TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvos siūlymai dėl automobilių CO2

2013 11 12 14:08
Pasak G. Jonušauskaitės, nuo Lietuvos vedamo derybinio proceso priklausys, kiek efektyvūs bus nauji automobiliai ir kiek išleisime degalams ateinenčiame dešimtmetyje. autobanas.lt nuotrauka

Lietuvos Nevyriausybinės aplinkosaugos organizacijos teikia siūlymus, kaip po 2020 metų reguliuoti automobilių taršą.

Šiuo metu Europos Sąjungai pirmininkaujanti Lietuva turi galimybes paraginti bendrijos šalis priimti naują veiksmų planą, pagal kurį siekiama, kad parduodamų naujų automobilių išmetamų dujų CO2 kiekis neviršytų 95 g/km.

„Lietuva turi mandatą ieškoti naujo kompromiso, kad ES šalys susitartų dėl lengvųjų automobilių išmetamų dujų CO2 vidurkio reguliavimo po 2020 metų. Toks susitarimas, neabejotinai, naudingas, tiek vartotojams, tiek visų ES šalių energetiniam saugumui, tiek aplinkai, tiek verslui”, – pristatydama NVO koalicijos iniciatyvą, sakė Baltijos aplinkosaugos forumo Lietuvoje Darnaus vystymo specialistė Gintarė Jonušauskaitė.

Į diskusiją Vilniuje susirinkusiesiems G.Jonušauskaitė pasakojo, jog Lietuvos prezidentavimo ES Tarybai komandai, Aplinkos ministerijai ir Lietuvos nuolatinei atstovybei ES perduoti siūlymai iš esmės nekeičia dar 2009 metais bendrijos priimto susitarimo, bet numato lankstesnius, tačiau ambicingesnius perėjimo mechanizmus, nei buvo pateikti anksčiau.

Nors Nevyriausybinių organizacijų Aplinkosaugos koalicijos pirmiininkas Kęstutis Navickas nesiima prognozuoti automobilių rinkos tendencijų po 2020 metų, tačiau atkreipia dėmesį, jog tradicinių degalų kainos, neabejotinai, kils, o jų ištekliai – mažės.

„Galime sakyti, kad ateityje reikės ieškoti taupesnių būdų išgauti energiją. O tai reiškia, kad ir aplinkos tarša bus mažesnė. Kai kalbame apie mažesnę aplinkos taršą, turėkime omenyje ir mažesnes kuro sąnaudas – siekime, kad nauji automobiliai Europoje būtų taupesni”, – svarstė K.Navickas.

Šiuo metu dauguma ES šalyse gaminamų ir parduodamų naujų, ekonomiškų automobilių oro taršos rodikliai neviršija 95 gramų CO2 per kilometrą. Europos aplikos agentūros (European Enviroment Agency) duomenimis, mažiausia oro tarša, pasižymi vokiškieji Voklswagen (apie 8 proc. ES rinkos) bei japoniškieji Toyota Yaris (daugiau nei 25 proc. ES rinkos). Tuo tarpu, stambiatūrių, greituminių ar limuzinų klasės automobilių gamintojams vis dar sunkiai sekasi mažinti CO2 kiekį, o kartu ir kuro sąnaudas.

Automobilių gamintojams CO2 taršos tikslai pirmą kartą buvo iškelti dar 2009 metais, kai ES šalys sutarė, kad nuo 2015 metų parduodami lengvieji automobiliai galės išmesti ne daugiau kaip 130 gramų CO2 per kilometrą. Tuo pat metu buvo nubrėžtos gairės, jog nuo 2020 metų naujų automobilių tarša turės mažėti iki 95 gramus CO2 per kilometrą (vidutiniškai tai atitinka apie 4 litrus sudeginto kuro kilometrui kelio).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"