregistravo 24 621 naują komercinę mašiną). Pirmoje vietoje pagal šį rodiklį buvo Prancūzija (32 045), trečioje – Vokietija (21 635).

ES šalių penketukas, kuriose naujų komercinių automobilių buvo įregistruota daugiausia, 2015 metų sausis

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Prancūzija32 045(28 697)**+11,7
2.Didžioji Britanija24 621(24 961)–1,4
3.Vokietija24 131(21 635)+11,5
4.Italija13 457(10 862)+23,9
5.Ispanija13 106 (10 832)+21.

*Palyginti su 2015 m. sausi mėn.

**2015 m. sausio registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA.

ES šalių penketukas, kuriose buvo fiksuotas didžiausias naujo komercinio transporto registravimo augimas, 2015 metų sausis.

VietaŠalisRegistravimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.Kipras116(68)**+70,6
2.Slovėnija1111(759)+46,4
3.Kroatija685(499)+37,3
4.Rumunija1633(1220)+33,9
5.Danija3288(2852)+24.

*Palyginti su 2015 m. sausio mėn.

**2015 m. sausio registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA.

ES šalių šešetukas, kuriose buvo fiksuotas transporto registravimo nuosmukis, 2015 metų sausis

VietaŠalisRegistravimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.Bulgarija277(371)–25,3
2.Vengrija1693(1843)–8,1
3.Lietuva371(415)–10,6
4.Latvija293(318)–7,9
5.Estija476(493)–3,4
6.Didžioji Britanija24 621(24 961)–1,4.

*Palyginti su 2015 m. sausio mėn.

**2015 m. sausio registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"