TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Lietuvos vilkikai strigo Baltarusijoje

2016 01 20 16:58
Baltarusijos muitinės pareigūnai neatmeta tikimybės, kad vilkikų eilės Krasnaja Gorkos poste taps kasdienybe. LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos krovinių vežėjams – dar viena kliūtis keliaujant į Rytus. Pervažiavus Baltarusiją prie šios šalies ir Rusijos sienos gali tekti sugaišti nuo kelių valandų iki gero pusdienio ar visos paros.

Tai vilkikų vairuotojai patyrė šios savaitės pradžioje, kai lietuvių pamėgtame Krasnaja Gorkos pasienio punkte jiems teko laukti beveik po parą. Ne tik Lietuvos, bet ir kitų Europos Sąjungos valstybių vairuotojai spėliojo, kad Rusija be jokių išankstinių įspėjimų apsunkino keliones politiniais sumetimais.

Tačiau Lietuvos vežėjų asociacijos atstovas patikino, jog eilės susidarė tik viename pasienio poste. Per jį gali būti gabenami kroviniai iš Ukrainos į Kazachstaną tranzitu per Baltarusiją, Rusiją. Be to, esą ir didelių eilių jau nebeliko. Bet kas gali garantuoti, kad jų nebus ateityje?

Teko palaukti

Kaunietis Regimantas LŽ antradienio rytą pasakojo, kad vienai Kauno bendrovei priklausančiu vilkiku į pasienio postą Krasnaja Gorka su buitinės technikos prekių kroviniu atvyko pirmadienio vakarą ir tik tuomet išvydo, jog čia jau stovi dešimtys, o gal ir koks šimtas mašinų. „Dar važiuodamas per Baltarusiją girdėjau, kad vairuotojai vienas kito klausinėja, kas atsitiko. Tačiau nemaniau, jog situacija gali būti tokia, kokią pamačiau“, – teigė jau daugiau kaip dešimtmetį krovinius tarptautiniais maršrutais iš įvairių Europos valstybių į Rusiją gabenantis vyras.

Kalbėdamasis su vairuotojais Regimantas sužinojo, kad Rusija kažin kodėl nenori įsileisti ne tik Lietuvos, bet ir kitų ES šalių vilkikų, nesvarbu, kokias prekes jie veža. Eilėje stovėjo ir nemažai Ukrainos valstybiniais numeriais pažymėtų mašinų.

Nors buitinę techniką Regimantas gabeno iš vieno Graikijos uosto, ji nebuvo pagaminta kurioje nors ES valstybėje, todėl nepateko į Rusijos draudžiamų įvežti prekių sąrašą. Lietuvos vežėjus pasamdė Rusijos firmos.

Kaunietis iš kolegų išgirdo, kad sunkumų kirsti Baltarusijos ir Rusijos sieną atsirado nuo sekmadienio. Laukti pasienyje nuostolinga, nes bendrovės vairuotojams moka tik už kelionėje praleistą laiką, o ne už prastovas. „Apie situaciją informavome savo darbdavius, bet vargu ar kas nors nuo to pasikeis. Baltarusijos pareigūnai siūlė važiuoti į Rusiją per Latviją, tačiau dabar mes patys rinktis maršruto negalime – krovinio dokumentai sutvarkyti taip, kad tranzitu turime važiuoti tik per Baltarusiją“, – kalbėjo Regimantas. Anot jo, panaši padėtis susiklosčiusi ir kituose Baltarusijos ir Rusijos pasienio punktuose.

Tiesa, antradienio popietę kaunietis telefono žinute informavo, kad labai ilgai poste neužsibuvo – dar prieš pietus kirto Baltarusijos ir Rusijos sieną.

Rodo į ukrainiečius

Pasak Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ atstovo Adomo Taraskevičiaus, situacija Baltarusijos ir Rusijos pasienyje nėra tokia sudėtinga, kokią piešia vilkikų vairuotojai. „Kaip mums pavyko išsiaiškinti, Krasnaja Gorkos pasienio poste jų yra apie tris dešimtis. Tačiau ten tai įprasta“, – tikino „Linavos“ atstovas.

Praėjusį savaitgalį Baltarusijos valstybinis muitinės komitetas paskelbė, kad Rusijos valdžios nurodymu Ukraina, jei nori ir toliau vežti krovinius į Kazachstaną, privalo tai daryti per Baltarusijos teritoriją. Kirsti Baltarusijos ir Rusijos sieną Ukrainos vilkikų vairuotojai, anot A. Taraskevičiaus, gali tik per Krasnaja Gorkos pasienio postą. Vežti ukrainietiškos kilmės prekes per kitus postus draudžiama. Todėl ir padidėjo Krasnaja Gorką kertančių krovininių automobilių srautas.

Asociacijos „Linava“ duomenimis, eilių prie kitų Baltarusijos ir Rusijos pasienio postų beveik nėra. Anot Baltarusijos pareigūnų, iki praėjusio savaitgalio eilių tiek Ukrainos, tiek Rusijos pasienyje nebuvo. Jos pradėjo formuotis tik šios savaitės pradžioje.

Baltarusijos valstybinio muitinės komiteto pirmininkas Leonidas Malcevas neatmetė tikimybės, kad vilkikų eilės gali tapti kasdienybe. „Dabar kaip tik derinama ukrainiečių krovinių logistika, ieškoma partnerių, pasirašomos sutartys“, – sakė jis naujienų agentūrai „RIA Novosti“.

L. Malcevas neslėpė, kad pastaruoju metu skiriama daugiau dėmesio tranzitu per Baltarusiją gabenamų krovinių srautams. Mat pernai Baltarusijos ir Rusijos pasienyje buvo sulaikyta prekių, vežamų netinkamai įforminus dokumentus, už 90 mlrd. Baltarusijos rublių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"