TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Limuzinų prabanga neužgožė ekologijos

2012 05 02 6:30

Šiandien baigiasi dvi savaites trukusi tarptautinė Pekino automobilių paroda "AutoChina-2012". Deja, Europą apie tolimos Kinijos sostinėje vykusį renginį pasiekė tik šykštūs informacijos trupiniai.

Automobilių ekspertai pasakytų, esą informacijos badas atsirado tik ne dėl to, kad kažkas iš konkurencijos ar kitokių paskatų jį būtų sukėlęs tyčia.

Priešingai - iki "AutoChina-2012" pradžios likus maždaug mėnesiui Senojo žemyno ir Amerikos gamintojai netgi labai aktyviai skleidė žinias, kokiomis naujienomis stengsis Kinijoje nustebinti pasaulį.

Paprasčiausiai patiems kinų gamintojams Europos rinka nėra labai svarbi, nes joje Kinijoje pagaminti automobiliai dar nėra užkariavę nors kiek reikšmingesnės rinkos dalies.

O parodos "AutoChina-2012", pasak planetos žiniasklaidos, ypatumas ir buvo tas, kad joje dominavo kinų automobilių pramonės naujienos.

Pagerbė britų karalienę

Apžvalgininkai pabrėžė ir dar vieną šiųmetei Kinijoje vykusiai parodai būdingą ypatumą - šalia gausybės jau savitu atributu panašiose tarptautinėse parodose tapusių ekologiškų automobilių, "AutoChina-2012" buvo atvirai, o krizės fone gal net šiek tiek įžūlokai pristatomi dideli, brangūs, palyginti netaupūs, tik tikriems turtuoliams skirti limuzinai.

Tačiau tuo, pasak apžvalgininkų, per daug ir nereikėtų stebėtis. Kinija sėkmingai išvengė vienos didžiausių pasaulio istorijoje depresijos. Ir nors šalies bendrojo vidaus produkto augimas pastaruoju laiku ir sulėtėjo nuo beprotiškų 13-15 proc. per mėnesį iki 8-9 proc., didžiojoje Rytų valstybėje atsirado tiek turtuolių, kad Kinija tapo pačia patraukliausia rinka pasaulio prestižinių limuzinų gamintojams.

O Vokietijos koncernui "Volkswagen" priklausantis prestižinių angliškų automobilių "veislei" priskiriamų "Bentley" gamintojas Pekiną pasirinko netgi proginiam modeliui "Mulsanne" pristatyti.

Prabangioji "Mulsanne" - mašinos sėdynių atramos galvai išsiuvinėtos aukso spalvos siūlais, auksu dekoruotos ir kitos salono apdailos detalės - nuo konvejerio nuritinta specialiai Didžiosios Britanijos monarchės Elžbietos II deimantiniam, 50 metų valdymo jubiliejui pažymėti.

Iš viso šių limuzinų, kurių visas pavadinimas yra "Bentley Mulsanne Diamond Jubilee Edition", tebus išleista 60 vienetų ir kiekvienas jų, savaime suprantama, kainuos beprotiškus pinigus.

Ekologiją skatina brangūs degalai

Vis dėlto akivaizdi prabangos demonstracija neužgožė svarbiausio "AutoChina-2012" akcento - ekologijos.

Parodoje demonstruotos net 88 modelių mašinos, kurių ratus varo hibridinės jėgainės arba elektros varikliai. Netgi beveik pusantro milijardo gyventojų turinčiai Kinijai tai yra daug.

Europos gyventojus neabejotinai domina, o ką gi žaliųjų automobilių parade pristatė patys kinai?

Ekspertai pažymi, kad neseniai didžiausia pasaulio automobilių rinka pagal parduodamų automobilių skaičių tapusi Kinija sparčiai vejasi senesnes mašinų gamybos tradicijas turinčias valstybes ir savo gaminamų automobilių kokybe.

Daug ką pasako faktas, jog parodoje "AutoChina-2012" pasauliui buvo pristatyta daugybė vietos gamybos ekologiškų automobilių.

Automobilių ekspertų teigimu, Kinijos gamintojai į ekologiją ėmė linkti tuomet, kai šioje Rytų valstybėje, kaip ir visur kitur pasaulyje, vos per metus vidutiniškai 20 proc. pabrango degalai.   

Pažangiausiu pripažintas "Great Wall Haval E"

Tarp pačių moderniausių Kinijoje pagamintų ir parodoje "AutoChina-2012" demonstruotų mašinų pasaulio žiniasklaida mini kompanijos "Great Wall" pagamintą koncepcinį keturiais ratais varomą hibridinį automobilį "Haval E".

Šio modelio kėbulas beveik visas pagamintas iš plastiko, todėl neįtikimai lengvas. "Haval E" svoris mažesnis ir dėl jame sumontuotų specialių, net 40 proc. lengvesnių už įprastus, Vokietijos kompanijos "Bayer AG" gaminamų langų stiklų.

Tačiau svarbiausia - visureigio stogas kartu yra ir saulės baterija, kurios gaminamos energijos užtenka ne tik elektromobilio kondicionieriaus, bet ir kai kurių kitų sistemų darbui palaikyti.

"Great Wall" skelbia, kad koncepto "Haval E" ratus varys net 245 arklio galių hibridinė jėgainė. Tokio pajėgumo užtenka, kad lengvasis visureigis būtų ir dinamiškas, ir nepaprastai taupus.

Tiesa, kol kas neaišku, ar toks hibridas bus pakankamai saugus, kad, pavyzdžiui, turėtų galimybę patekti į Europos rinką. Juk niekam ne paslaptis, kad atsparumo smūgiams testai kol kas yra kiniškų automobilių Achilo kulnas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"