TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Limuzinų keliai veda į Rygą

2012 07 04 8:25

Prestižinės klasės automobilius dažniausiai perka turtingi verslininkai. Patys turtingiausi įsigyja ne tik prestižinius, bet dar ir vienetiniais vadinamus limuzinus, kupė, sportines mašinas. Tačiau Lietuvoje eksploatuoti tokius technikos grynuolius nėra paprasta -nemažos jų dalies garantinės techninės priežiūros centrai veikia toli užsienyje.

Vis dėlto yra ir gerų naujienų. Pavyzdžiui, garsus verslininkas Laimutis Pinkevičius metus važinėja retu kupė "Bentley Continental GT". Pasak verslininko, anksčiau jis 174 tūkst. eurų (apie 600 tūkst. litų) kainavusį sportišką automobilį atlikti garantinio patikrinimo varydavo į Vokietiją.

Tačiau prieš kurį laiką "Volkswagen" koncernui priklausantis "Bentley" padalinys atstovybę atidarė kaimynės Latvijos sostinėje Rygoje. "Kelias sutrumpėjo keliskart. Aišku, kad yra patogiau nuvažiuoti į Rygą nei į Vokietiją. Tačiau būtų išvis geriausia, jei "Bentley" savo autoservisą įkurtų ir, tarkime, Vilniuje", - teigė L.Pinkevičius.

Nustebino kokybė

Lietuvos sostinę nuo Rygos skiria apie trys šimtai kilometrų. Kadangi atlikus techninę apžiūrą būtina grįžti ir atgal, atstumas padvigubėja. "Šeši šimtai kilometrų galbūt nėra daug amerikiečiui ar vokiečiui, tačiau prie nedidelių mastelių pripratusiam Lietuvos vairuotojui tai - didelis atstumas. Važinėdamas garantinio remonto į Rygą ir atgal kartais pradedi jaustis taip, tarytum švaistytum brangų laiką", - prisipažino verslininkas.

Tačiau savo vienetinio automobilio priežiūros kokybei L.Pinkevičius tvirtino neturįs nė mažiausių priekaištų. "Patyriau, jog lietuviai dažnai negerai atsiliepia apie didesnę nei mes ekonomikos krizę kenčiančius latvius. Mano nuomone, be reikalo išgyvename už kaimynus. O kai kurių dalykų jie ir mus galėtų pamokyti", - svarstė pašnekovas.

Kaip sakė jis, Latvijoje yra labai operatyvus valstybinių numerių išdavimas. "Lietuvoje numerių gali tekti laukti ir kelias dienas, o tam, kad sutrumpintum jų išdavimo laiką, tenka mokėti didesnę kainą. Gretimoje šalyje numeriai gali būti pakeisti vos per keliasdešimt minučių, atliekant, tarkim, garantinį remontą. Toks operatyvumas mane nepaprastai nustebino", - tikino verslininkas.

Patogu visiems

Į Latviją atlikti garantinio remonto savo elegantišką itališką kupė "Maserati Gran Tourismo" varo ir Kauno verslininkas Visvaldas Matijošaitis. Tačiau jam, skirtingai nei L.Pinkevičiui, kelionė į Rygą didelių nepatogumų nesudaro. "Apie trys šimtai kilometrų į abu galus - argi čia daug?" - retoriškai klausė pašnekovas.

Paprastai verslininkų laikas yra aukso vertės. LŽ klausė V.Matijošaičio, ar jo įtempto darbo grafiko negali sutrikdyti tai, kad, pavyzdžiui, nuvarius į Rygą automobilį staiga paaiškėja, jog kupė reikia daug rimtesnio remonto nei garantinė priežiūra?

"Pirma, rimčiau maniškis "Maserati Gran Tourismo" dar nebuvo sugedęs. Antra vertus, jei taip ir atsitiktų, "Maserati" atstovas Rygoje man duotų pakaitinę mašiną, su kuria važinėčiau tiek, kiek laiko truktų remontas. Taigi problemos neįžvelgiu", - sakė V.Matijošaitis.

Šalia esančios valstybės sostinėje įsikūrusios ne tik minėtų, bet ir kitų vienetinių automobilių markių, pavyzdžiui, "Ferrari" atstovybės. Kodėl jos visos taip pamėgo Latviją?

Buvęs "Audi" atstovės Lietuvoje bendrovės "Keturi žiedai" generalinis direktorius, o dabar vienam prestižiniam autoservisui vadovaujantis Sigitas Klimašauskas sakė, kad vienetinių automobilių gamintojų logika labai paprasta ir praktiška. "Steigti atstovybes kiekvienoje iš Baltijos šalių nėra logiška, nes vienetiniai automobiliai čia retenybė. O Ryga pasirenkama dėl to, kad tai yra didelis, trijų valstybių kryžkelėje esantis miestas, į kurį patogu atvykti ne tik vietiniams latviams, bet ir klientams iš Estijos arba Lietuvos", - sakė pašnekovas.

Jo tvirtinimu, gamintojų sprendimams įtakos daro ir tai, jog Latvijos sostinėje yra bent dukart daugiau gyventojų nei Vilniuje ir triskart - nei Estijos sostinėje Taline. "Rygoje sukoncentruota ir beveik visa latvių pramonė, Rygą ypač pamėgę turtingi Rusijos verslininkai. Aišku, jog Latvijos sostinėje daugiausia važinėja ir vienetinių automobilių. Tad negi steigsi atstovybę kur nors Lietuvoje, kur verslo koncentracija yra labiau išskaidyta, o turtingi žmonės irgi gyvena skirtingose vietovėse?" - retoriškai klausė S.Klimašauskas.

Meistras atvyks

Tačiau kai kuriems vienetinių markių automobilių gerbėjams mūsų šalyje pasisekė. Pavyzdžiui, dar visai neseniai Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis važinėjo prestižiniu limuzinu "Maybach 62". Dabar verslininkas šį kelerių metų senumo automobilį jau yra pardavęs, nes, anot paties R.Dargio, "automobilio juk neeksploatuosi amžinai".

Įdomu, kad garantinis "Maybach 62" remontas buvo atliekamas čia pat, Lietuvoje. "Maybach" gamintoja priklauso koncernui "Mercedes-Benz", o šis turi savo atstovę mūsų krašte", - trumpai reikalo esmę paaiškino dabartinis šalies pramonininkų vadovas.

Tuo tarpu kitas garsus Lietuvos verslininkas Stasys Brundza savuoju itin retu "Rolls-Royce Phantom Coupe" garantinio remonto važiuoja į Vokietiją. Tačiau, pasak S.Brundzos, tai jam nėra našta. "Rolls-Royce" yra prižiūrimi dviejuose Vokietijos miestuose - Koblence ir Leipcige. Jei reikia, meistrą galiu išsikviesti ir į Lietuvą. Mano turimos markės mašinos apžiūrimos kas dveji metai, už garantinį remontą mokėti nereikia. Esu labai patenkintas ir pačiu automobiliu, ir jo priežiūra", - sakė verslininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"